De mijne is ongeveer te vergelijken met die van een hamster.
Alle derdeklassers op mijn school moesten laatst een twee uur durende 3f rekentoets maken, als voorbereiding op de rekentoets die we in de vijfde krijgen. Dit hebben die lolbroeken voor ons bedacht: als je voor die toets geen voldoende haalt, slaag je niet voor je eindexamens . No biggie, vwo leerlingen schijnen dit makkelijk te kunnen.
En het rekenen is voor mij dan ook niet echt een probleem. Nee, het feit dat ik twee uur lang onafgebroken naar een beeldscherm moet staren is voor mij desastreus .___. Na een uur begon ik me te vervelen en zat ik een beetje het lokaal rond te kijken, mezelf afvragend hoever de anderen al waren en hoe laat het zou zijn. En als een som me te veel moeite leek te kosten, sloeg ik 'm over (met die toets kon je niet de vraag even overslaan. Als je op 'verder' klikte, kon je niet meer terug). In totaal heb ik ongeveer twintig van de zestig sommen overgeslagen of gegokt, alleen omdat ik echt gek werd als ik te lang met een som bezig was. Ik had uiteindelijk toch nog een 5.6, wat erg meeviel aangezien ik ook nog een moeilijkere versie had (niemand met die versie had hoger dan een 6.5).
Toch zou een beetje concentratievermogen wel erg van pas komen, ik kan namelijk nu al voorspellen dat ik mijn eindexamens over een paar jaar ook ga verprutsen als ik dan nog zo snel afgeleid ben :'D. Heeft er iemand concentratie tips voor mij?
i put the fun in funeral