• Ik heb morgen een vreselijke Latijn toets die 4x meetelt, dus ik moet een beetje een goed cijfer halen met al die 5'en die ik normaal haal.
    Dus... hebben jullie nog goede leertips om woordjes/uitgangen/aanw. vnw/betr. vnw uit je kop te leren?
    Eventueel mogen ezelsbruggetjes ook, of who cares.
    Thanks!


    Le edit: IK BEN AL LANG EERDER BEGONNEN! Ik vroeg om tips, niet om commentaar. Thank you.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 16:37 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Er een liedje van maken :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Heeeel veel herhalen en hardop voorlezen.

    Succes!


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Heel veel rijtjes lijken op elkaar. Probeer het logisch te benaderen in plaats van alles domweg uit je hoofd te leren. Leg verbanden en wees 'lui'. Leer genoeg, maar niet meer dan nodig.
    Wat woordjes betreft... Bij mij helpt het altijd te kijken naar woorden in het Engels of Frans. Vaak lijken ze daar op en hebben ze (ongeveer) gelijke betekenissen. Zo niet, dan moet je per woord kijken. Het kan een heel stom ezelsbruggetje zijn, zolang het maar helpt.


    Have you ever been alone in a crowded room?


    Hierdoor ken ik de uitgangen van praesens actief uit m'n kop. Kutlied, maar het helpt echt ;]

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 16:42 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja. In het vervolg twee weken eerder beginnen. Elke week je rijtjes oefenen, tot je ze kent, en ook op tijd met de woordjes en zo beginnen. Tips om het nu nog allemaal te stampen heb ik niet echt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Misschien ligt het er ook aan dat je hem morgen hebt, maar nu pas tips zoekt om te leren? Als je eerder begonnen was had je er waarschijnlijk meer aan gehad. Ik zou het gewoon opschrijven, herhalen, iemand je laten overhoren etc. Eventueel kan je wrts.nl o.i.d. gebruiken. Succes.


    Here & Now

    Cloelia schreef:
    Ja. In het vervolg twee weken eerder beginnen. Elke week je rijtjes oefenen, tot je ze kent, en ook op tijd met de woordjes en zo beginnen. Tips om het nu nog allemaal te stampen heb ik niet echt.


    Ik ken de rijtjes al wel enzo, maar ik ben echt slecht. Ik 'block' altijd als ik zo'n toets voor m'n neus geschoven krijg en dan vooral bij Latijn. En.. die betrekkelijk voornaamwoorden zijn zoveeeel. :S


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Harries schreef:
    (...)

    Ik ken de rijtjes al wel enzo, maar ik ben echt slecht. Ik 'block' altijd als ik zo'n toets voor m'n neus geschoven krijg en dan vooral bij Latijn. En.. die betrekkelijk voornaamwoorden zijn zoveeeel. :S


    Dat valt best mee. De genetivus en dativus enkelvoud, en de genitivus, dativus en ablativus meervoud zijn hetzelfde bij mannelijk, vrouwelijk en onzijdig. De rest is logisch: bij onzijdig zijn nominativus en accusativus gelijk. Accusativus meervoud bij mannelijk en vrouwelijk gewoon de 'normale' uitgang, en je houdt al bijna niets meer over om echt te leren.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Slimme Mara, hahaha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Eerder beginnen ._.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Forbes schreef:
    Slimme Mara, hahaha.


    Haha, I'm trying. Glad it seems to be working.(bloos)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Harries schreef:
    (...)

    Ik ken de rijtjes al wel enzo, maar ik ben echt slecht. Ik 'block' altijd als ik zo'n toets voor m'n neus geschoven krijg en dan vooral bij Latijn. En.. die betrekkelijk voornaamwoorden zijn zoveeeel. :S

    Ai, das vervelend.
    Ik had dat ook, dus ben ik heel lang heel hard gaan stampen tot ik ze allemaal op kon dreunen. En als ik verwacht dat ze op de toets komen, schrijf ik ze meteen boven aan mijn blaadje zodat ik niet dicht sla op de toets. Misschien helpt zoiets?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Cloelia schreef:
    (...)
    Ai, das vervelend.
    Ik had dat ook, dus ben ik heel lang heel hard gaan stampen tot ik ze allemaal op kon dreunen. En als ik verwacht dat ze op de toets komen, schrijf ik ze meteen boven aan mijn blaadje zodat ik niet dicht sla op de toets. Misschien helpt zoiets?


    Uhu, dat werkte wel met alle uitgangen van de znw, maar de betrekkelijk voornaamwoorden is nog zo'n pak met uitgangen en dan krijg je nog de vragend voornaamwoorden en die zijn 2x zoveel als de znw en ik ben bang dat ik in de war raak. :x


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Aife schreef:

    Hierdoor ken ik de uitgangen van preasens actief uit m'n kop. Kutlied, maar het helpt echt ;]


    Ik zweer dat dat meneer Weeda is, en volgens miij is het hem ook, de hele school denkt het

    Harries schreef:
    (...)

    Uhu, dat werkte wel met alle uitgangen van de znw, maar de betrekkelijk voornaamwoorden is nog zo'n pak met uitgangen en dan krijg je nog de vragend voornaamwoorden en die zijn 2x zoveel als de znw en ik ben bang dat ik in de war raak. :x

    Ja, klopt. Vreselijk irritant is dat :C
    Maar veel rijtjes lijken wel op elkaar, in de zin dat ze grotendeels dezelfde uitgangen hebben. Als je die overeenkomsten kunt ontdekken, maakt dat het al een stuk makkelijker.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the