• Ik zit nu in het zesde leerjaar (groep 8 dacht ik) en ik moet dus gaan kiezen welke richting ik in het middelbaar ga kiezen en welke school. Ik denk dat ik wel slim genoeg ben voor aso. maar ik ben gewoon bang dat ik het niet ga aankunnen en tso moet gaan doen. Over het algemeen zou aso zeker moeten lukken bij mij, maar omdat ik een heel strenge en moeilijke school heb gekozen, ben ik bang dat ze me zelfs niet gaan toelaten. Wat moet ik nu doen?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Probeer ASO, lukt het niet, dan kan je nog altijd zakken naar TSO ;)


    Let the Night embrace you

    Resurrection schreef:
    Kijk, ik weet natuurlijk niet hoe slim jij bent, maar ik zou je zeker ASO aanraden. Je moet echt niet zo speciaal slim zijn om een gewone ASO-richting te doen, dus ik zou het gewoon proberen. En als je na het eerste jaar merkt dat het toch niet gaat, dan kan je nog altijd naar TSO gaan. (:


    Probeer ASO. Het is beter om met een algemeen diploma rond te lopen, dan met een technisch. Met een ASO-diploma kan je meer kanten uit in het hoger. Dat is nog ver, maar ik raad je één ding aan: neem zoveel mogelijk wiskunde. Wiskunde kan je geen avondlessen nemen na je afgestudeerd bent. Andere vakken: talen ect. kan je altijd wel volgen.
    Neem dat aan van een 'grote' vierdejaar. *Nee, je weet wel, je kan altijd bij mij terecht voor vragen*

    Normaal is ASO in de eerste jaren makkelijk. Eenmaal je in het TSO zit, kan je niet meer stijgen.
    Een vriendin van me werd aangeraden BSO te doen, maar deed ASO en nu zit ze nog altijd in mijn klas.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    huh maar je bent dus 12? of 18? ik snap het even niet


    I'd wonder if i ever cross your mind

    Aso? Tso?


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Ik snap niets van Belgische scholen. Dus ik kan je niet helpen :3

    Gewoon proberen, je kunt altijd terugvallen en als je het niet doet krijg je misschien alleen maar spijt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Starkiller schreef:
    Ik snap niets van Belgische scholen. Dus ik kan je niet helpen :3


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Austen schreef:
    Ik zou ASO proberen. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Als je naar TSO gaat kan het zijn dat je daar spijt van krijgt omdat je ASO niet geprobeerd hebt.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Is aso vergelijkbaar met vwo? Ik vind het allemaal een beetje vreemd hoor.. Is het de bedoeling om al te kiezen wat je graag wilt worden? In principe zou ik voor aso gaan. Ik had havo/ vwo en ik werd gevraagt naar het vwo te gaan. En het is gelukt! Xx


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    wij kregen in groep 8 een cito toets en aan de hand van de score die je haalt, dat bepaalt het niveau dat je op het middelbaar gaat doen

    wtf is aso??


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    Page394 schreef:
    Is aso vergelijkbaar met vwo? Ik vind het allemaal een beetje vreemd hoor.. Is het de bedoeling om al te kiezen wat je graag wilt worden? In principe zou ik voor aso gaan. Ik had havo/ vwo en ik werd gevraagt naar het vwo te gaan. En het is gelukt! Xx

    ASo is Algemeen Secundair Onderwijs, het is de bedoeling nadat je afsutdeert, je doorstroomt naar een universiteit. (: vergelijkbaar met vwo/gymnasium


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ik zou ASO proberen. In het tweede jaar kan je overstappen naar Handel, dat is een TSO-richting, denk ik. (bij ons op school toch) Als je dan toch spijt krijgt en denkt dat je goed genoeg was voor ASO, mag je nog in het 3e jaar overstappen als je goede punten voor wiskunde hebt. Ofzoiets. Maar veel succes ermee! :Y)

    Siva schreef:
    Ik zou ASO proberen. In het tweede jaar kan je overstappen naar Handel, dat is een TSO-richting, denk ik. (bij ons op school toch) Als je dan toch spijt krijgt en denkt dat je goed genoeg was voor ASO, mag je nog in het 3e jaar overstappen als je goede punten voor wiskunde hebt. Ofzoiets. Maar veel succes ermee! :Y)

    Handel is inderdaad TSO (:


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."