Ik heb het gevoel dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt bij de profielkeuze vorig jaar (ik zit nu in 4 vwo). Ik heb nu CM, met Frans, Spaans, wiskunde C, kunst beeldend, maw en psychologie, maar ik heb spijt dat ik psychologie heb gekozen. Erg veel werd er niet over verteld tijdens die voorlichtingsavonden, maar ik ging ervanuit dat het wel interessant zou zijn. Het blijkt echter niet zo te zijn: het is saai en gruwelijk moeilijk. Steeds meer heb ik het gevoel dat ik verkeerd heb gekozen.
Heel veel mensen uit mijn jaar hebben M&O ("Management & Organisatie", voor de mensen die niet weten wat het betekent). Ik heb wel eens een blik geworpen in het M&O-boek van een vriendin en het zag er helemaal niet zo moeilijk uit, en ook wel interessant. Daarnaast is M&O ook erg handig voor de studie die ik later wil gaan doen (hoewel het niet verplicht is, maar het levert je wel een voorsprong op). Aan de andere kant is er de belofte dat psychologie volgend jaar leuker wordt, wanneer we zelf een onderzoek mogen gaan doen in een deel van de psychologie dat wij interessant vinden. En bovendien is er de kans dat als je van vak wisselt, je van klas moet wisselen. Ik heb nu een redelijk leuke klas, er zitten twee vriendinnen in en met de rest kan ik ook wel opschieten. Het is ook best een tolerante klas, in de zin van dat je niet uitgescholden of gepest wordt als je om de één of andere reden "anders" bent dan de rest. Dat is wel eens anders geweest in het verleden, en ik wil niet overgeplaatst worden naar een andere klas met allemaal onbekenden of mensen die ik niet mag.
Nu is mijn vraag dus: hebben jullie ervaring met het vak M&O in de praktijk / met van vak wisselen in het algemeen, en de problemen die dat oplevert? Want ik weet het écht niet meer...
there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.