• Let maar niet op de titel, ik ben nogal melig vandaag.
    Anyway, ik heb een paar vraagjes aan jullie.
    Ik ben namelijk weer eens heel stom bezig en ik heb besloten dat de opleiding Rechten toch niets voor mij is. (Ik was eerder mee naar een meeloopdag en ik vond het echt niets)
    In ieder geval, ik heb nu iets anders gevonden, maar ik ben benieuwd of iemand meer informatie voor mij heeft.

    Ik wil graag nu de bachelor Politiekundige volgen, om vervolgens naar de master Recherchekundige te gaan.
    Heeft iemand daar meer info over? Of... kennen jullie mensen die dit doen? En hoe is de Politieacademie? (:

    Merci, merci.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    :|


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ken wel iemand die zoiets doet.. Maar ik praat nooit met hem ;D [omdat hij een kwal is geworden]

    & nog 1, de zoon van een collega van me mams. En wat zij ervan gehoord heeft is het daar wel streng (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    mijn vriend doet politie opleiding.. maar die wil bij de marachoce.. of hoe je dat ook mag schrijven. Die trainingen van hem zijn echt super zwaar en hij komt altijd bijna dood thuis. xD

    xxx


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Oeh, dat lijkt mij ook leuk!
    Ik ben naar een voorlichting geweest, het leek mij heel erg leuk. Iemand die ik ken zegt ook dat de academie wel zwaar is, maar je ook al heel erg veel mag meelopen en echt leert/meemaakt hoe een dag van een officiële agent/rechercheur eruit ziet. Het enige nadeel was dat je heel sportief moet zijn, waar ik nog aan moet werken. Ik heb toen een aantal site's opgezocht die handig kunnen zijn. Als je wilt kan ik ze doorsturen?


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    imlove schreef:
    Oeh, dat lijkt mij ook leuk!
    Ik ben naar een voorlichting geweest, het leek mij heel erg leuk. Iemand die ik ken zegt ook dat de academie wel zwaar is, maar je ook al heel erg veel mag meelopen en echt leert/meemaakt hoe een dag van een officiële agent/rechercheur eruit ziet. Het enige nadeel was dat je heel sportief moet zijn, waar ik nog aan moet werken. Ik heb toen een aantal site's opgezocht die handig kunnen zijn. Als je wilt kan ik ze doorsturen?

    Graag!
    Dat sportieve... Tja, daar moet ik dan aan werken. XD


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Gaaf dat je dat wilt doen, het leek mij ook leuk c:
    Ik was laatst wel bij een studievoorlichting over de politie, en daar kreeg ik wat folders enzo.. Er zijn in ieder geval twee sites die op een van mijn folders staan:
    Link 1
    Link 2
    Die tweede is volgens mij een test of het bij je past ofzo :p

    In ieder geval is het wel een strenge opleiding en ze hebben ook een hele lijst toelatingseisen. Als je daar aan voldoet moet je op een intakegesprek komen, en als dat goed uitpakt moet je meedoen aan selectietesten. Dan gaan ze je intelligentie, conditie, mentale gezondheid e.d. testen. Daarna krijg je nog een selectiegesprek bij een korps. Dan moetje nog een medische keuring en een veiligheidsonderzoek ondergaan. Als dat allemaal goed is gegaan begin je pas met de opleiding, dus je moet het er wel voor over hebben om eerst een paar maanden bezig te zijn met voorbereiden, ook als je weet dat het misschien niets wordt.

    Maar als het je gaaf lijkt zou ik je daar zeker niet door laten stoppen, want de studie zelf is volgens mij echt geweldig c: Trouwens, ik weet niet welk niveau je doet, maar aangezien je eerst rechten zou doen gok ik pittig hoog: Als je hoger opgeleid bent kunt je makkelijker en sneller hoge functies krijgen bij de politie en dan krijg je meer geld, hooray.

    Ik weet niet of je dit allemaal al wist of niet, maar ik hoop dat je er wat aan had :')

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 18:34 ]

    Camellia schreef:
    mijn vriend doet politie opleiding.. maar die wil bij de marachoce.. of hoe je dat ook mag schrijven. Die trainingen van hem zijn echt super zwaar en hij komt altijd bijna dood thuis. xD

    xxx


    *Marechaussee :').

    Ik ken wel iemand die dat doet, ik zal het vragen als ik die persoon zie (ik wil het zelf ook doen!).


    The odds are néver in our favor.

    Jongens, laat maar. Ik zie nu allemaal dingen op die site staan waarvan ik denk; wtf, dat heb ik helemaal niet!
    Bah, dacht ik net dat ik een leuke opleiding had gevonden, zorgt mijn lichaam er weer voor dat ik dat niet kan doen. -.-
    FUUUUUUUU.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Cherokees schreef:
    Jongens, laat maar. Ik zie nu allemaal dingen op die site staan waarvan ik denk; wtf, dat heb ik helemaal niet!
    Bah, dacht ik net dat ik een leuke opleiding had gevonden, zorgt mijn lichaam er weer voor dat ik dat niet kan doen. -.-
    FUUUUUUUU.


    Hoezo? Voor de politie-opleiding moet je mbo/hbo hebben, toch?


    The odds are néver in our favor.

    Cherokees schreef:
    Jongens, laat maar. Ik zie nu allemaal dingen op die site staan waarvan ik denk; wtf, dat heb ik helemaal niet!
    Bah, dacht ik net dat ik een leuke opleiding had gevonden, zorgt mijn lichaam er weer voor dat ik dat niet kan doen. -.-
    FUUUUUUUU.


    Ahwww be calm. Je vind heus wel je opleiding ;d
    Ghehe, door me lichaam kon ik de opleiding Sport & Beweging niet doen (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Cadentium schreef:
    (...)

    Hoezo? Voor de politie-opleiding moet je mbo/hbo hebben, toch?

    Je moet eerst door een sollicitatie. En ik heb een gezond gewicht, maar ik neig wel naar te zwaar. Dus dat kan sowieso niet.
    Ten tweede heb ik -4 aan beide ogen. En je moet zonder hulpmiddel 0,25 ver kunnen kijken. Ofzoiets.
    Gadver, ik wou dat mijn opleiding nu eens bij mij aanbelde! D:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Cherokees schreef:
    (...)
    Je moet eerst door een sollicitatie. En ik heb een gezond gewicht, maar ik neig wel naar te zwaar. Dus dat kan sowieso niet.
    Ten tweede heb ik -4 aan beide ogen. En je moet zonder hulpmiddel 0,25 ver kunnen kijken. Ofzoiets.
    Gadver, ik wou dat mijn opleiding nu eens bij mij aanbelde! D:


    Awh , das kut! :/

    Vraag Sam es naar criminologie, dan kun je de recherche in geloof ik, zit in de buurt ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    Don't shoot me! I confess! Please! *shot*

    OT: Idd kut, wat voor een studie lijkt je dan leuk?


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli