• School niet, concentreren niet, leren niet, schrijven niet, niks niet.

    Er komt geen zinnig woord meer op papier en hoe vaak ik mijn Duits de afgelopen week ook heb doorgenomen, ik was vanmiddag sowieso de helft vergeten. Gewoonlijk haal ik altijd hoge cijfers zonder ook maar een fuck te doen, als ik iets doorneem weet ik het automatisch. Alles hoort vanzelf te gaan en het is gewoon weg. Ik leer veel slechter, ik slaap ook verschrikkelijk slecht, maar dat komt dééls door de koffie. (Ik dring 1 of 2 koppen per dag en niet meer na 8 uur, ik ben er best strikt in.) Maar voor de koppen koffie ging het ookal moeilijker. Sowieso heb ik die enargie nodig.
          Ik voel me misselijk, ziek. En die dwangmatige dingetjes van me worden met de minuut erger. Als de lerares het bord uitveegd en er blijft een stukje woord over, blijf ik met een zeer ongemakkelijk gevoel naar dat kleine stukje krijt kijken terwijl ik een aantekening over hoor te nemen. Dat laatste heb ik al best wel lang, maar het is nu gewoon echt erger geworden. En juist nu ik op school alles perfect móét doen want anders zak ik in niveau, lukt het niet. Als ik naar mijn cijferlijst kijk kan ik wel in huilen uitbarsten.

    Ik voel me gewoon een wrak en het lijkt alsof ik het uitstraal en het zelfs enigzins aanstekelijk is. Ik weet totaal niet wat ik wil en verander steeds van gedachte.
          Weet iemand hier raad mee, want dit kan zo niet verder.

    Edit: Over dat dwangmatige gezeik heb ik net met mijn moeder gepraat. Ze zei dat ik waarschijnlijk dwangneurose had, dat heeft zij namelijk ook. Of het nu een lichte of zware vorm is weet ik/we niet. Maar dat is dus al punt één.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2012 - 21:22 ]


    Let it come and let it be

    Ik weet er geen raad mee. In het begin van het jaar gin het bij mij door pesten ook erg slecht. Ik heb in de vakantie alles van me af kunnen zetten doordat het gestopt is en ik heele lieve dochent heb die mij helpen en ook echt zeggen dat je het goed doet ofzo. Ik heb oppepertjes gekregen wat nu erg goed te zien ins in mijn punten. Mijn tip misschein is er wel iets tijdens of na school gebeurd. miss wil je er over praten. probeer problemen van je af te zetten. als je wilt praten ik ben er voor je


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Poor you.
    Ik heb niet echt tips, maar ik hoop dat je je eruit kan werken.
    Veel sterkte, in elk geval (:
    <3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    MisPattinson schreef:
    Ik weet er geen raad mee. In het begin van het jaar gin het bij mij door pesten ook erg slecht. Ik heb in de vakantie alles van me af kunnen zetten doordat het gestopt is en ik heele lieve dochent heb die mij helpen en ook echt zeggen dat je het goed doet ofzo. Ik heb oppepertjes gekregen wat nu erg goed te zien ins in mijn punten. Mijn tip misschein is er wel iets tijdens of na school gebeurd. miss wil je er over praten. probeer problemen van je af te zetten. als je wilt praten ik ben er voor je

    Nee, ik word niet meer gepest. Sinds de basisschool niet meer, mijn klas&ik zijn welliswaar neit echt een geweldig team, maar ik heb in ieder geval altijd wel één iemand in mijn klas om mee te werken. De pauze's zijn gewoon best leuk, ik ken mensen van over de hele school en kan altijd wel ergens heen. Daar ligt het dus denk ik niet aan, maar toch heel erg bedankt (:


    Let it come and let it be

    Dat gevoel heb ik de laatste tijd ook, maar ik weet hoe het bij mezelf komt. Ik zit met allerlei psychische dingen en ben ook al naar een psycholoog geval geweest.
    In ieder geval, sterkte meid. Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt (:


    26 - 02 - '16

    Koop een nieuwe agenda, gewoon een van 2012.
    Schrijf per dag in wat je gaat doen die dag. Bijvoorbeeld welke vakken je wilt gaan doen, leren.
    Stel doelen voor die dag, niet alleen van school, maar ook qua schrijven.
    En haal je die doelen, "beloon jezelf". Haal je ze niet, "straf" jezelf.
    Ga je met een hongergevoel naar bed? Dan eet iets kleins voordat je gaat slapen.
    Is er genoeg beluchting op je kamer? Laat anders je deur op een kleine kier staan, dat doe ik ook altijd.

    En ja, regelmaat, dat helpt. (:
    Succes.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    Koop een nieuwe agenda, gewoon een van 2012.
    Schrijf per dag in wat je gaat doen die dag. Bijvoorbeeld welke vakken je wilt gaan doen, leren.
    Stel doelen voor die dag, niet alleen van school, maar ook qua schrijven.
    En haal je die doelen, "beloon jezelf". Haal je ze niet, "straf" jezelf.
    Ga je met een hongergevoel naar bed? Dan eet iets kleins voordat je gaat slapen.
    Is er genoeg beluchting op je kamer? Laat anders je deur op een kleine kier staan, dat doe ik ook altijd.

