• Mijn school heeft weer eens het idiootste ter wereld verzonnen.
    Voor de vakantie ging het nog rond dat ze verzonnen hadden dat iedere leerling een 'kantinedienst' krijgt. (Na elke pauze een kwartiertje blijven om alle troep van de pauze op te ruimen) Daar is niks van gekomen, maar nu krijgen mijn ouders een brief van de school dat VWO 4 en Havo 3 mensen voor 'stewards' moeten gaan spelen (dat houdt in: we moeten rond gaan lopen en 'medeleerlingen aanspreken op niet tolerant gedrag'.) Voor mij komt het nu over in die brief dat wij dit moeten doen.
    Nou, mij niet gezien bij dit soort onzinnige acties. Ik weet dat het gezeik is, maar ik ben gewoon niet de meest sociale/hoe je het ook wilt noemen persoon die zomaar iedereen aan gaat spreken.
    ik weet het, dit is een zeiktopic, maar dit moest ik even kwijt.

    Verzinnen jullie scholen ook van die onzinnige regels/regelingen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Endure schreef:
    Ohja, onzinregels bij ons.

    Je mag niet meer op de eerste verdieping pauzeren en je hebt t/m de derde corvee. Andermans troep opruimen en dat is heel erg bij ons. Vieze, beschimmelde broodjes en gatverdamme D:

    En dan heb je ook nog maatschappelijk stage, moet je vrijwilligers werk gaan doen buiten school om. -Heb ik dus nooit gedaan omdat ik het onzin vind-

    Dat hebben wij dus ook precies op onze school! Heb echt haat aan dat corveeën! Laat de concierges dat lekker opruimen!
    Maar dat bij jou op school gaat echt nergens over. Wat heeft het nou voor zin dat leerlingen andere leerlingen moeten aanspreken of hun gedrag. En dan nog eens leerlingen uit 3 Havo. Hahahaha ik zie het al voor me, iemand van 14 jaar of zo die dan iemand uit 6 vwo gaat aanspreken of zijn of haar gedrag! Pff... wat een rare mensen bij jou op school!


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Wij hebben hier aulacorvee :l
    Dan drie keer in het jaar moet je met de gehele klas de kantine en alle gangen schoonmaken voor een week. Vreselijk.


    Trust me. I'm the doctor

    Mirth schreef:
    Ik heb die brief ook gekregen en ontsnap er mooi aan als vijfdeklasser. Maar ik vind het belachelijk. Wat ik begreep uit die brief was dat de stewards leerlingen er op moeten wijzen om hun eigen rommel op te ruimen. Het is toch niet de schuld van de leeringen dat de school al hun ibn-ers ontslaat?

    Ja en dan zo'n superdure cursus gezeik wel betalen?
    Het kan trouwens best wel erg zijn bij ons op school, hoor. Wij heb een boven gedeelte bij de kantine en daar lag die hele vloer ooit eens onder. Maar dan dit verzinnen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Bij ons surveilleren de leraren in de pauze.

    Maar corvee hebben wij wel. Maar het zijn maar twee klassen per week, dus het duurt wel een tijdje voor ik weer aan de beurt ben :'D Dan is het gewoon al die troep van tafels en de grond vegen en heel af en toe buiten afval prikken. Maar dat doe je dan met een groepje van vier mensen bij ons.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    He wat, ik heb geen brief gekregen hoor. Hebben alleen 4de en 3de klassers die gekregen? Ik zou het trouwens niet doen, belachelijk gewoon. De school moet niet schoonmaakdienst aan de leerlingen geven als ze zelf alle ibn-ers ontslaan.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Iedere klas heeft bij ons ook om de week corvee.
    Serieus. Er lopen 4 conciërges bij ons op school rond, die echt geen kut doen. Ze staan alleen s'ochtends bij de fietsenstalling, om iedereen te dwingen de fietsen tegen elkaar aan te zetten, en verder doen ze niks. Staan ze met z'n allen maar wat te praten. Die mensen worden toch betaald om op te ruimen lijkt me >.< & Als je toch de leerlingen alles laat opruimen, waar heb je dan 4 conciërges voor nodig. Onze school is niet eens groot of zo ;x

    + wij hebben een dakterras op school, waar we geen gebruik van mogen maken.
    Waarom geven ze vet veel geld uit aan een nieuw gebouw, met dakterras, als de leerlingen er niet op mogen? :/ Makes no sense.

    Oh, en er is nu ook een nieuwe regel, dat als je ook maar èèn keer je boeken vergeet, Of 1 keer je huiswerk niet af hebt, dat je vrijdagmiddag tot half 5 na mag blijven. Ten eerste, een keer iets vergeten is menselijk, en ten tweede zijn de meesten rond 1 uur vrij, zo ook ik. En om nou van 1 tot half 5 na te blijven omdat je iets vergeet.. :/


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Shiku schreef:
    He wat, ik heb geen brief gekregen hoor. Hebben alleen 4de en 3de klassers die gekregen? Ik zou het trouwens niet doen, belachelijk gewoon. De school moet niet schoonmaakdienst aan de leerlingen geven als ze zelf alle ibn-ers ontslaan.

    Nee ik had 'm ook. Zo blij dat ik dat iig niet hoef.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    dat is idd echt zwaar stom..
    op mijn school hebben we 31 paarden lopen. vorige jaar kwamen ze met een regel dat je met ze twee een paard moet poetsen. vorige week vrijdag waren maar vijf leerlingen opschool (noormaal met zijn actienen). nou een heeft zwaar gekneusde ribben dus die zit voor. dus we waren met zijn vieren. waarvan twee andre dingen moesten doen.. dus uiteidelijk was ik en een stager bij de paarden. ofwe dan leuk met ze twee een paard tegelijk willen doen. zucht.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Wij hebben zo nu en dan corvee na de pauzes en daar heb ik echt totaal geen probleem mee :'D. 't Gaat gewoon van de lestijd af en ik zit alleen een beetje mensen achterna met een prikker.


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    Wij hebben zo nu en dan corvee na de pauzes en daar heb ik echt totaal geen probleem mee :'D. 't Gaat gewoon van de lestijd af en ik zit alleen een beetje mensen achterna met een prikker.


    Bij ons hebben ze camera's en gaan ze erbij staan, dus dat werkt hier niet D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    oh dat moest ik vorig jaar ook doen. echt kut! er zijn altijd leerlingen bij die het misbruiken en daar hebben we nog wel eens mot mee gekregen. niet dat ik het misbruik, ik doe eigenlijk helemaal niks :') als ze wat door de aula willen gooien doen ze hun best maar


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik vind corvee dan beter. Dat had ik in de 1ste t/m de 3de. Dat moet je gewoon de hele week, twee keer per dag een plek (die je aangewezen krijgt) schoonmaken.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."