• Zeiktopic.

    & dan vooral aan de hoeveelheid dat ze eet.
    Zoals net. We hebben het avond gegeten, de borden waren nog niet eens van tafel of zij loopt nu alweer een heel pak koekjes naar binnen te werken.
    & Ook gisteravond. Toen lag ze in bed , komt ze weer naar beneden om een tosti te maken.
    & ze is al niet een van de dunsten..
    Ik irriteer me er echt mateloos aan.

    Ik zei net ook van 'We hebben net eten op, als je nog honger hebt schep dan nog een bord op of zo, maar beter leg je die koekjes weg'
    gaat ze me stom aangapen en extra smakken enzo, om mij te irriteren.

    & dit zeg ik niet omdat ik een hekel heb aan dikke mensen of wat, want ik ben zelf ook wel mollig, maar dit zeg ik omdat ik het kwijt moet en omdat ik niet wil dat ze gepest word.
    Mijn zusje is echt lang voor haar leeftijd, en ook erg breed, met een buikje + haar persoonlijk heeft ze ook niet erg meezitten Ofnouja, ze kan heel leuk zijn, maar zoals ze zich gedraagt om zich 'stoer' te voelen komt ze ontzettend achterbaks, kinderachtig en arrogant over, dus ze word al best gepest, en als ze zo door blijft gaan word dat alleen nog maar erger. Ze doet zich wel heel stoer voor en zo, grote mond, grove woorden maar ik ken haar nu al 14 jaar, en dat is lang genoeg om te weten dat het haar echt wel pijn doet.

    Ik en mijn zusje hebben best veel meegemaakt samen, en onze ouders zijn nou niet echt de beste ouders van de wereld, Ze proberen het maar in hun geval werkt dat dus niet bepaald, dus ik en mijn zusje moesten al best jong zelfstandig worden en alles en ik ben best wel beschermend tegenover haar als het er op aan komt, maar ze is zichzelf nu aan het verpesten. Ze lokt alles zelf uit, en dan verwacht ze dat ik het wel voor haar oplos, en als ik dan iets zeg ,zoals net, dat ze misschien wat minder moet eten. Of dat ze niet meteen zo in de verdediging moet schieten, of dat ze ook kan uitleggen waar ze zich aan ergert zonder alles en iedereen kapot te schelden, krijg ik meteen dingen naar mijn hoofd toe gesmeten. En dan letterlijk dingen. Van lepels tot stoelen ¬¬

    & het begint me echt een beetje de keel uit te hangen nu.
    Ik weet dat ze mijn zusje is, en dat het misschien ook een beetje pubertijd is, maar echt alles wat ze doet irriteert me nu, en soms is het zelfs zo erg dat ik haar het liefst gewoon uit het raam wil gooien, of haar keel dicht wil knijpen en dan gewoon tot ze stikt.
    En ik weet dat dat heel erg is om te zeggen, en om te denken maar ik kan er niks aan doen. & tegelijkertijd wil ik haar ook helpen maar ik weet niet hoe.


    Ik hoef geen reacties zoals 'Dit zeg je toch niet over je zusje' want ik weet zelf heel goed dat je niet zo over je familie hoort te denken, maar ik kan mijn gedachten niet zelf bepalen, en ik moest mijn verhaal gewoon echt even kwijt.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Heb je er al misschien eens aan gedacht dat ze een eetstoornis heeft?


    <3

    Ik snap wel dat je je daaraan kan irriteren, maar als je dat tegen haar gaat zeggen, word het denk ik niet echt beter.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2012 - 18:21 ]


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Ik snap persoonlijk best dat je zo over je familie denkt. ik ben tottaal geen familie mens.
    Het punt is zolang jij haar blijft beschermen, zal ze daarop blijven rekenen. Laar haar eens haar eigen fouten maken? Laat het haar zelf oplossen?
    Je zegt dat jullie zelfstandig zijn, maareht komt meer over alsof jij dat bent, terwijl jij voor haar zorgt. Laat haar het zelf oplossen?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Mijn zusje en broertje kunnen er ook wat van hoor! De zakken chips vliegen de kast uit en mijn zusje heeft afgelopen 3 dagen elke dag in haar eentje gechocoladefonduut. Het ergste is dat ze echt superdun is! Geen grammetje vet! Echt niet eerlijk:(


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Ik ken het, ik irriteerde me ook altijd aan mijn zusje en zij ook aan mij. Nu negeer ik haar gewoon, als ze iets irritants doet, antwoord ik gewoon niet, ik zeg gewoon niets. Misschien moet je eens tegen je ouders zeggen dat ze zoveel te veel eet, als hun het dan ook zien kunnen die er wat van zeggen. Ik snap wel dat je, je zorgen maakt, het is wel je zusje. Maar in de puberteit kan je er helaas heel weinig aan doen.


