• Ik ben bezig een lijstje te maken van 10 boeken die ik de komende tijd wil gaan lezen, haha. Heeft er iemand tips? Ik hou over het algemeen van boeken waarin mooie beeldspraak voorkomt, en spanning.. Anybody help me? (krul)

    EDIT: Allesbehalve fantasy. :Y)

    [ bericht aangepast op 20 april 2012 - 22:00 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    De Grijze Jager. (:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    De boeken van Terry Pratchett. Redelijk moeilijk en een geweldige humor. Fantasy.


    Your make-up is terrible

    De boekendief/The Book Thief van Markus Zusak


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Assassin schreef:
    De boeken van Terry Pratchett. Redelijk moeilijk en een geweldige humor. Fantasy.


    Sorry, vergeten erbij te zetten: ik heb een hekel aan fantasy haha ;x Maar toch bedankt!

    [ bericht aangepast op 20 april 2012 - 22:00 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Ga Shakespeare lezen, dat is ook wel leuk. Maar Heathcliff (of hoe je het ook schrijft) is ook wel vet. (:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mulan schreef:
    Ga Shakespeare lezen, dat is ook wel leuk. Maar Heathcliff (of hoe je het ook schrijft) is ook wel vet. (:
    Bedoel je Heathcliff als in het personage? Want dat is een personage in Wuthering Heights :')


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Reepicheep schreef:
    (...)Bedoel je Heathcliff als in het personage? Want dat is een personage in Wuthering Heights :')


    Jaaa, ik ben daar niet zo in thuis. :'$


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wuthering Heights is saai. Jane Eyre en alles van Jane Austen is echter wel de moeite waard.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Cosette schreef:
    Wuthering Heights is saai. Jane Eyre en alles van Jane Austen is echter wel de moeite waard.


    Oke lol, ik zocht al heel lang die titel JAne Eyre. Ik was ooit bij vrienden logeren in hun vakantiehuis of zo, en 's avonds op het einde werd ik door mijn vader opgehaald. Ze keken toen een film, Jane Eyre dus, en ik mocht niet kijken, hoe interessant het mij ook leek. Maar ik was de titel vergeten, ik wist hem tot een half jaar geleden nog of zo - ik keek 5 jaar terug, haha - en toen niet meer. Dus bedankt! :'D


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wil je beeldspraak? Beeldspraak kan je krijgen :Y) >
    Eén voet verkeerd - Sofie Laguna. Prachtig boek, serieus, maar wel heel luguber.

    "Het potlood praatte zachtjes tegen me terwijl ik tekende. Ze zei: 'Ik ben je vriendin tot in de eeuwigheid.' Ik vroeg: 'Wat is eeuwigheid?' Potlood antwoordde: 'Waar geen muren of vloeren zijn. Waar het licht is en je de muziek van de wind kunt horen.'

    Een kind wordt door haar streng religieuze ouders in huis gevangengehouden. Hester heeft nog nooit met een ander kind gesproken of de buitenwereld gezien. Haar enige bezit is een geïllustreerde kinderbijbel, en de beeldspraak daaruit vormt het enige houvast waarmee ze op poëtische wijze grip krijgt op de wereld. Haar vriendjes zijn Kat, lepel, deur, knop, bezem en boom, die haar soms vertellen wat ze moet doen. Op een dag zegt knop tegen Hester: 'Draai me om … draai me om', en ze vindt de deur naar het verboden buiten.

    Sofie Laguna's verbluffend virtuoze taalgebruik, haar beeldspraak en haar verbeeldingskracht sprankelen op elke bladzijde en maken deze roman tot een opgewekte, verhelderende en uiteindelijk ook vreugdevolle geloofsdaad. 'De sterren schijnen het felst vanuit de diepste duisternis.'"

    [ bericht aangepast op 20 april 2012 - 22:11 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mulan schreef:
    (...)

    Oke lol, ik zocht al heel lang die titel JAne Eyre. Ik was ooit bij vrienden logeren in hun vakantiehuis of zo, en 's avonds op het einde werd ik door mijn vader opgehaald. Ze keken toen een film, Jane Eyre dus, en ik mocht niet kijken, hoe interessant het mij ook leek. Maar ik was de titel vergeten, ik wist hem tot een half jaar geleden nog of zo - ik keek 5 jaar terug, haha - en toen niet meer. Dus bedankt! :'D


    Het is geschreven door Charlotte Brontë, als dat het je nog wat makkelijker kan maken. Er bestaat trouwens een hele mooie korte reeks (twee delen :W) van BBC genaamd "Jane Eyre" (duh) en die sluit heel dicht bij het boek aan.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mooie boeken... Hmm.
    Dan ga ik voor Eon, die is echt zó mooi! Fantasy, over de oude drakenmythologie in China.
    Prachtig boek, wel een van mijn favorieten. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    De serie ´De Aardkinderen´ van Jean M. Auel. (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Mag het ook waargebeurd zijn?


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Cosette schreef:
    (...)

    Het is geschreven door Charlotte Brontë, als dat het je nog wat makkelijker kan maken. Er bestaat trouwens een hele mooie korte reeks (twee delen :W) van BBC genaamd "Jane Eyre" (duh) en die sluit heel dicht bij het boek aan.

    Ah ja, prachtige serie!
    Die moet ik morgen maar weer eens gaan kijken. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"