• Hea,

    Nou mijn Engels is dus best wel slecht. Bij lezen vooral dat ik te weinig woorden ken of niet weet hoe ik ze uit moet spreken en bij het zelf schrijven/ zeggen dat ik niet weet hoe ik van het Nederlands in mn hoofd een normale Engelse zin moet maken of niet weet hoe ik het moet schrijven.

    School leert je alleen de meest standaart dingen vind ik. Iedere keer als ik "grotere" opdrachten moet maken als zelf bijv. een brief schrijven of een tekst lezen en vragen beantwoorden, lukt dat gwn niet niet, zonder heel veel te moeten vragen en opzoeken.

    Tips??

    Want ik zit nu een vmbo examen te oefenen, waar ik echt niets van begrijp. Ik zit btw in 3 vwo en dit zou ik dus eigenlijk moeten kunnen maken.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 18:19 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Famine schreef:
    Wordt fan van een engelse boyband.


    1D you mean?? I already am xD


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Koop een engels boek, en lees het gewoon. En kijk veel engelse tv, lees veel engels, wordt fan van een engelse boyband*hinthint.*, gewoon overal waar engels is moet je zijn.(:


    Food.

    Avil schreef:
    Koop een engels boek, en lees het gewoon. En kijk veel engelse tv, lees veel engels, wordt fan van een engelse boyband*hinthint.*, gewoon overal waar engels is moet je zijn.(:


    Wow overal?? Lol dan moet ik me in veel stukjes delenxD


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Als je veel tv kijkt: Zet een Engelse film op met ondertiteling. Lees die aandachtig, TERWIJL je ook geconcentreerd luistert. Soms klopt de ondertiteling niet helemaal, dat weet ik, maar toch leer je daar veel van.
    Als je Engelse woorden hoort/leest en je wilt weten wat de vertaling is of hoe je het moet uitspreken, kijk dan hier en vertalen maar. Op het gehoorapparaatje duwen als je de uitspraak wil weten. En verder... heel veel oefenen!

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 19:22 ]


    .

    Castiel schreef:
    Online spelletjes, Tumblr etc. en dan met mensen uit andere landen gaan praten. leer je genoeg van, ik wel iig(bloos)


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    English training voor de Nintendo DS:Y)
    Gekregen toen ik 7 werd, echt heel veel aan gehad.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Caesar schreef:
    English training voor de Nintendo DS:Y)
    Gekregen toen ik 7 werd, echt heel veel aan gehad.

    Lol miss ben ik wel slecht in Engels omdat ik geen DS hebxD.
    Ik heb een wii^^ maar daar ga ik echt absoluut geen Engels op oefenen:Y)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    4 VMBO is gelijk aan 4 VWO, dus dat je die nog niet kent is niet vreemd.
    Ik heb al mijn Engels geleerd door Engelse muziek en programma's te kijken. Als je een Engels programma kijkt luister dan en lees geen ondertiteling. Kijk Engelse programma's op BBC, dan heb je geen ondertiteling en moet je wel op je gehoor vertrouwen.
    Bij Engelse liedjes, luister naar de tekst en probeer het te vertalen, zoek de Engelse tekst op en probeer dat te vertalen. Als je een woord niet weet zoek het op, zelf, dan onthoud je het beter.
    Of vraag bijles als je er echt moeite mee heb.
    Probeer veel met Engels bezig te zijn, ik denk soms in Engels. Mijn zinnen zijn dan wel niet helemaal kloppend maar zo leer je het wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    klinkt raar maar ga eens op omegle? De meesten (bijna allemaal) praten er engels en zo kan je het ook oefenen!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frigga schreef:
    4 VMBO is gelijk aan 4 VWO, dus dat je die nog niet kent is niet vreemd.
    Ik heb al mijn Engels geleerd door Engelse muziek en programma's te kijken. Als je een Engels programma kijkt luister dan en lees geen ondertiteling. Kijk Engelse programma's op BBC, dan heb je geen ondertiteling en moet je wel op je gehoor vertrouwen.
    Bij Engelse liedjes, luister naar de tekst en probeer het te vertalen, zoek de Engelse tekst op en probeer dat te vertalen. Als je een woord niet weet zoek het op, zelf, dan onthoud je het beter.
    Of vraag bijles als je er echt moeite mee heb.
    Probeer veel met Engels bezig te zijn, ik denk soms in Engels. Mijn zinnen zijn dan wel niet helemaal kloppend maar zo leer je het wel.

