• Ik heb gewoon écht geen zin meer in school, echt niet. Ik ben echt helemaal ziek van de continue werkdruk en het gevoel dat ik mezelf de hele tijd tussen de groep moet drukken. Ik ben vandaag ook thuis gebleven terwijl ik gewoon niet echt ziek ben, maar gewoon omdat ik mezelf er echt niet meer toe kon zetten. Ik weet dat dit fout is, maar goed.. Het lukt me ook gewoon niet meer om me echt in te zetten voor projecten, proefwerken of andere dingen. Ik stel alles écht tot het laatste moment uit. Ik moet vandaag bijvoorbeeld nog een Onderzoek (1pg), Evaluatie (1pg), helft van Lab Report en Nederlands betoog maken. En ook nog eens een Duits proefwerk leren. En dan heb ik het nog niet eens over het normale werk.. Maar ik heb gewoon 0,0 motivatie..
    Heeft iemand misschien tips of zo?

    [ bericht aangepast op 24 april 2012 - 16:20 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Jaja, ik ken het. Niemand doet alles perfect joh.. Het beste is naar mijn idee dingen met de leraren bespreken. Vragen stellen zodat alles duidelijk is, dan heb je ook meer zin om te werken. Ik haat mijn scheikunde echt :'D Dus ik ging naar een slimme leuke jongen toe en vroeg of hij me kon helpen. Nou zeker dat het heeft geholpen :Y)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Probeer nog even 2 maandjes op je tanden te bijten. Achteraf in de vakantie zal je waarschijnlijk blij zijn dat je nog even hebt door gebeten. Ik snap dat het moeilijk kan zijn, maar probeer nog eventjes het beste van jezelf te geven. Maak meteen je werk als je thuis komt en de rest van de avonden + weekends kan je goed uitrusten zonder de stressy gedachte dat er nog iets afgewerkt moet worden. (:


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Schema's maken, jezelf afleren om alles uit te stellen. Vraag ook aan mensen om je heen (zoals je ouders) of ze jou willen helpen met gestructueerd te werken. Ik heb hier ook last van gehad, alleen nu hebben mijn ouders daarben heleboel voorzorgsmaatelregelen voor getroffen en ze werken voor mij best goed.
    Ik mag bijvoorbeeld als ik uit school kom, niet meteen aan de computer, maar ik moet éérst mijn huiswerk maken.


    Deep inside, I've never felt alive

    @FlowerOnFire, kijk, dat is het probleem niet. Ik snap eigenlijk altijd alles op wiskunde na, maar dat ook wel als ik er even goed voor ga zitten. Dat is het erge eraan, ghehe.

    @Aife, hmm, misschien is het idee van m'n ouders er bij betrekken nog niet eens zo'n gek idee. Ik denk dat dat wel structuur creëert waardoor ik die slechte gewoontes ook eens afleer.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Atropos schreef:
    @FlowerOnFire, kijk, dat is het probleem niet. Ik snap eigenlijk altijd alles op wiskunde na, maar dat ook wel als ik er even goed voor ga zitten. Dat is het erge eraan, ghehe.

    @Aife, hmm, misschien is het idee van m'n ouders er bij betrekken nog niet eens zo'n gek idee. Ik denk dat dat wel structuur creëert waardoor ik die slechte gewoontes ook eens afleer.

    ;]
    Ik vind het soms best irritant, want ze 'trekken' best veel aan me en daarbij ben ik nogal eigenwijs, maar het begintbwel te helpen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Aife schreef:
    (...)
    ;]
    Ik vind het soms best irritant, want ze 'trekken' best veel aan me en daarbij ben ik nogal eigenwijs, maar het begintbwel te helpen. ^^


    Haha, ja bij mij zal het ook wel heel erg wennen worden. Aangezien ik ook verschrikkelijk eigenwijs kan zijn. Maar goed, niet dat ik op zitten blijven sta of zo, verre van, maar ik moet gewoon eens leren dat ik niet alles op het laatste moment moet doen, aangezien ik me helemaal moet doodstressen continu. + Iedereen zegt dat volgend jaar echt een hel wordt, dus het lijkt me slim als ik niet dan nog moet leren plannen. Dus ik heb het er voor over (;


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik snap hoe je je voelt. Alleen het verschil is, dat ik in mei eindexamen doe en daarna (als ik slaag) weg ben. Maar het blijft allemaal erg klote :(
    Maar zie het positief, even doorzetten en je hebt 2 maanden vakantie. Dan zit je straks: bah ik verveel me! :|
    Denk daar maar aan, dat je nu nog wat te doen hebt en straks als je thuis ben je je grotendeels verveeld xD


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik snap volledig hoe je je voelt - ik heb precies hetzelfde. Het is niet dat je het niet kunt of iets dergelijks, je kunt jezelf er alleen niet toe zetten om het te gaan doen. 'Hoe?' is de vraag, hoe moet ik mezelf er toe zetten om iets voor school te doen?
    Ik probeer het ook voor mezelf te verbeteren, maar tot nu toe heb ik niet echt succes... Komt ook trouwens omdat ik een vreselijke chaoot ben, maar goed.
    Zoals al eerder werd gezegd, vraag je ouders om hulp. Het is dat die van mij me niet altijd kunnen helpen, maar als ze me helpen, gaat het moeiteloos.


    I solemny swear I'm up to no good.