• Ik heb toestemming van Amused.

    Hallo, en welkom bij de Rollenwedstrijd van mij, Katnip!

    Als je een Rollenwedstrijd zoekt, ben je hier heel erg goed. Ik zoek maximaal 15 leden. Er zijn 6 rondes, bij elke vallen er 2 af. Als er 3 overblijven, verdeel ik die in plaats 1, 2 en 3. Je krijg hiervoor 2 weken, ook wel 14 dagen. Ik zoek ook nog 1 ander jurylid, wat ervaring heeft met schrijven en rollen. De prijzen:
    1. De eer. 8 credits.
    2. 4 credits.
    3. 2 credits.

    Ohja, wat doe ik met mensen die niet op tijd inleveren?
    Diegene wordt gediskwalificeerd, óf die moet een goede reden hebben. Een echt goede, zoals ‘Ik ben het vergeten te melden én ik had het druk met school.’ Maar niet van ‘Ik had er geen zin in.’ Natuurlijk moet diegene niet bij de goede reden denken van, oh, ik kan dat altijd zeggen. Maar degene met een goede reden krijgt nog 2 dagen uitstel. Zo niet? Dan worden ze gediskwalificeerd.

    Als je wil meedoen, geef je naam op (:.

    Jury.
    ~Romy, Katnip.
    ~Dirkje, Parachutes.

    Leden.
    ~Alwin, RainbowDash. | I |
    ~Laura, Bronte. | I |
    ~Sarah, Audacity. | 1 dag uitstel.
    ~Celine, HurtedHeart.
    ~Samantha, Yoda.
    ~Annabeth, Madge. | 2 dagen uitstel.
    ~Nathalie, nanie123.
    ~Ine, Mayer.
    ~Rebecca, Priemgetal.
    ~Rayke, RAYKEHORAN. | I |
    ~Bella, NightAir. | I |
    ~..., ...
    ~..., ...
    ~..., ...
    ~..., ...

    De opdrachten volgen in dit topic.

    De eerste opdracht.
    Opdracht: Bedenk een vredeswezen/mytischwezen (engel, elf, etc.). Wat daar allemaal in moet staan; Naam, leeftijd, geslacht, uiterlijk (minimaal 200 woorden, maximaal 400), innerlijk (minimaal 200 woorden, maximaal 400), familie (minimaal 100 woorden, maximaal 500). Schrijf er daarna nog een klein verhaaltje (minimaal 400 woorden, maximaal 800) bij, een soort informatie, verhaaltje. Het hoeft níéts met vrede te maken hebben, maar elven, feeën, eenhoorns, etc. wel.
    Taal: Nederlands.
    Plaatje?: Dat mag, maar als je het doet, dan moet het wel een zelfgemaakt plaatje/gephotoshopt plaatje zijn.
    Deadline: 13 december 2011, om 23:59.

    De tweede opdracht.
    Opdracht: Maak een mens met een speciale kracht. Dit speciale kracht mag alles zijn: gedachten lezen, toekomst kijken, voorspellende dromen, verlamming, et cetera. Dit moet er in staan: Naam+Leeftijd+Speciale kracht, uitleg van speciale kracht (minimaal 500 woorden, maximaal 1000), uiterlijk (minimaal 750 woorden, maximaal 1200), innerlijk (minimaal 100 woorden, maximaal 1000), familie+vrienden (minimaal 300 woorden, maximaal 600) en meer informatie, ook wel een klein verhaal (minimaal 800 woorden, maximaal 1500).
    Taal: Het liefst Nederlands.
    Plaatje: Dat mag, maar als je het doet, dan moet het wel een zelfgemaakt plaatje/gephotoshopt plaatje zijn.
    Deadline: 5 januari 2012, om 23:59.


    De opdracht word bij mij ingeleverd. Veel succes, en heb veel lol en/of plezier!
    De Story.
    De punten komen bij de beoordeling.

    Parachutes heeft deze wedstrijd overgenomen (:.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 18:01 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik wil meedoen! Name= Rayke. (:

    [ bericht aangepast op 7 dec 2011 - 19:38 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    RainbowDash schreef:
    *poke*

    Hoe moet ik trouwens een foto maken van een mythisch wezen? Ik weet namelijk niet echt waar ik mijn zelfverzonnen beestje moet vinden...


