• Soms bestel ik items op een website zoals Etsy. Dat gaat tot op heden altijd goed, maar ik heb een paar keer gehad dat als een item uit de Verenigde Staten komt, dat ik dan aan de deur aan de postbezorger moet betalen. Dit voor extra kostten. Heeft dit te maken met de douanekosten of aanmeldkosten, weet iemand dat? Want de eerste keer wist ik hier helemaal niets vanaf, en stond ik de bezorger met m'n mond open aan te gapen en was het gelukkig maar zo dat een ander iemand in huis wel het geld had om te betalen (want pinnen, dat kan niet, je moet ze contant aan de deur betalen) Het gaat vaak om een bedrag van 20 euro wat ik moet bijbetalen wat dus boven de kosten van het item en de verzendkosten komt. Het is altijd bij pakketjes vanuit de Verenigde Staten.


    She wanted a storm to match her rage.

    Volgens mijn vader (die voor postnl werkt) gaat het hier meestal om douanekosten, , dus het kan kloppen dat je dit betaald voor pakketjes uit de Verenigde Staten ^^.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Growlithe schreef:
    Volgens mijn vader (die voor postnl werkt) gaat het hier meestal om douanekosten, , dus het kan kloppen dat je dit betaald voor pakketjes uit de Verenigde Staten ^^.

    Ik schrok echt de eerste keer, want ik heb nooit contant geld. Gelukkig dus dat iemand anders het kon oplossen, maar stel je zal maar alleen thuis zijn en er is geen contant geld. Het heeft me sindsdien wel een beetje ervan weerhouden om uit de Verenigde Staten wat te bestellen, omdat ik bang ben dat het misschien een keer hoger uitpakt dan 20 euro (en dat vond ik al een zeer hoog bedrag, náást de gewone kosten én nog eens de verzendkosten)


    She wanted a storm to match her rage.

    Casterly schreef:
    (...)
    Ik schrok echt de eerste keer, want ik heb nooit contant geld. Gelukkig dus dat iemand anders het kon oplossen, maar stel je zal maar alleen thuis zijn en er is geen contant geld. Het heeft me sindsdien wel een beetje ervan weerhouden om uit de Verenigde Staten wat te bestellen, omdat ik bang ben dat het misschien een keer hoger uitpakt dan 20 euro (en dat vond ik al een zeer hoog bedrag, náást de gewone kosten én nog eens de verzendkosten)


    Ik heb ook wel eens 40 euro moeten betalen aan douanekosten, maar dat was maximaal in mijn geval. Ik had echt gelukt dat mijn vader mijn bestellingen aflevert kwa dat, omdat hij dus rustig even kon gaan pinnen, of mij appen dat ik moest gaan pinnen. Maar ik ben het wel met je eens dat het best veel geld is, terwijl je ook al verzendkosten betaald. Ikzelf bestel dan ook meestal uit Nederland - of heel soms uit Engeland als iets echt leuk is- puur om douanekosten te voorkomen


    We've lived in the shadows for far too long.

    Casterly schreef:
    (...)
    Ik schrok echt de eerste keer, want ik heb nooit contant geld. Gelukkig dus dat iemand anders het kon oplossen, maar stel je zal maar alleen thuis zijn en er is geen contant geld. Het heeft me sindsdien wel een beetje ervan weerhouden om uit de Verenigde Staten wat te bestellen, omdat ik bang ben dat het misschien een keer hoger uitpakt dan 20 euro (en dat vond ik al een zeer hoog bedrag, náást de gewone kosten én nog eens de verzendkosten)


    Die kans heb je bij alles wat je besteld dat boven de 23 euro kost (geloof ik, kan ook iets zijn van 21 euro). Volgens mij verschilt het per categorie hoeveel importkosten je moet betalen, maar het is een bepaald percentage van het bedrag dat het je gekost hebt. Dat kan je gewoon vinden op de site van postNL waardoor je het zelf kan uitrekenen en zorgen dat je het in huis hebt voor het aankomt.
    Sommige bedrijven zullen echter een andere waarde aan je pakketje geven en zeggen dat er iets anders inzit zodat de kans op die kosten veel kleiner wordt.


    Your make-up is terrible

    Growlithe schreef:
    Ik heb ook wel eens 40 euro moeten betalen aan douanekosten, maar dat was maximaal in mijn geval. Ik had echt gelukt dat mijn vader mijn bestellingen aflevert kwa dat, omdat hij dus rustig even kon gaan pinnen, of mij appen dat ik moest gaan pinnen. Maar ik ben het wel met je eens dat het best veel geld is, terwijl je ook al verzendkosten betaald. Ikzelf bestel dan ook meestal uit Nederland - of heel soms uit Engeland als iets echt leuk is- puur om douanekosten te voorkomen

    Die douanekosten ontloop je als je uit Engeland besteld? Want als dat zo is, ga ik inderdaad kijken of ik de dingen die ik wil, daar kan krijgen.


    She wanted a storm to match her rage.

    Casterly schreef:
    (...)
    Die douanekosten ontloop je als je uit Engeland besteld? Want als dat zo is, ga ik inderdaad kijken of ik de dingen die ik wil, daar kan krijgen.


    Omdat Engeland bij de EU zit/zat volgens mij niet, ik heb er in ieder geval nog nooit iemand over gehoord. Ik weet echter niet of het zo blijft als Engeland de EU echt verlaat...


    We've lived in the shadows for far too long.