    Your make-up is terrible

    Mijn zus is ook irritant, maar dan op een andere manier. Ze doet heel erg bazig, alsof ze mijn moeder is. Daar kan ik me ontzettend aan ergeren, maar ik eet niet zoveel als jouw zusje.
    Als je haar nou eens gewoon laat? Ze moet haar eigen fouten ook gaan maken, in plaats van dat jij haar overal voor beschermd. Dan zal ze wel leren dat ze niet zoveel moet eten, ook al zal het voor haar, en misschien ook voor jou, helemaal niet leuk zijn om te zien. Maar dat zal wel beter werken dan dat jij het zegt, denk ik.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Assassin schreef:
    Ik ken het, ik irriteerde me ook altijd aan mijn zusje en zij ook aan mij. Nu negeer ik haar gewoon, als ze iets irritants doet, antwoord ik gewoon niet, ik zeg gewoon niets. Misschien moet je eens tegen je ouders zeggen dat ze zoveel te veel eet, als hun het dan ook zien kunnen die er wat van zeggen. Ik snap wel dat je, je zorgen maakt, het is wel je zusje. Maar in de puberteit kan je er helaas heel weinig aan doen.


    Mijn vader is sinds 2 jaar basically out of the picture
    Of nou ja, al langer eigenlijk maar een paar jaar terug zijn er zoveel dingen gebeurd dat ik heb gezegt dat ik niet langer meer naar hem toe ga, en mijn zusje is ongeveer een half jaar daarna ook gestopt met hem in de weekenden bezoeken, en mijn moeder weet het. Ze zegt er zelf ook soms wat van maar dan krijgt mijn zusje een woedeaanval, en zoals 3 dagen geleden heeft ze de hele deur eruit geslagen omdat ze kwaad was, en mijn moeder weet ook niet goed wat ze daar aan kan doen.

    & in het algemeen:
    Zoals ik al zei hebben we best veel meegemaakt, en in die periode heb ik ook gezien hoe ze echt is, en mijn moeder is echt een hele lieve vrouw maar niet erg geschikt voor het ouderschap. Of nou ja, met zulk soort dingen dan toch. En als ik dan zeg van 'ja zoek het lekker allemaal zelf maar uit' dan geloof ik niet dat ik daar veel goed aan doe. Mijn zusje is best wel makkelijk beinvloedbaar en als ik haar laat stikken, wat ik vind dat ik doe als ik haar ga lopen negeren, gaat het alleen maar slechter met haar. Ze kan makkelijk aan drugs en drank enzo komen, en ik heb zelf ook echt een kutjaar gehad waardoor ik ook die kant op ben gegaan, maar na een jaar heb ik gezegt van Nee, als het zo moet dan wil ik dit niet eens, en toen ben ik me weer echt gaan richten op school en vrienden van mijn eigen leeftijd, maar ik en mijn zusje zijn heel anders, en ik weet zeker dat als mijn zusje die kant op gaat, ze er niet zo makkelijk weer van weg kan lopen, & daar ben ik bang voor.

    Ik weet dat ze in de pubertijd zit, en dat er ook dingen zijn die ze doet die daardoor komen, maar ik denk dat de meeste dingen die ze doet te maken hebben met vroeger, en daar zit ik ook soms nog mee, maar mijn zusje trekt zich die dingen veel meer aan dan mij, en ze heeft een soort masker opgezet, en ze gedraagt zich wel heel stoer en zo maar ik heb haar zo vaak zien huilen, en zo vaak kapot zien gaan. Ik weet dat ze niet zo is. En dat dit ook niet iets is wat ze in haar eentje kan doen. Want het gaat niet alleen om haar eetgedrag, maar om alles bij elkaar.

    Alleen net, toen ik dit topic poste, was dat waar ik me op dat moment het meest aan irriteerde omdat dat net gebeurd was.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Als je zo graag je zusje wilt helpen ga dan niet tijdens het eten, maar op een rustig moment naar haar toe en zeg dat ze misschien wat hulp nodig heeft voor een beter eetpatroon of zodat ze sterker in haar schoenen staat. Ik weet dat je het beste voor haar over hebt, maar op sommige momenten kan je bepaalde dingen niet zeggen.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2012 - 18:52 ]


    Today will be Girl's Day party with you~

    Escritura schreef:
    Ik snap persoonlijk best dat je zo over je familie denkt. ik ben tottaal geen familie mens.
    Het punt is zolang jij haar blijft beschermen, zal ze daarop blijven rekenen. Laar haar eens haar eigen fouten maken? Laat het haar zelf oplossen?
    Je zegt dat jullie zelfstandig zijn, maareht komt meer over alsof jij dat bent, terwijl jij voor haar zorgt. Laat haar het zelf oplossen?



    Ze heeft al alles gezegdt wat ik wou zeggen.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Deluso schreef:
    Heb je er al misschien eens aan gedacht dat ze een eetstoornis heeft?


    Shoganai i ne~

    vocalizer schreef:
    (...)

    Mijn vader is sinds 2 jaar basically out of the picture
    Of nou ja, al langer eigenlijk maar een paar jaar terug zijn er zoveel dingen gebeurd dat ik heb gezegt dat ik niet langer meer naar hem toe ga, en mijn zusje is ongeveer een half jaar daarna ook gestopt met hem in de weekenden bezoeken, en mijn moeder weet het. Ze zegt er zelf ook soms wat van maar dan krijgt mijn zusje een woedeaanval, en zoals 3 dagen geleden heeft ze de hele deur eruit geslagen omdat ze kwaad was, en mijn moeder weet ook niet goed wat ze daar aan kan doen.

    & in het algemeen:
    Zoals ik al zei hebben we best veel meegemaakt, en in die periode heb ik ook gezien hoe ze echt is, en mijn moeder is echt een hele lieve vrouw maar niet erg geschikt voor het ouderschap. Of nou ja, met zulk soort dingen dan toch. En als ik dan zeg van 'ja zoek het lekker allemaal zelf maar uit' dan geloof ik niet dat ik daar veel goed aan doe. Mijn zusje is best wel makkelijk beinvloedbaar en als ik haar laat stikken, wat ik vind dat ik doe als ik haar ga lopen negeren, gaat het alleen maar slechter met haar. Ze kan makkelijk aan drugs en drank enzo komen, en ik heb zelf ook echt een kutjaar gehad waardoor ik ook die kant op ben gegaan, maar na een jaar heb ik gezegt van Nee, als het zo moet dan wil ik dit niet eens, en toen ben ik me weer echt gaan richten op school en vrienden van mijn eigen leeftijd, maar ik en mijn zusje zijn heel anders, en ik weet zeker dat als mijn zusje die kant op gaat, ze er niet zo makkelijk weer van weg kan lopen, & daar ben ik bang voor.

    Ik weet dat ze in de pubertijd zit, en dat er ook dingen zijn die ze doet die daardoor komen, maar ik denk dat de meeste dingen die ze doet te maken hebben met vroeger, en daar zit ik ook soms nog mee, maar mijn zusje trekt zich die dingen veel meer aan dan mij, en ze heeft een soort masker opgezet, en ze gedraagt zich wel heel stoer en zo maar ik heb haar zo vaak zien huilen, en zo vaak kapot zien gaan. Ik weet dat ze niet zo is. En dat dit ook niet iets is wat ze in haar eentje kan doen. Want het gaat niet alleen om haar eetgedrag, maar om alles bij elkaar.

    Alleen net, toen ik dit topic poste, was dat waar ik me op dat moment het meest aan irriteerde omdat dat net gebeurd was.


    Mijn zusje gaat ook precies dezelfde kant op nu. Ze is nu 17 en heeft dingen gedaan die je niet wilt weten, maar ik vind dat ze het zelf moet meemaken en moet leren van haar eigen fouten, net als ik. Je kán haar niet tegenhouden, hoe graag je het ook wilt. Pubers zijn te eigenwijs, te eigenzinnig. Ik heb ook vaak geprobeerd met mijn zusje te praten maar het heeft niets geholpen. Ze had hetzelfde masker van stoer en vrolijk op maar ondertussen droeg ze polsbandjes omdat ze zichzelf gesneden had. Volgens mij gaat het nu wel beter met haar, maar ze is en blijft een chagrijige uber die op alles en iedereen kat zonder dat wij weten waarom, ze vertelt niets.


    Your make-up is terrible

    Het heeft waarschijnlijk temaken met dat je ouders zo onstabiel zijn. sommige mensen, zeker als ze in de pubertijd zijn, hebben heel veel stabiliteit en regelmaat nodig en ook veel steun, goedkeuring enz. van hun omgeving. als ze dit niet krijgen gaan ze stoornissen ontwikkelen (eetstoornis/gedragstoornis enz.)
    Ik denk dat jou zusje gewoon wat meer liefde en aandacht nodig heeft, en dan niet zozeer van jou maar van je ouders, kan je niet proberen met hen te praten?? of anders, als het helemaal uit de pan rijst, misschien een psycholoog???
    Ik hoop dat het een beetje heeft geholpen, en anders kan je me altijd nog pben als je wilt
    (flower)


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Deluso schreef:
    Heb je er al misschien eens aan gedacht dat ze een eetstoornis heeft?


    Firm believer of all that is magic