    En ja, regelmaat, dat helpt. (:
    Succes.

    Aan mijn planning ligt het niet. Ik pak ook regelmatig mijn boeken op en neem&schrijf alles aandachtig door/over. Maar op één of andere manier kan ik schrijven en doen wat ik wil, het komt niet aan. Gistern heb ik ook al tegen mezelf gezegt, ik zet alles uit en ga schrijven, maar na 2 regels was het weg. Ik voel me gewoon leeg.
    De beluchting is wel slecht hier ja, maar ik doe mijn raam 's avonds bijna altijd open omdat ik beter slaap in de kou. Maar zelfs dan kan het uren duren voor ik in slaap val.


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Aan mijn planning ligt het niet. Ik pak ook regelmatig mijn boeken op en neem&schrijf alles aandachtig door/over. Maar op één of andere manier kan ik schrijven en doen wat ik wil, het komt niet aan. Gistern heb ik ook al tegen mezelf gezegt, ik zet alles uit en ga schrijven, maar na 2 regels was het weg. Ik voel me gewoon leeg.
    De beluchting is wel slecht hier ja, maar ik doe mijn raam 's avonds bijna altijd open omdat ik beter slaap in de kou. Maar zelfs dan kan het uren duren voor ik in slaap val.


    Misschien heb je af en toe kleine breaks nodig om je hoofd te legen voor dat het gebeurd tijdens het schrijven?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Combustible schreef:
    (...)
    Nee, ik word niet meer gepest. Sinds de basisschool niet meer, mijn klas&ik zijn welliswaar neit echt een geweldig team, maar ik heb in ieder geval altijd wel één iemand in mijn klas om mee te werken. De pauze's zijn gewoon best leuk, ik ken mensen van over de hele school en kan altijd wel ergens heen. Daar ligt het dus denk ik niet aan, maar toch heel erg bedankt (:

    Misschien is er iets anders wat je dwars zit. Een verlies van iemand of iets naars wat er gebeurd is. Dit hoeft niet perse nu of paar weken geleden gebeurd te zijn maar kan ook jaren geleden zijn.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    MisPattinson schreef:
    (...)
    Misschien is er iets anders wat je dwars zit. Een verlies van iemand of iets naars wat er gebeurd is. Dit hoeft niet perse nu of paar weken geleden gebeurd te zijn maar kan ook jaren geleden zijn.

    Ja, dat wel. Maar ik heb er al over gepraat, maar het heeft niets geholpen. Ik voel me kinda onbegrepen en alleen, maar wat ik ook zeg of wat anderen ook zeggen het gaat niet weg.


    Let it come and let it be

    Misschien heb je wel pfeiffer?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Remembrall schreef:
    Misschien heb je wel pfeiffer?


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Remembrall schreef:
    Misschien heb je wel pfeiffer?

    Ik heb er wat over opgezocht, maar de helft van de symptomen heb ik gelukkig niet.


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Ik heb er wat over opgezocht, maar de helft van de symptomen heb ik gelukkig niet.


    Pfeiffer is heel persoonlijk... Ik heb het zelf gezien bij mijn zus... Zij kon er echt helemaal niet tegen, maar het kan zijn dat jij gewoon wat minder hebt... Ik zou voor de zekerheid misschien wel een bezoekje aan de dokter brengen, of gewoon aan je moeder vragen... ^^

    Wat ik je ook kan adviseren is ook hiervoor naar je ouders te gaan.. Ik heb ook een probleem met quizlet dat ik echt verslaafd aan ben, en ik heb nogal veel gezeik gehad met m'n ouders en weet ik veel wat... Zij hebben tegen me gezegd dat ik meer moeite moet doen want ik zit nu in de vierde en ik moet er echt tegenaan, want alle cijfers die ik nu haal tellen mee voor mijn eindcijferlijst in de zesde...

    Ik snap dat gevoel soms ook, ik heb er ook veel last van... Vooral na de vakantie, omdat ik gewoon snel moe ben en het slecht gaat in mijn vriendinnengroep... Ik ben blij dat ik nog een aantal mensen weet die ik echt kan vertrouwen...

    Over het schrijven: proberen gewoon op papier te schrijven... Ik kan bij één van mijn verhalen ook nooit op word of op quizlet zelf schrijven, omdat ik dan altijd afgeleid word door andere dingen... Als ik met mijn pen en papier zit, kan ik me echt concentreren...

    Ik hoop dat dit een beetje helpt, sterkte ermee! <3


    Deep inside, I've never felt alive

    Persoonlijk denk ik vooral dat je jezelf onder teveel druk zet.
    Dus probeer die druk te verminderen, en kijk of het dan beter gaat. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik zou mezelf afvragen, pas als het echt niet meer gaat om het niveau te doen wat je nu doet, of het geen optie is een niveau af te zakken.
    Zo erg is het niet, al helemaal niet als hetgeen wat je graag later wil doen ook mogelijk is op een lager niveau :].


    No growth of the heart is ever a waste