• Hi! Ik heb af en toe een probleempje dat ik VT en TT door elkaar kan halen. Dit komt vaak ook omdat ik in het verleden vaak in de TT heb geschreven maar nu liever in het VT wil schrijven omdat dat mooier en dieper leest.

    Vaak heb ik dan ook dat ik vind dat zinnen niet kloppen als ik het in VT schrijf, ook heb ik last van dat ik bijvoorbeeld dit neerzet:
    'Dat is waar ook, ik zou vanavond naar Engeland gaan' terwijl 'Dat is waar ook, vanavond zou ik naar Engeland gaan' veel mooier klinkt in mijn ogen. Inieder geval, zulke dingen zie ik vaak pas na 2 keer overlezen.

    Ik wil heel graag hier van af komen zodat ik ook automatisch in het VT kan gaan schrijven. Ik vroeg me af of jullie mischien manieren hebben of geheugensteuntjes die kunnen helpen bij het schrijven in het VT? alvast bedankt! (: xxx

    [ bericht aangepast op 29 jan 2012 - 21:04 ]

    Er gewoon altijd aan denken, na een tijd doe je het automatisch.


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Er gewoon altijd aan denken, na een tijd doe je het automatisch.


    No growth of the heart is ever a waste

    Austen schreef:
    Er gewoon altijd aan denken, na een tijd doe je het automatisch.


    + Ik schrijf praktisch altijd in VT


    26 - 02 - '16

    veel oefenen en als je het verhaal bedenkt, ook in verleden tijd denken, dat is meestal wat ik doe...
    na een poosje gaat het dat automatisch (:


    I solemny swear I'm up to no good.

    Ik schrijf altijd in VT XD als ik in TT schrijf krijg ik kromme zinnen XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik schreef altijd in de VT en ben juist overgestapt naar TT omdat dat voor mij minder problemen gaf. Ik vind in de VT is het handiger om in de 3e persoon te schrijven en in de TT in de eerste persoon.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    HEAVYMETAL schreef:
    (...)

    Ik schrijf praktisch altijd in VT


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik schrijf eigenlijk vanzelf al in de VT. Probeerde het in de TT te schrijven, en kreeg ook alleen maar VT XD
    Idd best een irritant probleem
    Maar je moet je wel bedenken dat het helemaal niet erg is als de eerste keer dat je iets schrijft, het niet de ideale versie is. Schrijven is herschrijven, dus is het helemaal geen probleem als je dat een paar keer moet doen.
    Zo lang je er maar op let dat ALLE werkwoorden ook echt in de VT staan, is het denk ik geen probleem dat je er nog aan moet wennen ;)


    Life isn't about waiting for the rain to pass, it's about learning to dance in the rain