Ik ben wel misschien een van de grootste klagers over zijn/haar uiterlijk op heel Quizlet, maar ik vroeg me vandaag eens af. Ik zag een hardstikke mooi model wat ik laatst nog tegen kwam op een website, prachtige huid, mooi vol, natuurlijk haar. Heel mooi gezicht, gewoon een prachtig meisje. Maar ze was zo standaard, skinny jeans, ugg's, witte blouse die in haar broek zit gestopt, gewoon een doorsnee meisje die de massa volgd.
Ik begon best wel diep na te denken, zou ik gelukkig zijn als ik haar was? Nee, nee, geen kritiek meer, zeker niet. Regelmatig complimentjes krijgen en alles, maar dat is niet wie ik ben. Ik kwam tot de conclusie: Nee, zo word ik niet gelukkig. Je zou kunnen zeggen dat ik op dat moment even weer helemaal helder werd, omdat ik een hele tijd mezelf heb aangepast voor anderen, qua uiterlijk, persoonlijkheid, zelfs qua stijl heb ik mezelf onderdrukt om anderen te plezieren en om die opmerkingen uit te sluiten. Voel ik me gelukkig? Nee. Voel ik me onbegrepen? Ja.
Ik heb zojuist toch besloten dat ik liever klote-opmerkingen krijg dan dat gebekvecht in mijn hoofd, en daar ben ik best trots op. Ik heb namelijk in die dertien jaar dat ik hier op aarde ben, volgens mij toen ik redelijk begon te denken (7 - 8 jaar) mezelf al aangepast naar anderen omdat vanaf het begin af aan, ik al opmerkingen kreeg.
Dit wilde ik even mededelen, ik voel me nu best opgelucht, eigenlijk. (:
Wie heeft er vandaag nog meer een heldere dag?
Let it come and let it be