• Oké ik speel dus accordeon en nu heb ik heel erg last van mijn rug. De laatste tijd gaat het spelen niet meer zo goed en ik vind het ook niet meer leuk. Ik zi ook nog op een orkest waar ik niks aan vind. Nu moest ik dus even spelen om te testen of dat kon met een zere rug. (ik was eerder vandaag al naar huis gegaan van school omdat ik zo'n last had) Dat spelen ging op zich wel. Maar ik had duidelijk gezegd dat ik het niet zag zitten om naar orkest te gaan vanavond en nu moet ik dus toch omdat die ene seconde spelen wel gewoon kon. Maar orkest is een uur en ik zie het dus echt niet zitten. Hoe kan ik die moeder overtuigen dat ik echt niet kan en wil?


    What by Zeus' beard is going on????

    Als je het spelen en het orkest niet zo leuk vind, waarom ga je nog, waarom speel je nog?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Heel simpel, zeg tegen je moeder; "Ik stop ermee!"
    Deed ik ook bij het blokfluitspelen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Als je het niet leuk vindt, waarom zeg je dat gewoon dan niet tegen je moeder? Zeg gewoon, "Mam, ik moet eerlijk zijn, ik vind dat orkest gedoe helemaal niet leuk!"

    Je moet het gewoon tegen je moeder zeggen.
    Zelf heb ik last van een aandoening aan mijn pezen en banden. Nu doe ik aan een intensieve sport en ik heb moeten overwegen: veel pijn of stoppen? Is het me waard om door te gaan met de pijn? Nu vind ik het hartstikke leuk, dus ik train nu minder uren, maar ik ga er toch mee door.
    Nu moet je je moeder uitleggen dat je die overweging gemaakt hebt. Dat het met je rug niet meer zo leuk is en dat je het orkest op zich ook minder leuk vind. Vertel rustig dat je een optelsom hebt gemaakt en dat je wilt stoppen. Ik weet zeker dat als je uitlegt waarom je niet meer wilt, dat je moeder het dan wel begrijpt. Als je alleen maart kortaf zegt "ik stop ermee" en dat alles is, dan kan ze het ook niet begrijpen. Dan denkt ze dat het gewoon een opstandige bui is en dat je het nog wel leuk vind.


    To live would be an awfully big adventure

    Dear Hannelore
    Overtuig je moeder dat je het niet kan, je kon niet eens naar school
    En ze kan jouw niet dwingen als je iets niet wilt.
    Kom een beetje voor jezelf op loorjte.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    haha heb gewoon een drama gemaakt en toen hoefde ik niet meer xd
    maar ze weet wel dat ik het spelen niet meer leuk vind, ik moet alleen dit schooljaar nog afmaken anders betalen we voor niets dus ik snap het ook wel ;)


    What by Zeus' beard is going on????

    Vraag je de mods om een slotje? Anders wordt dit topic binnen een jaar nog gebumpt (;


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein