• Ik heb een klein probleempje met mijn nagellak, helaas. Eerst dacht ik dat het aan de nagellak zelf lag, maar nu zie ik dat het bij mijn nieuwe nagellak ook terugkomt.

    Ik krijg namelijk kleine 'bubbeltjes' in mijn nagellak wanneer het gedroogd is. Geen luchtbelletjes of dergelijke, maar echt van die kleine harde puntjes nagellak. Net alsof die op sommige plaatsen wat naar boven is gekomen. Maar de puntjes zijn ook maar heel miniem. Bij deze nagellak is het maar op 2 à 3 nagels en zo'n 5 puntjes, ze blijven ook glad dus vallen ze niet echt op. Maar bij mijn andere nagellak zijn ze echt op iedere nagel en valt het keihard op..

    Iemand die weet hoe dat zou komen? Ik doe basecoat, twee lagen nagellak en dan nog een topcoat.

    En nu we het toch over nagellak hebben, jullie mogen gerust de merken en kleuren achterlaten die jullie gebruiken! Ik ben altijd in voor iets nieuws, want van die goedkope potjes nagellak zijn toch de moeite niet waard. Sorry voor het over één kam scheren van de goedkope merken.

    Edit: Wat ik ook altijd heb is dat mijn nagels dof zijn na het slapen. Voor dat ik ga slapen blinken ze echt supermooi na het lakken, maar wanneer ik opsta zijn ze gewoon mat en dan heb ik er ook lichte streepjes of puntjes in door mijn deken of dergelijke.. Iemand tips?
    (Ik lak ze zeker 3 à 4u voor het slapengaan)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 18 feb 2012 - 17:39 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Goedkoop de moeite niet waard? Hoe durf je zo'n grote fout te maken! Budget-merken hebben juist vaak een goede kwaliteit en er zijn wel wat dure merken die waardeloze nagellak verkopen.
    Catrice is bijvoorbeeld een heel goed budget-merk. Ze dekken met 1 à 2 lagen, hebben een fijne substantie en een makkelijk borsteltje. NYC is ook een merk met fijne nagellak. Dekt in 2 lagen en prachtige kleuren. Zelfs de Action levert mooie nagellak, en die is maar 0,45! Het DA huismerk is ook van goede kwaliteit en een klein prijsje.

    Als je perse voor duur wilt gaan, raad ik je Herôme WIC (world inspired colours) aan. Prachtige kleuren met echt een perfecte substantie. Als ik me niet vergis verkopen ze die voor 6,99 per stuk, twee voor 12,49. Chanel raad ik ten zeerste af, de kleur is mooi, maar verder is het goed waardeloos.

    Om die bubbeltjes te voorkomen... Hmm. Niet schudden in ieder geval. En misschien moet je eens proberen om dunne laagjes te gebruiken? Ik krijg sneller luchtbelletjes in de lak als ik een dikke laag gebruik.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Nooit last van. Ik gebruik heel veel verschillende merken, o.a. Catrice, Essence, NYC, DA, Gosh (wel minder fijn), Rimmel en Maybeline (: ik vind persoonlijk Rimmel heel fijn, maar die is al gauw 8 euro, en ik heb geen werk = niet zo veel geld. NYC is superfijn, en Catrice ook ;D


    Destroy what destroys you.

    Ik gebruik van alle merken. Essence is fijn, maar dat ligt eraan welke. Die potjes die helemaal breed zijn [ook de dop] als topcoat is heel goed, maar die met de dunne dop is niet fijn.
    Catrice is ook fijn ^^
    Nagellak van Claire's wat minder, behalve met die penseeltjes.

    Tartaros schreef:
    Goedkoop de moeite niet waard? Hoe durf je zo'n grote fout te maken! Budget-merken hebben juist vaak een goede kwaliteit en er zijn wel wat dure merken die waardeloze nagellak verkopen.
    Catrice is bijvoorbeeld een heel goed budget-merk. Ze dekken met 1 à 2 lagen, hebben een fijne substantie en een makkelijk borsteltje. NYC is ook een merk met fijne nagellak. Dekt in 2 lagen en prachtige kleuren. Zelfs de Action levert mooie nagellak, en die is maar 0,45! Het DA huismerk is ook van goede kwaliteit en een klein prijsje.

    Als je perse voor duur wilt gaan, raad ik je Herôme WIC (world inspired colours) aan. Prachtige kleuren met echt een perfecte substantie. Als ik me niet vergis verkopen ze die voor 6,99 per stuk, twee voor 12,49. Chanel raad ik ten zeerste af, de kleur is mooi, maar verder is het goed waardeloos.

    Om die bubbeltjes te voorkomen... Hmm. Niet schudden in ieder geval. En misschien moet je eens proberen om dunne laagjes te gebruiken? Ik krijg sneller luchtbelletjes in de lak als ik een dikke laag gebruik.


    Ja, dat zinnetje van 'goedkoop is de moeite niet waard' is inderdaad een fout dat ik maak. Daar scheer ik alles eigenlijk een beetje over dezelfde kam doordat Essence me echt niet bevalt. Dus dat spijt me en dat ga ik ook aanpassen, bedankt om me er op te wijzen! Ik heb al heel veel getwijfeld om Catrice of NYC te kopen, maar ik durfde niet omdat het net als Essence goedkoop is. Nu weet ik dus dat het wel goed is.

    Chanel ben ik al zeker niet van plan te kopen. Het is me ten eerste veel te duur, ik heb geen €23 per potje over en het schijnt inderdaad niet goed te zijn. Zelf gebruik ik nu Rimmel en dat is wel goed en ligt ook wat in de prijsklasse van Herôme WIC, maar waar kan je dat kopen? Want ik het kruidvat heb ik dat volgens mij nog nooit zien staan..

    Bedankt voor de tips! Schudden doe ik al sowieso niet, maar mijn laagjes kunnen inderdaad misschien iets te dik zijn.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)

    Ja, dat zinnetje van 'goedkoop is de moeite niet waard' is inderdaad een fout dat ik maak. Daar scheer ik alles eigenlijk een beetje over dezelfde kam doordat Essence me echt niet bevalt. Dus dat spijt me en dat ga ik ook aanpassen, bedankt om me er op te wijzen! Ik heb al heel veel getwijfeld om Catrice of NYC te kopen, maar ik durfde niet omdat het net als Essence goedkoop is. Nu weet ik dus dat het wel goed is.

    Chanel ben ik al zeker niet van plan te kopen. Het is me ten eerste veel te duur, ik heb geen €23 per potje over en het schijnt inderdaad niet goed te zijn. Zelf gebruik ik nu Rimmel en dat is wel goed en ligt ook wat in de prijsklasse van Herôme WIC, maar waar kan je dat kopen? Want ik het kruidvat heb ik dat volgens mij nog nooit zien staan..

    Bedankt voor de tips! Schudden doe ik al sowieso niet, maar mijn laagjes kunnen inderdaad misschien iets te dik zijn.

    Bij ons in de stad is Herôme WIC te koop bij de DA, Etos en de Douglas. (A) Hier kan je de dichtstbijzijnde winkel vinden.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Tartaros schreef:
    (...)
    Bij ons in de stad is Herôme WIC te koop bij de DA, Etos en de Douglas. (A) Hier kan je de dichtstbijzijnde winkel vinden.


    Helaas woon ik in België, dus dat zal nogal moeilijk zijn :'D


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    L'oreal paris is ook erg goed (:


    26 - 02 - '16

    Edit: Wat ik ook altijd heb is dat mijn nagels dof zijn na het slapen. Voor dat ik ga slapen blinken ze echt supermooi na het lakken, maar wanneer ik opsta zijn ze gewoon mat en dan heb ik er ook lichte streepjes of puntjes in door mijn deken of dergelijke.. Iemand tips?
    (Ik lak ze zeker 3 à 4u voor het slapengaan)


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    Edit: Wat ik ook altijd heb is dat mijn nagels dof zijn na het slapen. Voor dat ik ga slapen blinken ze echt supermooi na het lakken, maar wanneer ik opsta zijn ze gewoon mat en dan heb ik er ook lichte streepjes of puntjes in door mijn deken of dergelijke.. Iemand tips?
    (Ik lak ze zeker 3 à 4u voor het slapengaan)

    Ik heb altijd hetzelfde, dat eer strepen of zo in zitten, en ik doe het vaak om 4 uur of zo en ga doordeweeks iets van 11u slapen.. het is denk ik gewoon niet te voorkomen als je het niet echt vroeg doet.
    Nagellak doet er soms trouwens wel 6 uur in totaal over om te drogen.

    Negligible schreef:
    (...)

    Ja, dat zinnetje van 'goedkoop is de moeite niet waard' is inderdaad een fout dat ik maak. Daar scheer ik alles eigenlijk een beetje over dezelfde kam doordat Essence me echt niet bevalt. Dus dat spijt me en dat ga ik ook aanpassen, bedankt om me er op te wijzen! Ik heb al heel veel getwijfeld om Catrice of NYC te kopen, maar ik durfde niet omdat het net als Essence goedkoop is. Nu weet ik dus dat het wel goed is.

    Chanel ben ik al zeker niet van plan te kopen. Het is me ten eerste veel te duur, ik heb geen €23 per potje over en het schijnt inderdaad niet goed te zijn. Zelf gebruik ik nu Rimmel en dat is wel goed en ligt ook wat in de prijsklasse van Herôme WIC, maar waar kan je dat kopen? Want ik het kruidvat heb ik dat volgens mij nog nooit zien staan..

    Bedankt voor de tips! Schudden doe ik al sowieso niet, maar mijn laagjes kunnen inderdaad misschien iets te dik zijn.



    Ik heb hetzelfde als jou met dat goedkoopheid.. Vooral na Essence, maar ik kan je vertellen dat Catrice echt fijn werkt (: ik heb paar nog van Essence.. heb 3 of 4 lagen nodig is het eindelijk een beetje egaal geworden..
    en bij Catrice hooguit 2. Meestal is het bij één al goed ;d
    Ik heb nu twee potjes van Catrice, een rooie en een donker groene ;d and I love it ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    (...)


    Ik heb hetzelfde als jou met dat goedkoopheid.. Vooral na Essence, maar ik kan je vertellen dat Catrice echt fijn werkt (: ik heb paar nog van Essence.. heb 3 of 4 lagen nodig is het eindelijk een beetje egaal geworden..
    en bij Catrice hooguit 2. Meestal is het bij één al goed ;d
    Ik heb nu twee potjes van Catrice, een rooie en een donker groene ;d and I love it ;D


    Ik zal Catrice dus eens gaan uitproberen! Bedankt =D Ben er wel een beetje bang voor, want ik heb net ontdekt dat ik ook een potje van NYC staan heb en ik herinner mij dat deze redelijk 'waterig' was. Dus nu ben ik bang dat Catrice toch ook nog zo is.. Omdat het ongeveer dezelfde prijs is als NYC en Essence, maar op dat ene potje zal het nu waarschijnlijk niet komen. Ik zal het gewoon een keer uitproberen!


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik heb echt van alle merken wel wat, ik heb het probleem van jou nog niet gehad.
    Zelf vind ik ik die van Etos en Hema het allerfijnst, lekker goedkoop en die dekken echt goed. Verder is de nagellak van KOH heel fijn, maar echt duur met 15 euro per potje.


    life is like a wave. you can't change the way it breaks, but you can change the way you ride it.

    En nog een vraagje voor de nagellak kenners: is het slecht dat de potjes de hele tijd op hun zij liggen? Ze zitten bij mij in een make-up tasje omdat ik ze over en weer meeneem naar Gent, maar nu vroeg ik me af of het daardoor niet kon zijn dat er zich zo'n bubbeltjes op mijn nagels vormen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right