• Ik weet niet zeker of hij hier goed staat

    Ik denk dat ik ooit eens bij Latijn heb geleerd dat er een soort van waternimfen bestaan in de Griekse mythologie, waarvan gezegd wordt dat ze mannen die op de zee vaarden verleidden en ze vervolgens in het water trokken om hen te doen verdrinken.
    Ik weet niet zeker of dit ook echt waar is en op Wikipedia kan ik er niet echt iets over vinden. Heeft iemand misschien verstand van de mythologie en kan me helpen?

    Sirenen?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Sirene_(halfgodin)

    [ bericht aangepast op 22 feb 2012 - 22:53 ]


    I am an idiot, I move.

    Doet me denken aan een film... ik weet alleen niet meer welke...


    Life is hard and then we die

    Robbeknol schreef:
    Sirenen?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Sirene_(halfgodin)


    Nee, daar had ik ook al aan gedacht, maar zij zijn half mens-half vogel en ik zoek een volledig mens.
    Toch bedankt. (:

    PUKKELxDING schreef:
    Doet me denken aan een film... ik weet alleen niet meer welke...


    Pirates of the Caribbean 3 4?

    [ bericht aangepast op 22 feb 2012 - 22:59 ]

    Voor zover ik weet kent de Griekse mythologie waternifmen, dat zijn dochters van de god van de zee. Maar dat zijn goede wezens, zoals alle nifmen.
    Wat jij beschrijft zijn Sirenen, de komen uit de Noors/Germaans mythologie.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2012 - 22:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat zijn toch Sirenen?
    Iets anders in die buurt ken ik niet hoor.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    dat doet me denken aan de laatste Pirates of the Caribbean film


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    WhiteQueen schreef:
    Voor zover ik weet kent de Griekse mythologie waternifmen, dat zijn dochters van de god van de zee. Maar dat zijn goede wezens, zoals alle nifmen.
    Wat jij beschrijft zijn Sirenen, de komen uit de Noors/Germaans mythologie.

    Niet. Ze zitten ook in het verhaal Odysseus, en dat is zo Grieks als maar kan.


    I am an idiot, I move.

    Unplugged schreef:
    (...)

    Pirates of the Caribbean 3?


    Vier zal je bedoelen. Daar zijn het zeemeerminnen. Ze worden beschreven als zeemeerminnen en sirenen.


    Your make-up is terrible

    WhiteQueen schreef:
    Voor zover ik weet kent de Griekse mythologie waternifmen, dat zijn dochters van de god van de zee. Maar dat zijn goede wezens, zoals alle nifmen.
    Wat jij beschrijft zijn Sirenen, de komen uit de Noors/Germaans mythologie.


    Ditte!


    quidquid excusatio prandium pro

    Waternimfen zijn Naiaden of Nereiden, maar zij zijn inderdaad goed zoals hierboven staat.

    En doodgewoon Zeemeerminnen? Ze worden door Disney en zo goed voorgesteld, maar origineel zijn het wel de wezens die jij beschrijft.


    Let the Night embrace you

    PUKKELxDING schreef:
    Doet me denken aan een film... ik weet alleen niet meer welke...


    Sinbad? (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    //

    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 21:18 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Die wezens staan op een schilderij van Waterhouse, dat weet ik. Even zoeken:


    Dat zit in de mythe van Odyssee, I believe, dan gaat Hylas water halen op een eiland, en wordt hij door waternimfen het water ingetrokken... maar of nimfen dat altijd doen? I dunno. Ik denk dat je dat verhaal bedoelt, though.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Sirenen, normaal gezien. Ze komen inderdaad voor in de Odyssee


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California