• Ja, kennen jullie dat zinnetje?
    Ik ben ooit eens bij een vriendin geweest in Haarlem en die kende het niet.

    Het was best wel grappig, omdat ze echt geen fláúw idee had waar ik het over had.
    Ik kom btw uit Brabant, waar we ook altijd 'Houdoe', 'Ons mam' en 'Ons pap' zeggen.

    Edit: Looool, blijkbaar is het echt niet bekend ;]

    Het betekent dat je er geen zin in hebt. Je zoekt het niet. ;]

    Edit 2: Zet hier iets wat typisch jouw dialect is, aangezien heel veel mensen dat nu doen ;]

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 23:05 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ken het wel xd.

    En ja, voor mijn gevoel praat ik niet echt een dialect.. Tenminste, ik heb dat niet door. Misschien dat ik bij bepaalde dingen een ja er tussen plant, maar wel zo dat het niet raar is of zo xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Gabumon schreef:
    Ik ken het wel xd.

    En ja, voor mijn gevoel praat ik niet echt een dialect.. Tenminste, ik heb dat niet door. Misschien dat ik bij bepaalde dingen een ja er tussen plant, maar wel zo dat het niet raar is of zo xd.

    Eindelijk! Ik had al het gevoel dat ik hier een outsider was geworden ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    in de achterhoek zeggen we : heinig an'.
    Het betekend rustig aan.
    hahaha ik wist ook niet wat het betekende.


    " I act like shit don't phase me, Inside it drives me crazy, My insecurities could eat me alive."

    Ik ken het ook niet, maar ik kom dan ook uit Haarlem. (krul)
    Ik ben vroeger wel vaak ik Brabant geweest, maar ik heb het nog nooit gehoord.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik kom ook uit Brabant, maar heb werkelijk nog nooit iemand 'ik zoek het niet' horen zeggen wanneer diegene ergens geen zin in had. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ja, inderdaad heannig an.
    Of is het heinig an? Lol. Kweeniet eens hoe je het schrijft.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik gebruik het altijd, en ik woon in Friesland


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Haha ja dat zeg ik ;D Als een van de weinige.
    Da zuuk wel. Zuuk nie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Aife schreef:
    (...)
    Eindelijk! Ik had al het gevoel dat ik hier een outsider was geworden ;]


    Over het geen dialect praten? of van dat ja gedeelte? ;p


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Gabumon schreef:
    (...)

    Over het geen dialect praten? of van dat ja gedeelte? ;p

    ja-gedeelte ;]
    Iedereen zei steeds dat ze het niet kenden, maar nu komen er steeds meer mensen die zeggen dat ze het kennen ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Mercurial schreef:
    Ik kom ook uit Brabant, maar heb werkelijk nog nooit iemand 'ik zoek het niet' horen zeggen wanneer diegene ergens geen zin in had. (krul)


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Mijn typisch dialect... Tja... Dat is plat Delfts en tegelijkertijd bekakt Haags door elkaar. Ligt eraan met wie ik op t moment praat xD Maar tis best een awkward accent.
    T liefst praat ik lekker plat xD
    Bakkie pleur d'rbij? ofzo ik ken dialectûh niet zo goed opschrijfûh


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik ken het wel (:


    Travel far enough, you'll meet yourself