• Maar mij lijkt een baan in een laboratorium heel erg leuk :'D. Ik heb al een beetje gezocht naar een MBO-opleiding niveau 4. Het liefst zou ik een HBO opleiding doen, maar dat mag niet van mijn moeder -.-'. Ik heb al gekeken welk profiel je moet kiezen en kwam op natuur en gezondheid. Maar ik ben niet helemaal zeker naar welke vakken je moet kiezen D:.Zou iemand weten welke vakken je erbij moet kiezen er voor?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Waarom zou je geen HBO-studie mogen doen?
    Edit: wiskunde, scheikunde, biologie, natuurkunde...

    [ bericht aangepast op 16 jan 2012 - 16:30 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Hoezo mag je geen HBO doen dan? ;o

    En natuur en gezondheid is toch al gewoon een vakkenpakket > natuurkunde, scheikunde/aardrijkskunde (dat moet je wel kiezen, bij ons dan), biologie en wiskunde. En dan nog 1 keuzevak.
    Zo is dat bij ons dan iig.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Cherokees schreef:
    Waarom zou je geen HBO-studie mogen doen?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cherokees schreef:
    Waarom zou je geen HBO-studie mogen doen?
    Edit: wiskunde, scheikunde, biologie, natuurkunde...

    Mijn moeder vind dat een HBO opleiding moeilijk is en je dat niet even doet en is ze bang dat ik het niet haal. Ook is het duur en ik heb een tweeling zus die het zelfde wilt dus dat is niet goedkoop :3 Ergens snap ik haar wel :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    RainbowDay schreef:
    (...)
    Mijn moeder vind dat een HBO opleiding moeilijk is en je dat niet even doet en is ze bang dat ik het niet haal. Ook is het duur en ik heb een tweeling zus die het zelfde wilt dus dat is niet goedkoop :3 Ergens snap ik haar wel :'D

    Tja. Maar met een HBO opleiding heb je kans om meer geld te verdienen. (:
    En als jullie dezelfde opleiding kiezen, hoef je maar voor één persoon boeken. C;


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Cherokees schreef:
    (...)
    Tja. Maar met een HBO opleiding heb je kans om meer geld te verdienen. (:
    En als jullie dezelfde opleiding kiezen, hoef je maar voor één persoon boeken. C;

    Ik denk dat we dan toch aparte boeken nodig hebben :'D.
    Dat zei ik al tegen haar dat je meer geld verdient met een HBO opleiding.
    gelukkig heb ik nog een aantal jaren om haar van gedachten te brengen :W


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik heb toevallig pas op een (ziekenhuis) laboratorium meegelopen, en het was inderdaad echt heel leuk! Ik denk dat je sowieso de vakken Scheikunde en Wiskunde nodig hebt, en Natuurkunde misschien, maar niet noodzakelijk.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik zou echt voor het HBO gaan, heb je later veel meer kansen. En als het te duur wordt, kun je geld bijlenen.


    I am an idiot, I move.

    Met HBO verdien je standaard véél meer, heb je meer kansen op je CV en ben je gewoon beter opgeleid. Het is best duur, maar véél beter.
    Enn, je moet dan Natuur en gezondheid doen, met wiskunde B denk ik dan. Je moet gewoon kijken op de site van de opleiding wat de eisen zijn.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Zoals de anderen al zeggen: ik zou voor een hbo opleiding gaan. Nu doe ik havo, dus ik heb wel makkelijk praten, haha. Maar je moeder heeft wel een punt: denk er goed over na. Overigens hoor ik wel van meer mensen dat ze het zelf moeten betalen (gewoon standaard, die krijgen geel geld meer van hun ouders). Dus het moet mogelijk zijn.
    Ik denk dat het er wel aan ligt of je al weet wat je wilt doen. Wil je meer de biologische kant op gaan? Of meer natuurkunde? Als je dat nog niet weet, zou ik een technisch pakket samenstellen: natuurkunde, biologie, scheikunde, wiskunde. Als je echt al weet dat je bijv. biologie wilt, dan is natuurkunde meestal niet noodzakelijk, al is het altijd handig voor een technische opleiding.

    Nog een tip als je je moeder wilt overhalen: vraag of ze dan alvast wil beginnen met sparen. Het is veel duurder als je alles opeens bij elkaar moet sparen. Mijn ouders zijn ook tijdig begonnen. Mocht blijken dat je toch geen hbo wilt doen, dan kunnen jullie het ergens anders voor gebruiken.


    To live would be an awfully big adventure

    RainbowDay schreef:
    (...)
    Mijn moeder vind dat een HBO opleiding moeilijk is en je dat niet even doet en is ze bang dat ik het niet haal. Ook is het duur en ik heb een tweeling zus die het zelfde wilt dus dat is niet goedkoop :3 Ergens snap ik haar wel :'D


    Dus jouw tweelingzus mag dat wel, maar jij niet?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Als je denkt dat je een HBO studie zou kunnen doen, dan kun je ervoor werken :Y) Als je een goed baantje vindt moet het je lukken om je studie en boeken te kunnen betalen. Ik ken een aantal mensen die een universitaire studie met debiele hoeveelheden boeken zo betalen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik zou sowieso voor het HBO gaan.
    En bij ons is N&G:
    Scheikunde
    Wiskunde A of B
    Biologie

    Kiezen tussen:
    Aardrijkskunde
    Natuurkunde

    Zoiets volgensmij, en dan ofc. nog verplichte vakken enzo.


    Alis volat propriis.

    Mijn vriendin wilt laboratoriumnogwat worden en het enige wat je nodig hebt is natuurkunde, wiskunde en eventueel biologie. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Mags schreef:
    Mijn vriendin wilt laboratoriumnogwat worden en het enige wat je nodig hebt is natuurkunde, wiskunde en eventueel biologie. (:
    Dat is niet waar. Je moet behoorlijk veel scheikunde kennen om in een labo te staan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?