• weet er iemand iets meer over :
    - de herkomst van een weerwolf

    - een antropomorfe wolf

    of iets anders
    ??? =)

    dankje!!!

    [ bericht aangepast op 30 nov 2011 - 14:03 ]

    Google.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Wikipedia.nl


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Templesmith schreef:
    Wikipedia.nl


    Escritura schreef:
    Google.


    To infinity and beyond •

    jha maar nog meer info want op wikipedia staat de herkomst maar in het kort!

    everything you need
    Weerwolven-wikipedia


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    De mythe van weerwolven komt waarschijnlijk van de Berserkers, een Noorse krijgers stam. Zij droegen dieren, vooral wolven, huiden en leken daardoor op mens wolven(weer=man).
    Verder zijn er heel veel mythen over, de gangbaarste is dat als een mens gebeten is door een weerwolf deze ook in een weerwolf verandert of als hij een pak sluit met de duivel. Ze kunnen alleen gedood worden door vuur(omdat de duivel dan ook verbrand word). Ze zijn bang voor alles wat heilig is en zilver.
    In de middeleeuwen werden mensen vervolgt als weerwolf, vaak dachten deze dat ze ook echt weerwolven waren om een verklaring te geven voor hun daden(de hersens kunnen niet denken dat je slecht bent, die zal altijd een excuus vinden)
    Er zijn ook mensen die echt denken dat ze dieren, bijvoorbeeld wolven zijn. Dat heeft klinische lycanthropie.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Heb je wel gezocht op de Engelse Wikipedia? Want daar staat vrijwel altijd veel meer informatie op dan op de Nederlandse variant.


    I am an idiot, I move.