• 'allow (:
    Ik moet voor Nederlands een boekbespreking houden over een fantasieboek, alleen weet ik niet zo snel een goed boek daarvan te vinden :l
    Iemand een idee?


    Cookies!

    Als het een Nederlandse schrijver moet zijn; Boy 7 van Mirjam Mous, is een heerlijk boek. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Stad der beenderen - Cassandra Clare
    Dochter van het woud - Juliet Marillier

    Beiden erg goede boeken, orgegineel in het Engels maar ik heb je de Nederlandse titels gegeven.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Boeken van Terry Pratchett, alleen niet geschikt als je even snel een boek wilt lezen.


    Your make-up is terrible

    Korte uitleg van wiki gekopieërd: Het boek Boy 7 gaat over een jongen die zijn geheugen volledig kwijt is en wakker wordt op een kale grasvlakte midden in de woestijn. Hij heeft geen idee hoe hij daar komt en weet niet eens hoe hij heet. Hij gaat op zoektocht naar zijn identiteit. Zijn geheugenverlies lijkt gekoppeld aan CooperationX, een criminele organisatie die via chips mensen wil kunnen besturen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    De koning van katoren van Jan Terlouw kan je ook lezen, het is misschien een beetje simpel geschreven maar alsnog is het een leuk boek hoor! en Nederlandse schrijver.

    [ bericht aangepast op 24 april 2012 - 15:51 ]


    When live gives you lemons, make orange juice and let everybody wonder how you did it.

    Zwart Paard van Marcus Sedgwick
    Oorspronkelijk een Engelstalig boek, maar wel vertaald. Ik heb hem ooit eens in de bieb gevonden en heb hem toen ook gebruikt voor een boekverslag. :]

    Korte omschrijving:
    In een verre tijd, in een ver oord, leidt het volk van Storn een rustig bestaan. Het leven bestaat uit vissen en werken op het land. Maar dan komt de dag van de wolvenjacht. Op die dag verandert alles voorgoed. Sigurd redt een klein, verwaarloosd, huilend meisje - eerder een wolfje tussen de wolven dan een mensenkind. Ze noemen haar Muis, maar wie ze is? Wat is haar geheim? Jaren later komen ze erachter. De schokkende ontdekking van Muis' afkomst stort het volk van Storn in een onontkoombare, wrede geschiedenis.

    [ bericht aangepast op 24 april 2012 - 15:54 ]


    Til hug og blod.

    OHOHOH. De Gevleugelde Kat van Isabel Hoving. Ik moest ook een fantasy boek voor Nederlands lezen, en dit was de enige. Hij is wel 510 pagina's dik... :/

    Omschrijving
    Jasje (Joshua) Tak uit de Amsterdamse Govert Flinckstraat is een dromer en een dief. Voor de rest is hij doodgewoon een wat slome twaalfjarige jongen. Hij wordt met nachtelijke telefoontjes achtervolgd door een internationale handelsonderneming, die hem tot elke prijs in dienst wil nemen. Waarom dit roemruchte handelshuis, dat al sinds 1017 in uitvindingen handelt uitgerekend weet dat Jasje een grenzeloze nieuwe markt kan veroveren namelijk, met het verleden. Het winstgevende handelsavontuur waar Jasje zich in laat lokken verandert algauw in een nachtmerrie,die buiten de tijd van nu voert, de schemergebieden tussen werkelijkheid en droom in. Hij komt in dienst bij Giphart International en wordt komissionier, dat is een handelsreiziger met een missie.


    Destroy what destroys you.

    De Klauwen van het Woud is een heel leuk boek, van Carrie Ryan (:


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Een van de 'Grijze Jager' boeken misschien? Van John Flannagan.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Vampier thriller\
    schrijfer
    maggie shayne


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    OHMYJOSH schreef:
    OHOHOH. De Gevleugelde Kat van Isabel Hoving. Ik moest ook een fantasy boek voor Nederlands lezen, en dit was de enige. Hij is wel 510 pagina's dik... :/

    Omschrijving
    Jasje (Joshua) Tak uit de Amsterdamse Govert Flinckstraat is een dromer en een dief. Voor de rest is hij doodgewoon een wat slome twaalfjarige jongen. Hij wordt met nachtelijke telefoontjes achtervolgd door een internationale handelsonderneming, die hem tot elke prijs in dienst wil nemen. Waarom dit roemruchte handelshuis, dat al sinds 1017 in uitvindingen handelt uitgerekend weet dat Jasje een grenzeloze nieuwe markt kan veroveren namelijk, met het verleden. Het winstgevende handelsavontuur waar Jasje zich in laat lokken verandert algauw in een nachtmerrie,die buiten de tijd van nu voert, de schemergebieden tussen werkelijkheid en droom in. Hij komt in dienst bij Giphart International en wordt komissionier, dat is een handelsreiziger met een missie.


    ^This. Dat boek is echt mooi :3
    Heb ik ook gelezen voor Nederlands, maar daarvoor had ik hem ook al eens gelezen haha. Als er één boek fantasierijk geschreven is, dan is dat het wel.


    There is freedom in the dark.

    Cheops schreef:
    Een van de 'Grijze Jager' boeken misschien? Van John Flannagan.


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Grijze Jager, Grijze Jager én nog eens Grijze Jager!! (A)
    Die boeken zijn GEWELDIG!!


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Of doe Bezwering.


    "Ignite, my love. Ignite."