• Ik ben nu al zo'n zeven/acht dagen ziek thuis en gister ben ik met mijn moeder naar de dokter geweest, ik lag nog in bed, kwam ze ineens binnenstormen. 'Ik heb over een kwartier een afspraak voor jou gemaakt, bij de huisarts!'
    Bam, toen moest ik mijn bed uit. :c

    Dit was de tweede keer in 'n korte tijd dat ik naar de dokter ben geweest, maar zowel de dokter als mijn ouders vonden mijn "gedrag" (klachten, dus) niet normaal voor een 16-jarige puber, maar ze konden de vinger er niet opleggen wat er dan precies was. Nu denken ze dat het psychisch is, omdat ik vroeger wel wat dingen heb meegemaakt, om het zo maar te zeggen. Ik ben alleen nooit zo van het praten geweest, meer van negeren en opkroppen, maar dat uit zich nu in lichamelijke klachten.D:
    Dus nu heb ik een verplichte doorverwijs brief naar een psycholoog. Dat vind ik echt doodeng, want ik ben daar al eerder geweest, maar toen was er geen klik met die vrouw (ik kon echt niet met haar praten) én ik hou sowieso niet van praten over mij en mijn problemen.

    Dus ik voel me.. "angstig" en opgelucht tegelijk, omdat ik nu eindelijk wel serieus wordt genomen met mijn lichamelijke klachten. (:

    Heeft er iemand tips of ervaringen te delen?(bloos)


    everything, in time

    nope mar miss. is het wel beter ook voor jou dt je erover gaat prten, vindt een manier uit om het te uiten zoals ik het schrijf


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als ik jou was zou ik proberen om toch te luisteren naar wat de pyscholoog zegt en mee te doen. Of ze moet een kreng zijn dat alleen uit is naar je geld. Maar dat betwijfel ik. Praten lucht op, en ik hoop echt dat je beter word. <3


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ahw, dankjewel, dat vind ik echt superlief!(flower)
    Ik ga ook zeker naar de psycholoog luisteren. De vorige keer was ik 12/13 en ik wilde per sé een vrouw haha, nu heb ik gezegd dat ik niet bij dezelfde psychologe wil en dat het me niet uit maakt of het een man/vrouw is. Zelf denk ik ook dat, nu ik 16 ben, beter in staat ben om mijn gevoelens onder woorden te brengen. (:

    @MisPattinson: ik schrijf er ook wel veel over en soms praat ik er over met mensen die veel voor me betekenen, maar dat lucht voor mijn gevoel niet echt op, omdat ik dan alleen maar een schuldgevoel krijg. Ik denk namelijk altijd dat ik anderen er alleen maar mee lastig val, terwijl ze 2904390902390 keer zeggen dat dat niet zo is.:'D


    everything, in time

    Opschrijven.
    En mijn pb staat voor u open. Met onbekende mensen praat je misschien makkelijker dan met bekende.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    D'aw, dat is ook al zo lief! Dankjewel, dat waardeer ik echt. (:
    That's why I love Q.


    everything, in time

    Het komt goed schat:3
    Alles en iedereen verdient een tweede kans, tweede poging. Alleen soms heeft het een klein duwtje nodig in de rug om die kans op te bouwen en voldoende te laten functioneren, misschien is dit wel het duwtje en komt deze keer alles helemaal goed. Zoals je ook altijd tegen mij zegt, denk aan onze gesprekken. Want je belast niemand, je zorgt er alleen voor dat de wereld je niet anders gaat zien. Anders als in negatief.
    Als ik jou iets vertel, denk jij dan tussendoor wel eens 'Nee, stop dit is te veel voor me!', de rest ook niet. We zijn hier allemaal om naar elkaar te luisteren, ook al geld dat neit voor iedereen, je oren zijn er neit voor niets, die zijn er om te luisteren naar anderen. Ook naar jou en zowel de psygologe, als je moeder, als ik en wie dan ook, stel je enkel gerust met de waarheid. <'3
    Succes lief:3


    Let it come and let it be

    Uneventful schreef:
    Als ik jou was zou ik proberen om toch te luisteren naar wat de pyscholoog zegt en mee te doen. Of ze moet een kreng zijn dat alleen uit is naar je geld. Maar dat betwijfel ik. Praten lucht op, en ik hoop echt dat je beter word. <3


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Ah, wat is dat goed om te horen. Dat ze je klachten eindelijk serieus nemen. Ik hoop zó erg dat er iets uitkomt en de klachten dus zullen afnemen (: Het komt allemaal goed, Lenalief *huggle* Hopelijk heb je nu wel die klik en kan je je gevoelens uitspreken. Desnoods schrijf je 't op. En daarbij, alles heeft tijd nodig, dus overhaast jezelf niet. Neem de tijd om jezelf uit te spreken. Oké en nu stop ik, voordat ik zelf voor psycholoog ga spelen (no_chears)


    "I shut my eyes in order to see.'

