Dovahkiin schreef:
(...)
Toch is het redelijk barbaars. Kom jij uit de tijd van Beethoven? Nee? Dacht ik dus al, maar je kent hem wel, ook al vind je hem niks. Het ligt wel aan de jeugd; interesse tonen en dingen opzoeken kan ze helpen om de geest te verhelderen. Ik ben ook opgevoed met artiesten zoals David Bowie, Jim Morrison, en Echo And The Bunnymen, maar heb ik toch andere genres opgezocht zodra ik toegang had tot het internet of in een muziekwinkel stond. De jeugd heeft een gebrek aan cultuur door gebrek aan interesse.
Cultuur verandert net als interesses, dat de grote groep het niet leuk vind betekent niet dat het slecht is. Dat jij ze goed vind, betekent niet dat iedereen ze goed moet vinden.
Trouwens, ik denk dat de meeste mensen ze ook wel kennen, alleen niet de namen zoals ik, omdat je die amper hoort. Als je iets amper hoort vergeet je het sneller en als je iets niet kent ga je er ook niet zo snel naar zoeken, zeker als het niet jouw ding is.
Waarom moet de jeugd van nu de mainstream van vroeger kennen? Wat heeft dat voor nut? De mensen die echt iets voor de wereld heeft betekent, zoals bijvoorbeeld Gandi, kennen ze wel. Ik zeg niet dat deze niet belangrijk waren, dat waren ze toen wel, maar op een hele andere manier.
Daarbij ik kan je ook wel hele belangrijke mensen in muziek noemen die niemand, ook jij waarschijnlijk, niet kent. Waarom? Omdat het je niet interesseert, er nooit van gehoord heb en het geen directe invloed heeft op je leven.
Ik snap gewoon niet waarom de jeugd van nu perse de pop e.d. van zo lang geleden echt moet kennen.
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall