Die vrouw die met zo'n meisje zo om de zo veel tijd hier langs komt met de preek over de bijbel, heeft mij een beetje weten te 'dissen'. Al is ze waarschijnlijk wel gewend met vervelende mensen om te gaan en heeft ze zich zo ontwikkeld, denk ik zo.
'(Houdt verhaaltje over god en laat een blij plaatje zien) Zou je niet willen dat dit overal was?'
'Oh ja hoor, maar dat is zo moeilijk haalbaar, dat tegen die tijd ik er al niet meer ben en ik niets van dat beeld in werkelijkheid heb kunnen opvangen.'
'Maar wij voelen dat de verlossing van god nabij is! (Begint over Gods verlossing in verband met de politiek)'
'Maar, ehm mevrouw? Ik heb verschillende keren delen van de bijbel gelezen, maar ik ben neit meer gelovig.'
'Waarom niet, ben je teleurgesteld in God?'
'Euh, nou, nee, ja, meh... Ik heb mijn eigen geloof gecreeërd'
'En zit er in jouw geloof ook een soort God?'
'Ja...'
'Dan geloofje dus ook in God! (Enorm enthousiasme)'
Vervolgens geeft ze me een brochure waarin de Bijbel kort beschrven is en antwoorden komen op vragen als 'Wat gebeurt er met ons als we sterven'. En heeft ze me zo ver gekregen dat ze mijn telefoonnummer heeft waarnaar ze me volgende week belt om te vragen wat ik er van vond. Oh, en ze vroeg of ik nog op school zat. Goddamnit (zeer toepasselijk) ik ben 13!:W
Wie had er nog meer zo'n geweldige ochtend?:W
Let it come and let it be