• Mijn zusje vertelde net dat ze op school bij Nederlands (ze doet een niveau3 MBO opleiding) de vervoeging van willen moest opnoemen, dus ze zegt wilde. Beginnen mensen te zeggen dat wilde niet bestaat en dat het wou is. (cat)
    Nou, ik heb nog nooit zo gelachen, wou is dan wel geaccepteerd in de spreektaal, maar om wilde nou te gaan verbannen?
    Echt, het Nederlands van de jongeren gaat nergens meer heen. Van de volwassenen trouwens ook niet, want ik lees áltijd wou in de ondertiteling op tv.


    Your make-up is terrible

    Wou is spreektaal, wilde schrijftaal... En dat vergeten mensen echt te vaak ><


    I am an idiot, I move.

    Wilde klinkt nergens naar (cat) Ik hou het lekker bij wou en laat me maar altijd verbeteren door mensen die zich dan goed voelen. _O_


    -

    Wilde.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Wilde is toch gewoon een woord?


    Some angels have no wings.

    Ondertiteling is vertaling van wat men zegt, daar mag je spreektaal gebruiken.
    Maar inderdaad, 'waar gaat het heen?'.


    Owl you need is love.

    Maar wilde klinkt ook gewoon lelijk :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Fluorescent schreef:
    Maar wilde klinkt ook gewoon lelijk :')


    Ik vind wou juist zo lelijk klinken.


    Your make-up is terrible

    Ghehehe, ik heb er soms ook problemen mee. Maar dat is gewoon te dom voor woorden. Inderdaag, waar gaat het toch heen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wij mochten het beide altijd gebruiken. Al was het bij voorkeur van de leerkracht toch wilde. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Frustrated schreef:
    Wilde.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik gebruik het beiden. Nouja ik kreeg eens onder mijn voeten van de leerkracht omdat ik immers gebruikte omdat dat schrijftaal is en geen spreektaal.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wilde en wou kan allebei. :W


    "Well, well. Look who we've got here!"

    jeugd van tegenwoordig :Y)

    Misschien komt dat omdat wilde behalve een vervoeging van eht werkwoord willen is ook, ook een woord is met een betekenis. En misschien om verwarring te voor komen kiezen mensen voor wou


    Physics is awesome

    Wilde is schrijftaal.
    Wou is spreektaal.


    "Ignite, my love. Ignite."