http://www.quizlet.nl/poems/11246/mama/
Lees en zeg wat je er van vind.
Mama. - Gedichten promoten
-
11 dec 2011 - 17:1011 dec 2011 - 17:17
Tempesta schreef:
(...)
Ik weet niet of jij dat denkt, maar in België wonen wil niet zeggen dat je je ouders met 'u' aanspreekt, hoor. xd
Weet ik, alleen hier in Nederland hoor ik het nooit en ik dacht, misschien is dat in België wel heel normaal ofzo haha. (:11 dec 2011 - 17:18Hirasawa schreef:
(...)
Weet ik, alleen hier in Nederland hoor ik het nooit en ik dacht, misschien is dat in België wel heel normaal ofzo haha. (:
Waar ik woon alleszins niet, maar op andere plaatsen doen ze dat misschien wel.Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.
11 dec 2011 - 17:21Hale schreef:
(...)
Ja like duh!
1 teken van respect.
ps:ik ben nederlander.
Wtf ik heb ook wel respect voor mijn moeder maar ik noem haar geen u :"D-
11 dec 2011 - 17:24Wandering schreef:
(...)
Tegen wie zeggen Belgen dan wel u? Ik dacht dat in België u ongeveer gelijk stond aan je/jij.
Het is meer in zegswijzen zoals 'Dank u' ipv 'Dank je'.
En het is meer voorkomend dat een Belg gij/ge gebruikt. En die u wordt over het algemeen als 'uw' gebruikt oftewel 'jouw'. "Ge vergat uwe pennenzak."I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury
11 dec 2011 - 17:38NOURRY schreef:
(...)
Ik spreek mijn moeder aan met je of jij, en ik respecteer haar ook. Dus je hoeft niet persé u te zeggen hoor. :')
Hetzelfde hier (':
Maar je wordt inderdaad wel beter!Travel far enough, you'll meet yourself
11 dec 2011 - 17:42Je wordt idd steeds beter! Netjes en een lief gebaar!
En netjes van je dat je je moeder aanspreekt met U, mijn moeder is gewoon je, jij, zij..'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'
11 dec 2011 - 17:47Nja, sommige zijn zo opgegroeid, om hun ouders met u aan te spreken, mijn nicht en neef noemen haar u, ik gewoon jij & je, en ik heb ook respect voor haar.
Olive
11 dec 2011 - 17:48JaiRy schreef:
Je wordt idd steeds beter! Netjes en een lief gebaar!
En netjes van je dat je je moeder aanspreekt met U, mijn moeder is gewoon je, jij, zij..
Voor mensen die het niet zeggen klinkt u netjes, maar als je het gewoon bent kan het even goed op een oneerbiedige toon gebruikt worden.Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.
11 dec 2011 - 17:49Het is toch niet zo om te zeggen dat je geen respect hebt voor je moeder als je geen U tegen haar zegt. Dat vind ik wel een beetje vreemd. Ik zeg geen U tegen mijn ouders, maar ik respecteer ze echt wel hoor.
"Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen
11 dec 2011 - 18:03JaiRy schreef:
Je wordt idd steeds beter! Netjes en een lief gebaar!
En netjes van je dat je je moeder aanspreekt met U, mijn moeder is gewoon je, jij, zij..
Danke!11 dec 2011 - 18:07Wandering schreef:
(...)
Tegen wie zeggen Belgen dan wel u? Ik dacht dat in België u ongeveer gelijk stond aan je/jij.
Hangt ervan af waar in België
Waar ik woon wordt het totaal niet gedaan en is het vreemd om te doen, in andere streken in België is het heel normaal.Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.
11 dec 2011 - 18:17Ik zeg nooit u tegen mijn ouders. :'D
Eigenlijk vermijd ik dat woord, want ik vind het lelijk klinken. - mijn mening -"Well, well. Look who we've got here!"
11 dec 2011 - 18:18Zouden we ophouden over dat u en on-topic gaan.
11 dec 2011 - 18:30Madge schreef:
Ik zeg nooit u tegen mijn ouders. :'D
Eigenlijk vermijd ik dat woord, want ik vind het lelijk klinken. - mijn mening -
Dit en: Je word steeds beter.26 - 02 - '16
11 dec 2011 - 18:34