• En helpt gij mij, deze jonkvrouwe in nood.

    Want ik heb morgen een proefwerk KCV en ik heb een paar braafjes die ik niet weet & Google laat me in de steek.
    - Wat is het Vaticaan nu precies, welk deel ervan is gesloopt en waarom?
    - Waar staan de zuilengalerijen van het Vaticaan voor?
    - Wat zijn Quaestors en Praestors of zo?:'D
    - Iets aan de etrusken en hun graftombes verraad dat ze niet Grieks waren, maar wat?

    Dit proefwerk is hopeloos, die vrouw vraagt dingen die we nog nooit hebben gehad. Kill her.(no_chears)


    everything, in time

    Het Vaticaan is in Italië :D?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Het Vaticaan is in Italië :D?


    Dankje, Annick, zover kwam ik ook nog.(cat) Het ligt in Vaticaanstad, zelfs dat weet ik.(wbw)


    everything, in time

    Humble schreef:
    (...)

    Dankje, Annick, zover kwam ik ook nog.(cat) Het ligt in Vaticaanstad, zelfs dat weet ik.(wbw)
    Wauw... Dat wist ik niet...
    Verder weet ik niets, sorry D:


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Wauw... Dat wist ik niet...
    Verder weet ik niets, sorry D:


    Maakt niet uit hoor, kom bij de club, samen met Google&mij.(':


    everything, in time

    En je hebt ook al wikipedia geprobeerd? Zal even voor je kijken


    Physics is awesome

    Het Vaticaan is een onafhankelijk land dat in Rome ligt. Het word bestuurd door de paus en bewoont door de mensen die iets met de paus en al zijn dingen te maken hebben. Het is een compleet land(eerder stad maarja) met een krant en alles wat ze nodig hebben. Ze hebben daar een verkeersagent (als ik het goed heb) en hun lente voor files zijn 10 auto's. Hun hele dagelijkse leven draait om het geloof en de paus.
    Verder kom ik niet.

    Ow en misschien voor je laatste vraag met dat Grieken; misschien omdat ze andere goden en tafferelen erop hebben afgebeeld (andere stijl) maar dit is een wilde gok.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2012 - 22:58 ]

    Wikipedia zit ook bij mijn clubje. Hoewel, ik zit op mijn iPod en die wil nog wel eens informatie achterhouden, de bitch.D:


    everything, in time

    Informatie

    Als je op de link klikt kom je wat info tegen over de graven enzo


    Physics is awesome

    Een quaestor (Latijn: hij die vraagt) was een gekozen publieke vertegenwoordiger, die toezicht hield over de schatkist en financiën van de Romeinse Republiek, als ook over het leger en de officieren. Het ambt dateert nog uit de koningstijd van Rome. Het zou door Publius Valerius Publicola zijn ingesteld. Rond 420 v.Chr. waren er vier quaestoren, die jaarlijks werden gekozen. Rond 267 n.Chr. groeide hun aantal uit tot tien.

    Na de hervormingen van de dictator Lucius Cornelius Sulla (de leider van de optimates) in 81 v.Chr. werd de minimumleeftijd voor quaestoren voor patriciërs 28 jaar en voor plebejers (of plebs) 30 jaar. Een verkiezing tot quaestor betekende automatisch lidmaatschap van de Senaat.

    Tegenwoordig wordt de term in het studentenleven nog gebruikt om de penningmeester of (minder gebruikelijk) abactis van een presidium aan te duiden.


    Physics is awesome

    Een praetor (tegenwoordig ook gespeld als pretor) was een belangrijk magistraat in het Romeinse Koninkrijk en in de Romeinse Republiek. De naam praetor kan letterlijk vertaald worden als "voorganger" en heeft mogelijk een militaire oorsprong.


    Physics is awesome

    Volgens mij was het zo dat de Etrusken dodenmaskers gebruikten, dit deden de Grieken niet.


    "Stay beautiful. Keep it ugly."

    Hell yeah, thanks!*O*


    everything, in time