De manier van studeren is bij ieder vak verschillend. Bij geschiedenis maak ik als er veel tijden achter elkaar komen altijd een tijdlijn waardoor je daar alles aan op kunt hangen. Dan maak je een samenvatting van de tekst. Beide leer je heel erg goed en tadaa. Een goed cijfer.
Bij economie maak ik gewoon een samenvatting met alle begrippen, leer die volledig. Lees het boek 3x goed door. Tadaa. Een goed cijfer. Bij aardrijkskunde precies hetzelfde.
Met wiskunde is het gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Daar kun je voor de rest niet zoveel aan doen.
Met Frans en Duits is het gewoon verschijdene malen oefenen op WRTS. Grammatica regels leren. Tadaa. Een goed cijfer.
Engels is gewoon grammatica leren en mee oefenen, woordjes invoeren op WRTS en verschijdene malen goed doornemen. Tadaa. Een goed cijfer.
Bij natuurkunde, scheikunde en biologie. Weer samenvattingen maken en die heel goed leren. En bij natuurkunde eventuele formules gewoon volledig vanbuiten leren. Tadaa. Een goed cijfer.
Dat is tenminste hoe ik het altijd doe. En natuurlijk gewoon quizlet uitzetten en genoeg tijd er aan besteden(;
Succes!
Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.