• De stelling van deze week luidt:
    Reclames die willen choqueren met bijvoorbeeld de dood zijn te heftig om overal op te hangen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    MyFairyKing schreef:
    Oneens, soms is dat nodig om de boodschap door te laten dringen. Daarbij die dingen die choquerend zijn zien we overal om ons heen, dus waarom niet ook in reclame?


    Here, in the forest, dark and deep. I offer you, eternal sleep.

    het ligt er een beetje aan wat voor reclame het is, ik vind bijvoorbeeld die over over meisjes abortussen wel heel erg. daar was ik wel ff stil van maar het gaf ook rotgevoel en steeds als ik hem hoor of zie krijg ik dat rotgevoel dus het lijkt mij dat voor vrouwen die net een miskraam hebben gehad of abortus en er spijt van hebben het heel erg confronterend is..


    I don't care if you're different than the others, as long you are nice to me.

    Ik snap wel wat er met de stelling bedoelt wordt, maar toch oneens.


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Marethyu schreef:
    In principe oneens. Zoals hierboven al gezegd is, de dood zie je overal en het is gewoon nodig dat mensen dat soort dingen beseffen, en dan heb je dus reclame nodig om die boodschap door te laten dringen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Scandal schreef:
    Ik heb iets van beide:
    Oneens: dingen zoals doodgaan in een auto-ongeval of zelfmoord komen vaak voor. Van mij mogen daarom dus zeker affiches opgehangen worden. Een beetje zoals een sensibiliseringscampagne.
    Eens: Sommige reclames zijn dan weer te confronterend op bepaalde plaatsen. Dan bedoel ik bijvoorbeeld op een begraafplaats of een mortuarium. Dan zit je er te rouwen om je geliefde en gooit een reclame nog extra zout op de wonde.


    Ben het met je eens


    "What's the fun of making sence?"

    Scandal schreef:
    Ik heb iets van beide:
    Oneens: dingen zoals doodgaan in een auto-ongeval of zelfmoord komen vaak voor. Van mij mogen daarom dus zeker affiches opgehangen worden. Een beetje zoals een sensibiliseringscampagne.
    Eens: Sommige reclames zijn dan weer te confronterend op bepaalde plaatsen. Dan bedoel ik bijvoorbeeld op een begraafplaats of een mortuarium. Dan zit je er te rouwen om je geliefde en gooit een reclame nog extra zout op de wonde.


    In each locker you can find love, but you'll need the right key for it.

    Eens, je kan mensen best willen overhalen, maar om het overal op te hangen dat vind ik geen goed idee. Er zijn genoeg mensen die daar geraakt door worden ( dat ze bijvoorbeeld iets naars hebben meegemaakt en door die reclame eraan herinnert worden) en ik denk niet dat alle reclames even geschikt zijn voor kinderen.

    [ bericht aangepast op 16 april 2012 - 18:27 ]


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Ik vind dit een stelling van niks. Neem nou eens iets actueels, jemig.
    OT: Oneens. Anders hebben die reclames geen nut, dûh.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Producer schreef:
    Ik vind al die reclames nergens op slaan, ik vind het gewoon onzin. Zoals hier in de buurt hangen van die dingen 'Als je dit leest ben ik dood' ja? Wat heb je er dan nog aan? Alleen maar om het door te laten dringen. Je gaat ooit toch dood, of het nou aan een ziekte is of gewoon. Eens, dus, maar het is niet echt heftig ofso.

    Dit tenzij er een bloederige foto bij staat of details over hoe pijnlijk doodgaan wel kan zijn, brrrr...

    [ bericht aangepast op 21 april 2012 - 16:45 ]


    Define "good".

    Nemhain schreef:
    In principe oneens. Zoals hierboven al gezegd is, de dood zie je overal en het is gewoon nodig dat mensen dat soort dingen beseffen, en dan heb je dus reclame nodig om die boodschap door te laten dringen.
    Maar ik hoef echt geen plaatjes van afgehakte handen en zo.


    Tijd voor koffie.

    Biologist schreef:
    Ik vind dit een stelling van niks. Neem nou eens iets actueels, jemig.
    OT: Oneens. Anders hebben die reclames geen nut, dûh.

    Ik vind dit anders behoorlijk actueel, aangezien je allemaal van die posters ziet, van mensen erop die zeggen "Als je dit leest,..." etc.

    [ bericht aangepast op 19 april 2012 - 14:32 ]


    Tijd voor koffie.

    Ligt er aan.


    Life is full of fake people

    ik heb bepaalde punten.

    eens: er zullen mensen zijn die er ECHT NIET tegen kunnen en dan de hele dag geconfronteerd worden met de dood, je kunt ze zwak noemen, omdat ze bang zijn voor de dood, maar je kunt ze ook HEEL STERK noemen, omdat ze het niet nodig vinden om vooruit te kijken en gewoon blij zijn met hun leven!
    Oneens: Je hebt van die reclames over mensen met hartziekte die niet geholpen kunnen worden enzo, en of je dan geld wil doneren, dat vind ik een goede zaak, want als we onze medemens niet eens meer kunnen vertrouwen (op dat je bijvoorbeeld geholpen word dus), wie dan inshemelsnaam nog wel?


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Nee ik denk het niet. Want ook ernstige onderwerpen moeten bekent worden zodat mensen misschien kunnen doneren/helpen.

    Oneens. Tenzij er natuurlijk allemaal bloed etc. in voorkomt i.v.m. kleine kinderen.
    Maar bijvoorbeeld de reclame's van ALS en die ene van die weduwnaar die de favoriete jurk van z'n vrouw zoekt (weet niet precies waar die van is) vind ik prachtig, zielig en blijf je onthouden. Daar gaan ze om, dat je beseft dat de mensen om je heen dood gaan aan ziekte's en ouderdom.

    O ja, en die reclame over meisjesabortussen vind ik ook goed.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2012 - 22:47 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"