• Ik zit dit jaar in derde en moet dus een profiel kiezen.
    Daarvoor moet ik dus ook kijken naar wat ik later wil doen.
    Nu zie ik al mijn hele leven slecht, jarenlang een bril gehad en nu lenzen.
    Maar ik had er eigenlijk over nagedacht wat dat zou betekenen voor wat ik later wou doen.
    Al sinds ik een klein meisje ben wil ik kinderarts worden. Maar de kans is groot dat dat gewoon niet gaat lukken doordat ik slecht zie.
    En dat vind ik echt erg, ik had nooit gedacht dat het daardoor niet zou lukken.
    Maar na arts vallen er natuurlijk nog meer beroepen af.
    Ik had altijd zo een duidelijk beeld van wat ik in de toekomst wou doen, maar dat is nu weg en ik vind dat vreselijk.
    Ik vind vakken als Bio en Scheikunde heel leuk en ik wil heel graag mensen helpen. maar ik geen idee wat ik daar mee kan.
    Ik ben eraan gewend dat ik slecht zien, maar op zulke momenten wordt ik gewoon met mijn neus op de feiten gedrukt dat sommige dingen door mij slechte zicht onmogelijk zijn.
    Ik heb nu helemaal geen idee wat ik wil doen in de toekomst en dat vind ik vreselijk

    Oké dat moest ik even kwijt omdat ik het gewoon echt heel erg vind.

    Edit: Ook met lenzen of bril kunnen ze mij niet op 100% krijgen, volgens mij zie ik nu, met mijn lenzen in, ongeveer 65%
    Zonder bril of lenzen zie ik 7%

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 18:50 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    als je iets met kinderen wilt doen en bio leuk vindt. waarom niet bv. kinderdagverblijf of iets van bassisschool of naschoolse opvang


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Maar waarom kan dat niet?
    Misschien psycholoog of iets dergelijks?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Psychologe misschien of zo?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Aaah dat vind ik echt zielig :c Later wil ik in het ziekenhuis werken met ziektes (onderzoeken van patiënten) misschien kan je verpleegster of psycholoo worden ofzo iets :3

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 17:52 ]


    Shoganai i ne~

    Ik ken genoeg kinderartsen, dokters en dat soort mensen met een bril ._. Alleen als je chirurg wilt worden lijkt het me lastig, maar je hebt tegenwoordig zoveel materialen dat je heus wel met bril kan werken in de zorg hoor :3


    SLOAN.

    Ik zie het probleem niet als je slecht ziet... Je zegt dat je lenzen hebt en een bril? Als je dan nog steeds niet goed ziet, heb je waarschijnlijk een slechte opticien, lijkt me... Of je hebt iets speciaals, dat weet ik dan niet...


    Deep inside, I've never felt alive

    Als je echt slecht ziet, kun je ook altijd nog overwegen om te laten laseren en dan nog aanvullen met bril en/of lenzen.
    Ik weet niet hoeveel - of + je hebt?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Een psychologisch arts misschien? Dat je medicijnen voor mijn voor moet schrijven om ze te helpen?


    26 - 02 - '16

    Een nicht van me heeft ook bril/lenzen en zij heeft daar juist haar beroep van gemaakt: opticien. Tevens help je er ook nog mensen mee of course ;)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ik zou, voordat je geneeskunde afschrijft, eerst eens gaan navragen bij een opleiding of het echt zo is dat je geen lenzen mag hebben.


    I am an idiot, I move.

    Uh, je kan gewoon arts worden als je een bril hebt.


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Optie
    je ogen laten laseren
    en wat belemmert je het om je opleiding te volgen als je slecht ziet:S daarvan heb ik nog nooit gehoord
    tenzij je piloot wilt worden


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik doe opleiding voor ouderenzorg (SAW op mbo) en daar lopen er genoeg rond met lenzen of een bril. Dus je kunt best in de zorg met een bril of lenzen.
    Ik heb zelf ook lenzen c:

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 18:48 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Bond schreef:
    Ik zie het probleem niet als je slecht ziet... Je zegt dat je lenzen hebt en een bril? Als je dan nog steeds niet goed ziet, heb je waarschijnlijk een slechte opticien, lijkt me... Of je hebt iets speciaals, dat weet ik dan niet...

    Het probleem is dat lenen en bril mij ook niet op 100% kunnen krijgen
    Ik heb echt -13 ofzo


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik zou gewoon een zo ruim mogelijk profiel kiezen als ik jou was. Als je arts wilt worden en dus Geneeskunde wilt studeren heb je NG/NT nodig. Want je hebt namelijk nog best wel een kans met laseren of lensimplantaten. + als je NG/NT kies met wiskunde B, biologie, natuurkunde en scheikunde, kun je echt nog alle kanten op. Dus als het je echt niet lukt om arts te worden vanwege je ogen, kun je nog steeds alles. Maar dit hangt er natuurlijk ook vanaf wat jouw wiskundige vaardigheden zijn :')


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.