• Hoi,

    Ik haat het wanneer vakken die nooit een toets hebben, dat nu opeens wel hebben. We moeten 33 muziekinstrumenten uit ons hoofd kennen, en ook hoe ze klinken enzo. Daar ben je best even mee bezig.
    Grr. Ben net anderhalf uur thuis, moet dadelijk hockeyen en heb morgen Nederlands en Spaans proefwerk. Haat muziek..
    Hebben jullie ook wel eens toetsen of so's waarvan je het nut niet van inziet?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Hm, ik vind toetsen bij muziek toch echt wel nuttig? Wij hadden die wel gewoon altijd en dan moest je ook allemaal termen en fragmenten kennen, daar steek je toch aardig wat nieuwe dingen van op :3
    Ik weet wel iets waar ik het nut echt nooit van in heb gezien, namelijk dat we een keer voor gym een verslag moesten maken, dat vond ik toch wel een beetje raar..
    In elk geval veel succes met leren!


    “Love is a contradiction.”

    Wel vakken waar ik het nut niet van inzie. Kunst algemeen '-.- Dat krijg je verplicht bij een kunstvak (muziek/tekenen). Ik heb muziek gekozen, maar kunst algemeen gaat over beeldende kunst, waar ik dus helemaal niks aanvind.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Duits ,omdat ik daar bar slecht in ben. Morgen SO en ik ken geen enkele woord -.-' Buck die stagiaire (hij wou perse een SO -.-')


    Shoganai i ne~

    Tiana schreef:
    Hm, ik vind toetsen bij muziek toch echt wel nuttig? Wij hadden die wel gewoon altijd en dan moest je ook allemaal termen en fragmenten kennen, daar steek je toch aardig wat nieuwe dingen van op :3
    Ik weet wel iets waar ik het nut echt nooit van in heb gezien, namelijk dat we een keer voor gym een verslag moesten maken, dat vond ik toch wel een beetje raar..
    In elk geval veel succes met leren!


    comfort in c h a o s

    Hoe kan je muziek nou haten? D:
    Instrumenten zijn makkelijk, wacht maar tot je pw's krijgt waarbij je een toon te horen krijgt en moet opschrijven welke noot het is .__.


    i put the fun in funeral

    Ik leerde dat nooit. Ook onzin voor mij met mijn gehoorprobleem die bepaalde tonen niet kan horen en onderscheiden haha. Pech voor die leraar.


    Your make-up is terrible

    Wij moeten nooit iets leren voor Spaans en dan opeens hebben we een week om 8 a4tjes uit ons hoofd te leren
    En ik zie het nut van bv en muziek ook niet in


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Audacity schreef:
    Hoe kan je muziek nou haten? D:
    Instrumenten zijn makkelijk, wacht maar tot je pw's krijgt waarbij je een toon te horen krijgt en moet opschrijven welke noot het is .__.


    Ik haat muziek omdat het me niet interesseert hoe instrumenten klinken. Ik vind het wel leuk om zelf een instrument te bespelen. En dat van die noten lijkt me echt fucking moeilijk...;D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Audacity schreef:
    Hoe kan je muziek nou haten? D:
    Instrumenten zijn makkelijk, wacht maar tot je pw's krijgt waarbij je een toon te horen krijgt en moet opschrijven welke noot het is .__.


    Dat kan toch helemaal niet? Stel voor dat je toondoof bent? Dat vind ik pas nergens op slaan.
    Maar, noten zijn niet moeilijk om te lezen, echt niet.
    En ik vind toetsen bij... ik heb geen idee. Want bij muziek had ik wel toetsen, maar ik deed er nooit iets voor en haalde alsnog een 9.


    Food.

    Scharry schreef:
    (...)

    Dat kan toch helemaal niet? Stel voor dat je toondoof bent? Dat vind ik pas nergens op slaan.
    Maar, noten zijn niet moeilijk om te lezen, echt niet.
    En ik vind toetsen bij... ik heb geen idee. Want bij muziek had ik wel toetsen, maar ik deed er nooit iets voor en haalde alsnog een 9.

    Waarschijnlijk krijg je dat soort toetsen alleen als je voor het vak gekozen hebt in de bovenbouw. Dat is tenminste wel zo bij ons op school.

    OT: Ik vind muziek niet zo moeilijk, maar ik speel al zo'n zeven à acht jaar piano dus (cat)
    Als je veel termen moet kennen, kan ik je deze quiz aanraden. De link naar de antwoorden staan bij de uitkomsten (cat)
    Succes!


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik zit hier nu echt van: wacht maar tot je in je examenjaar zit, dan zijn de problemen uit andere jaren opeens superklein. (cat)


    I am an idiot, I move.