    @ Sevvie; Ja ja, je had alweer gelijk, Dominee Sevda. Dat zie ik nu ook wel, haha. God, zo raar, normaal ben ik degene die iemand een nuchtere kijk wil geven en nu merk ik van mezelf dat ik steeds negatiever word.:'D Dus wat dat betreft wil ik er wel aan werken, want ik blijf liever de oude Marleen. :3

    @Tranquilla; Jij ook enorm bedankt! ^^

    @Nynkjelief; Mweeh, dankjewel! Het komt ook wel goed, daar ben ik van overtuigd. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk weer eens een nacht doorslaap. :'D Het wordt wel moeilijk, want hoewel ik wel met veel dingen te maken heb gehad -soms dichtbij, soms veraf-, heb ik ze allemaal goed opgeborgen en ik zou niet weten waarover ik tegen de psycholoog/psychologe zou moeten beginnen. Er zit onbewust iets dwars, dus ik ben benieuwd wat dat dan is.(cat)


    everything, in time

    Toen ik in oktober 2008 ziek werd ben ik in een traject geraakt waar ze probeerden uit te zoeken wat er aan de hand was. Daarvoor moest ik ook naar een psychologe waarmee het totaal niet klikte. Nadat ze eruit waren wat er met me aan de hand was, moest ik een soort revalidatietraject doen. Nog een psychologe waarmee het niet klikte. Pas de derde keer ging het goed en kreeg ik een leuke psychologe waarmee het klikte en die me goed hielp.
    Ik begon toen ook angstig te worden dat het niet meer goed kwam, maar nu is mijn mening over psychologen toch een beetje bijgesteld (ook al ben ik nog steeds een opkropper en praat ik niet graag over mijn gevoelens).

    Ik hoop dat alles goed komt en dat de psycholoog een beetje een leuk persoon is waarmee je iets kunt delen. Zelfs al is het een klein beetje; alle beetjes helpen, denk ik.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2012 - 16:42 ]


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    Toen ik in oktober 2008 ziek werd ben ik in een traject geraakt waar ze probeerden uit te zoeken wat er aan de hand was. Daarvoor moest ik ook naar een psychologe waarmee het totaal niet klikte. Nadat ze eruit waren wat er met me aan de hand was, moest ik een soort revalidatietraject doen. Nog een psychologe waarmee het niet klikte. Pas de derde keer ging het goed en kreeg ik een leuke psychologe waarmee het klikte en die me goed hielp.
    Ik begon toen ook angstig te worden dat het niet meer goed kwam, maar nu is mijn mening over psychologen toch een beetje bijgesteld (ook al ben ik nog steeds een opkropper en praat ik niet graag over mijn gevoelens).

    Ik hoop dat alles goed komt en dat de psycholoog een beetje een leuk persoon is waarmee je iets kunt delen. Zelfs al is het een klein beetje; alle beetjes helpen, denk ik.


    Ah, goed om te lezen dat je mening een beetje veranderd is, dat wil zeggen dat je er toch wat aan hebt gehad. Ik hoop dat alles, of in ieder geval het meeste, nu weer goed met jou is. (:

    Ik hoop het ook en ik denk van wel, eigenlijk, dat ik nu wel een juiste psycholoog vind, omdat ik iets zekerder van mezelf ben geworden en het nu meteen aan durf te geven als het niet klikt. Vorige keer was ik te angstig dat ik die mevrouw zou beledigen. :'D


    everything, in time

    Anders kan je, als je het niet echt fijn vind om te praten met mensen, ook vragen of je naar een creatief therapeut mag? Dan hoef je niet direct te praten, maar via een soort van hulpmiddel (kinda tijdens tekenen, of kaarten of gevoelenssmiley's)


    SLOAN.

    Ik ben ook veel ziek, en bij mij denken ze nu ook dat het psychisch is en nu moet ik op gesprek bij de schoolpsycholoog. Maar wie weet helpt het.
    Wel goed dat ze je nu serieus nemen, je zult zien dat het goed komt! (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Hermes schreef:
    Anders kan je, als je het niet echt fijn vind om te praten met mensen, ook vragen of je naar een creatief therapeut mag? Dan hoef je niet direct te praten, maar via een soort van hulpmiddel (kinda tijdens tekenen, of kaarten of gevoelenssmiley's)


    Ik kan totáál niet tekenen en/of knutselen. Geloof me, dat zeg ik niet omdat ik onzeker ben. Dat is gewoon iets waar ik niet voor in de wieg ben gelegd, ik heb twee linker handen.:W
    En schrijven doe ik wel, maar dat is meer voor mezelf en dat mag dus niemand lezen. (:
    Wel bedankt voor de tip, though!:3


    everything, in time