• Ik zoek iemand die ik even een vraagje kan stellen omtrent zuren en basen en het herkennen ervan. Want ik ben echt in de war momenteel...

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 13:36 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Nou, ik sta wel goed voor Scheikund (een 9 (nerd)) maar dit heb ik nog niet gehad. Sorry.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik ben met een 8 geslaagd, ask me. :'D


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Suavemente schreef:
    Ik ben met een 8 geslaagd, ask me. :'D


    We krijgen een aantal oplossingen en daarvan uit moeten we de pH en pOH berekenen. Maar dan moeten we natuurlijk wel weten of de oplossing een zure oplossing is of een base oplossing. Maar ik weet niet hoe je dat kan herkennen... Enkele voorbeelden van oplossingen:

    HCL-oplossing
    HNO3-oplossing
    KOH-oplossing
    HClO4-oplossing


    If we had not a soul, music would have created it.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    We krijgen een aantal oplossingen en daarvan uit moeten we de pH en pOH berekenen. Maar dan moeten we natuurlijk wel weten of de oplossing een zure oplossing is of een base oplossing. Maar ik weet niet hoe je dat kan herkennen... Enkele voorbeelden van oplossingen:

    HCL-oplossing
    HNO3-oplossing
    KOH-oplossing
    HClO4-oplossing


    Alles wat met een H begint is een zuur. Ik leg het zo wel iets uitgebreider uit, ik zal mijn schrift even pakken, daar staat het uitgebreider.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Suavemente schreef:
    (...)

    Alles wat met een H begint is een zuur. Ik leg het zo wel iets uitgebreider uit, ik zal mijn schrift even pakken, daar staat het uitgebreider.


    Ok dankjewel!


    If we had not a soul, music would have created it.

    De zuren (die het meest in de Scheikunde gebruikt worden) zijn:
    HCl - Zoutzuur
    H2SO4 - Zwavelzuur
    H3PO4 - Fosforzuur
    HNO3 - Salpeterzuur
    HCOOH/HAc - Azijnzuur

    Je ziet dat alle zuren met een H beginnen, daar herkende ik het altijd mee. (:


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Tuurlijk, vraag maar raak. Zuur + base=water + een zout. Zuren zijn bijtend, maar basen ook. Samen worden zij neutraal. Blahdieblah. Wat wil je precies weten?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Suavemente schreef:
    De zuren (die het meest in de Scheikunde gebruikt worden) zijn:
    HCl - Zoutzuur
    H2SO4 - Zwavelzuur
    H3PO4 - Fosforzuur
    HNO3 - Salpeterzuur
    HCOOH/HAc - Azijnzuur

    Je ziet dat alle zuren met een H beginnen, daar herkende ik het altijd mee. (:


    Ok, heel erg bedankt! Ik kan weer verder studeren! (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Accidental schreef:
    Tuurlijk, vraag maar raak. Zuur + base=water + een zout. Zuren zijn bijtend, maar basen ook. Samen worden zij neutraal. Blahdieblah. Wat wil je precies weten?


    Dankje, maar het is al opgelost! ^^


    If we had not a soul, music would have created it.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    Ok, heel erg bedankt! Ik kan weer verder studeren! (:


    Haha! You're welcome.
    Als je het doorhebt, is dit makkelijk. (:


    We'll still love each other, forever and always. <3