• Beste Allemaal,

    Een aantal weken geleden hoorde en las je nog van alles over Kony2012, maar tegenwoordig zie ik er niets meer over. Er is zo ongeveer een maand geleden enorm veel aandacht geweest voor de actie en heel veel mensen zeiden ook dat ze op 20 April mee zouden doen aan 'cover the night'. Ik kwam toevallig vandaag het filmpje van Kony2012 tegen, en toen kwam ik er ook al achter dat 20 April morgen is. Dus ik had een beetje zoiets van: gaat die actie nu nog door of is iedereen het vergeten..? Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik besloot een topic te openen om het toch maar eens wat vragen.

    Hierbij dus mijn vragen:
    Ligt het aan mij, of is de hele actie 'kony2012' alweer zo'n beetje verdwenen?
    Hoe zit het nu eigenlijk met 'Cover the night'?
    En is er gewoon iemand die mij nu eigenlijk kan vertellen hoe het nu allemaal zit met Kony2012, want ik heb er niets meer over gehoord en voor mij (ik weet niet of het klopt, of dat het aan mij ligt) lijkt het wel of het alweer een beetje vergeten is...

    Ik hoop dat er wat mensjes hier zijn die mij iets van antwoorden kunnen geven ofzo ^^



    Verder is hier het actie-filmpje van 'Cover the night':

    [ bericht aangepast op 19 april 2012 - 19:31 ]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Pas sinds gisteren zie ik mensen weer over Kony beginnen. Het was inderdaad een tijdje stil.


    Me so good.

    Tjah, het hield een beetje op toen men ontdekte dat Invisible Children al het geld uitgaf aan salarissen en toen de oprichter van het fonds werd opgepakt omdat ie naakt op straat rond rende en masturbeerde 'hmm


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ga niet meedoen. Morgen is mijn zusje jarig, dus dat kan sowieso niet. Als ik wat ouder was, 17 of 18 had ik het wel gedaan.


    The odds are néver in our favor.

    RainbowDash schreef:
    Tjah, het hield een beetje op toen men ontdekte dat Invisible Children al het geld uitgaf aan salarissen en toen de oprichter van het fonds werd opgepakt omdat ie naakt op straat rond rende en masturbeerde 'hmm


    +Ik kan niet, mijn beste vriendinnen en ik zouden bij K gaan logeren en dan in de nacht stiekem naar buiten glippen om het te doen, maar het gaat niet meer door.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Ik snap echt helemaal niks over dat Kony gebeuren. Geen idee waar het voor staat, wat het doel is, niks niet...


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    Ik snap echt helemaal niks over dat Kony gebeuren. Geen idee waar het voor staat, wat het doel is, niks niet...

    Nou kony2012 gaat dus over een man, Joseph Kony. Hij ontvoert mensen (kinderen) en maakt er een kinderleger van. Hij laat kinderen bijvoorbeeld prostituee worden of hun eigen ouders vermoorden. Maar er was nooit veel over hem bekend omdat hij actief is in de Afrikaanse landen (dat zijn dus de 3e wereldslanden enzo en daar valt niet veel te halen.) Waarom zouden mensen zich druk maken over iemand helemaal in Afrika? Kijk landen zoals Afghanistan zijn ook ver weg. maar die zijn vaker in het nieuws, want daar 'valt iets te halen'. Bijvoorbeeld veel grondstoffen. Afrika heeft dat niet, ze hebben niets te bieden aan de maatschappij dus hoor je veel minder snel iets over Afrikaanse landen.
    Met de actie Kony2012 willen ze Kony beroemd maken en zorgen dat hij opgepakt is... Je moet het filmpje maar eens kijken ;)


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    ChetUbetcha schreef:
    (...)
    Nou kony2012 gaat dus over een man, Joseph Kony. Hij ontvoert mensen (kinderen) en maakt er een kinderleger van. Hij laat kinderen bijvoorbeeld prostituee worden of hun eigen ouders vermoorden. Maar er was nooit veel over hem bekend omdat hij actief is in de Afrikaanse landen (dat zijn dus de 3e wereldslanden enzo en daar valt niet veel te halen.) Waarom zouden mensen zich druk maken over iemand helemaal in Afrika? Kijk landen zoals Afghanistan zijn ook ver weg. maar die zijn vaker in het nieuws, want daar 'valt iets te halen'. Bijvoorbeeld veel grondstoffen. Afrika heeft dat niet, ze hebben niets te bieden aan de maatschappij dus hoor je veel minder snel iets over Afrikaanse landen.
    Met de actie Kony2012 willen ze Kony beroemd maken en zorgen dat hij opgepakt is... Je moet het filmpje maar eens kijken ;)


    Uhm...

    Dude. Die post is bijna een maand oud. Kony 2012 is al lang voorbij.


    quidquid excusatio prandium pro