• Ja, ik heb er dit jaar een beetje met pet naar gegooid, als ik heel eerlijk moet zijn. Ik heb sinds de kerstvakantie al meer m'n best gedaan, maar nu heeft mijn moeder een gesprek met mijn mentor gehad en het is grote kans dat ik dit jaar (de vierde van VWO) blijf zitten, óf met de hakken over de sloot de vierde haal en in de vijfde blijf zitten...
    Ik vroeg me dus af: in welke klas kun je het beste blijven zitten: de vierde of de vijfde? (Van VWO ofcourse)

    Het is trouwens nu niet zo dat ik niks meer ga doen, omdat ik een van de twee jaren kan blijven zitten... Ik wil natuurlijk ook gewoon graag voldoendes halen, maar ik wil gewoon een beetje advies, zodat ik het straks niet helemaal moeilijk krijg... ;]

    Even duidelijk voor de mensen die blijkbaar niet lezen en een onzinnige reactie geven: Ik wil heel graag over, ja. Maar het is mij heel duidelijk gemaakt dat het gewoon grote kans is dat ik een van die twee blijf zitten.
    Geef dan gewoon of antwoord op de vraag, of reageer alsjeblieft helemaal niet. (cat)

    [ bericht aangepast op 19 april 2012 - 15:22 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    VWO4 is beter, je kunt je profiel aanpassen (eventueel) + wat Gethsemane zegt


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Ik denk ook de vierde, maar misschien is het beter om dit te overleggen met je ouders of leraren op school want ik denk dat jij samen met hun een beter beeld hebt van hoe het gaat en of je het aan zou kunnen...


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Gethsemane schreef:
    Ik zou de vierde doen. Heb je en tijd om je achterstand weg te werken en om alvast een beetje te gaan settelen in je nieuwe klas.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Gethsemane schreef:
    Ik zou de vierde doen. Heb je en tijd om je achterstand weg te werken en om alvast een beetje te gaan settelen in je nieuwe klas.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Ik denk het vierde. Als ik niet oppas blijf ik in 3 VWO zitten.

    [ bericht aangepast op 16 april 2012 - 20:47 ]


    Food.

    Ik denk de vierde. Maar in de vijfde krijg je als het goed is al schoolexamens en als je blijft zitten, kan je die nog overdoen. Maar het nadeel is dat vwo5 je voor de tweede keer waarschijnlijk heel gemakkelijk af gaat. En dan is er een kans dat je in vwo6 niets doet, omdat je denkt dat het net zo gemakkelijk gaat zijn. Ik heb een paar van die gevallen in mijn klas. Als je in vwo5 nog niet zoveel doet, dan is dat makkelijker in te halen, denk ik.


    To live would be an awfully big adventure

    Kan je niet overgaan en verder gaan op HAVO niveau? Of wil je dat niet?


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Embraced schreef:
    Kan je niet overgaan en verder gaan op HAVO niveau? Of wil je dat niet?

    Nee, dat wil ik inderdaad niet ;]
    Mijn moeder heeft aan mijn mentor gevraagd of hij samen met de leraren wilde overleggen wat voor het beste niveau zou zijn. Mijn moeder denkt (en ik hoop) dat het gewoon VWO blijft, maar dat weten we niet zeker...
    Maar ik moet ook gewoon eerlijk zijn over dat: ik vind mezelf daar helemaal niet tussenpassen. (Dit is niet bedoeld dat ik mezelf te goed vind voor HAVO, maar de mensen die bij ons op HAVO zitten; ik vind mij daar gewoon niet tussen passen. ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Het is gewoon het beste om in de 4e te blijven zitten, want dan weetje daarna alles extra goed en kan je in de 5e ook gewoon veel meer (en snap je veel meer).


    Today will be Girl's Day party with you~

    Doe de 4de opnieuw, daar heb je meer aan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik zal het eens navragen bij een VWO genootje van me, want volgens mij maakt het niet zoveel uit..


    SLOAN.

    Geen van beide


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik zou gaan voor de vierde klas. Hierdoor kun je weer met een schone lei beginnen en kun je weer goed je best doen. ^^
    En je kunt je profiel nog veranderen!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Vierde. Als je naar de vijfde gaat en merkt dat het allemaal moeilijk en stroef gaat, krijg je alleen maar heel veel tegenzin om naar school te gaan want je weet dat je het toch overnieuw moet doen volgend jaar. In de vierde zal het leuker zijn, je kent de stof al een beetje, je hoeft wat minder te leren en hebt meer vrije tijd. Je krijgt een mooi rapport mee en gaat makkelijk naar het volgende jaar.


    Your make-up is terrible

    Naar mijn ervaring de 5de...de 5de is toch wel wat moeilijker dan de 4de...je krijgt een boel nieuwe stof...daarnaast wat Tiame zegt, je wordt al voorbereid op het examen...je hebt meer tijd om je voor te bereiden op de examens...daarnaast kun je, als je blijft zitten in de 5de, je PWS al gaan doen...dan heb je minder stress in de 6de...en geloof me, het PWS is VEEL WERK...daarnaast is de 6de korter en moet je je echt intensief voorbereiden op de examens...maar goed...jij moet zelf kijken met je ouders en leraren wat voor jou het beste is...in mijn omgeving was altijd de 5de het beste overnieuw te doen...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.