    Niet waar, iig niet op mijn school, deze examens moeten wij maken voor Engels, als voorbereiding op je examens. De meesten hadden er echt geen probleem mee, behalve van die mensen als ik, die een tivushekel aan Engels hebben en er op de basisschool sws niets aan deden en 3'en of 5'en haalden.
    Btw bijles is echt geen optie, daar ben ik niet het type voor zegmaar:Y)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Frigga schreef:
    4 VMBO is gelijk aan 4 VWO, dus dat je die nog niet kent is niet vreemd.
    Ik heb al mijn Engels geleerd door Engelse muziek en programma's te kijken. Als je een Engels programma kijkt luister dan en lees geen ondertiteling. Kijk Engelse programma's op BBC, dan heb je geen ondertiteling en moet je wel op je gehoor vertrouwen.
    Bij Engelse liedjes, luister naar de tekst en probeer het te vertalen, zoek de Engelse tekst op en probeer dat te vertalen. Als je een woord niet weet zoek het op, zelf, dan onthoud je het beter.
    Of vraag bijles als je er echt moeite mee heb.
    Probeer veel met Engels bezig te zijn, ik denk soms in Engels. Mijn zinnen zijn dan wel niet helemaal kloppend maar zo leer je het wel.


    Sorry maar 4 VMBO is niet hetzelfde als 4 VWO.
    VMBO heeft maar 4 jaar en VWO 6, bovendien leer je veel meer stof in VWO en word je meer uitgedaagd + je gaat vaak dieper in de stof. Dus wat je zegt is niet helemaal waar.


    Not all those who wander are lost.

    Philyra schreef:
    klinkt raar maar ga eens op omegle? De meesten (bijna allemaal) praten er engels en zo kan je het ook oefenen!

    Doe ik al, geniaal die site, alleen van die vage pervs die zwaar irri zijn. Maar dan zeg ik soms ook echt als ik niet weet hoe ik het moet schrijven of ze me willen verbeteren en dat helpt wel.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    PHENOMENIALL schreef:
    (...)

    Sorry maar 4 VMBO is niet hetzelfde als 4 VWO.
    VMBO heeft maar 4 jaar en VWO 6, bovendien leer je veel meer stof in VWO en word je meer uitgedaagd + je gaat vaak dieper in de stof. Dus wat je zegt is niet helemaal waar.

    Idd, zeggen ze bij mij op school ook en is volgens mij ook gwn waar, want ik heb vrienden op het vmbo en die in de 4e zitten hebben zowat dezelfde stof gehad als wij.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    PHENOMENIALL schreef:
    (...)

    Sorry maar 4 VMBO is niet hetzelfde als 4 VWO.
    VMBO heeft maar 4 jaar en VWO 6, bovendien leer je veel meer stof in VWO en word je meer uitgedaagd + je gaat vaak dieper in de stof. Dus wat je zegt is niet helemaal waar.

    Qua Engels lees en schrijf teksten wel, volgens mijn lerares. Het klopt bij andere vakken kan je het niet helemaal vergelijke(hoewel er wel overeenkomsten zijn), maar bij talen kunnen ze je niet veel meer leren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik kijk heel veel Engelse Soaps, films, ik spreek en schrijf ook veel Engels als ik met mijn familie uit Amerika bel en email. (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.