    Maak een foto van je neus en zoom 'm in :Y)


    i put the fun in funeral

    RainbowDash schreef:
    *poke*

    Hoe moet ik trouwens een foto maken van een mythisch wezen? Ik weet namelijk niet echt waar ik mijn zelfverzonnen beestje moet vinden...


    Tekenen? En het hoeft niet persé hoor (:.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Waar moet ik mijn rol inleveren? (:


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Katnip schreef:
    (...)

    Tekenen? En het hoeft niet persé hoor (:.



    Ik kan niet tekenen D: En er moet een foto bij iedere verhaal!


    quidquid excusatio prandium pro

    RAYKEHORAN schreef:
    Waar moet ik mijn rol inleveren? (:


    Hier (:.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    LINK IS COMING

    [ bericht aangepast op 8 dec 2011 - 19:41 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    RAYKEHORAN schreef:

    Soort: Elf.
    Naam: Gyriosina Semenara Filiyusa.
    Leeftijd: Ze is 17 jaar oud.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Uiterlijk: Gyriosina is een bleke vrouw met een perfect, symmetrisch lichaam. Elke stap die ze zet beweegt ze sierlijk en lijkt ze een veertje te zijn. Hoewel ze vrij klein is – wat elven meestal zijn – is ze vrij lang voor haar volk. Haar tengere benen zijn precies goed in verhouding met haar bovenlijf, dat een prachtig slank figuur heeft. Er zijn haast geen vrouwelijke vormen in haar lichaam te zien, maar krijgt toch door haar schoonheid veel aandacht van het andere geslacht. Haar huid is vreselijk bleek, maar heeft lichtgetinte sproetjes over haar hele gezicht wat haar huidskleur donkerder laat lijken. Ze zitten heel dicht op elkaar en lijken een ‘nieuwe’ huidskleur. Ze heeft een erg lang gezicht met een vrij onschuldige uitdrukking erop, maar haar ogen blijken vrij anders van haar uitstraling. Haar ogen zijn turqoise en hebben een lichte zeetint erin. De geheimzinnige kleur in haar ogen geeft haar uiterlijk een mysterieus tintje. Haar zeeblauwe ogen kleuren perfect bij haar bordeauxrode, opgestoken haar dat perfect in de krul valt. Haar ongewone kleur haar lijkt door zonval soms een andere kleur, namelijk auberginepaars. Haar haar valt perfect gekruld over haar schouders als ze het los doet, het valt dan net met een zo’n vier centimeter eroverheen. Haar oren hebben een precies uitstekend puntje en de huidskleur van haar ogen lijkt nog net wat lichter dan normaal, haast wit. Haar lange, precies rechte neus heeft een vrij aparte vorm. Hij loopt in een klein boogje naar de voorkant en komt uit in het net iets voorovergebogen puntje van haar neus. Haar neusvleugels steken een klein stukje uit en vallen iets naar boven toe. Gyriosina’s lippen hebben een bleke, gouden kleur met een lichte glans erop. Ze hebben een ronde vorm en vallen precies over elkaar heen. Als ze glimlacht krullen haar mondhoeken iets omhoog zodat haar lippen een halvemaanvorm hebben. De kleren die ze aan heeft hebben een wijd model en een beige, witachtige kleur. De jurkjes vallen vaak wijd over haar schouders heen, worden weer strak getrokken rond haar midden en vallen weer hangend net boven haar knieën. Er zitten vaak kleine details in haar kleding, zoals genaaide randjes of gevlochten riemen.
    Innerlijk: Ze is een elf van het vuur, ingedeeld voor haar eigenschappen. Zie meer bij ‘Extra’. Gyriosina is een heel terughoudend en bedachtzaam meisje. Ze zal nooit dingen doen die haar niet aanstaan of met mensen omgaan die ze diep van binnen niet vertrouwd. Onbekende dingen zijn voor haar heel moeilijk inschatbaar, ze maakt ook veel verkeerde keuzes als ze nieuwe dingen uitprobeert. Ze is daarom ook vaak angstig om beslissingen te nemen, bang om de verkeerde te nemen. Ze neemt haar tijd om beslissingen te nemen en slaapt er vaak een paar nachtjes over. Ze gaat niet met vreselijk veel mensen om in haar dorp, want ze vertrouwt ze niet. Ze kan deze mensen heel moeilijk doorzien en kijkt liever eerst de kat uit de boom voordat ze zich in het diepe stort. De mensen vinden haar vooral vreemd en afstandelijk, maar zo ziet ze het zelf helemaal niet. Een slechte eigenschap van haar is dat ze eerder naar haar verstand als naar haar hart zal luisteren. Als ze uiteindelijk iemand vertrouwd is ze heel prikkelbaar, beledigende opmerkingen die nooit zo bedoeld zijn kan ze verkeerd opvatten. Gyriosina is ook een meisje dat liever alleen is dan in gezelschap. Als ze alleen is kan ze haar gevoelens en gedachten de vrije loop laten gaan en zichzelf laten zien. Gyriosina is ook een echt natuurmens. Het liefste brengt ze haar dag door aan een meertje -lekker zittend onder een boom- en lekker dagdromen, totdat het iemand stoort. Ze is ook een vreselijke optimist, en ookal zit het leven even tegen heeft ze nog honderden redenen om te lachen.
    Familie: De familie Filiyusa is een erg kleine familie. Al haar voorouders zijn verslagen door anderen en gevangen genomen. Later zijn allen gestorven in gevangenschap. Haar ouders zijn Megalèna en Hurtanos. Ze heeft geen broertjes of zusjes en voelde zich vaak alleen in haar familie. Drie jaar geleden was er een ruzie tussen de elven in hun dorp, Alvalea. De kwaadaardige elven hadden haar volk overmeestert en sindsdien zijn haar ouders gevangen genomen. Ze worden vastgehouden op een onbekende plaats en een erg grote kans dat ze ze terugziet is er niet. Haar ouders hebben hun leven gegeven voor het hare. Ze hadden de 14-jarige Gyriosina gevangen genomen, maar haar ouders gaven hun leven voor het hare. Er is nu vrede in het prachtige Alvalea. Ze heeft nu twee mensen die op haar letten, maar wil een eigen leven leiden. Haar voogden zijn Julyastica en Freyganus. Hoewel ze dit niet weet, zijn deze twee elven eigenlijk van de kwaadaardige kant, maar niemand uit het dorp weet dit.
    Extra: De elvenplaats waar Gyriosina woont is Alvalea. Dit ligt precies tegenover het onbekende, verscholen land van de kwaadaardige elven genaamd Dorandera. Het volk van de kwaardaardige elven heet ‘Moredhal’. Al jarenlang proberen de Moredhals het kleine plaatsje Alvalea te overmeesteren. Het is een grootste strijd tussen goed en kwaad die nooit lijkt te stoppen. Het is tot nu toe de Moredhals nog nooit gelukt om Alvalea in te nemen, maar ze lijken steeds groter en sterker te worden. Al tijdenlang is er geen actie ondernomen door de Moredhals en alle elven in Alvalea bereiden zich voor op een lang uitgedachte aanval.
    Elven zijn een ‘soort van’ mensen, maar dan in het klein en met een perfecte schoonheid. Ze zijn herkenbaar aan hun kleine formaat en de puntjes aan hun oren. De elven zijn ingedeeld in bepaalde groepen:
    - De zwarte elven.
    - De elven van het licht.
    - De elven van het water.
    - De elven van de aarde.
    - De elven van het vuur.
    - De elven van de sterren.
    Bij je geboorte krijg je een bepaalde kracht geschonken door de koning. Door aanleiding van je eigenschappen en uiterlijk krijg je dus een rol in een bepaalde groep. Die groepen hebben ook bepaalde functies die heel typerend zijn voor elven. Bij de elven ben je al volwassen op 15-jarige leeftijd en dan hebben ze dus ook al taken die belangrijk zijn voor de maatschappij in Alvalea en andere elvendorpen. De jonge elven hebben weinig aanzien en zullen ook vaak voor zichzelf moeten zorgen en krijgen geen school of hulp om hun krachten op een rijtje te krijgen. ‘Een kind leert door ervaring’ zeggen de meesten. Elven die hun krachten niet onder controle kunnen krijgen worden opgesloten of tijdens ruzies met de zwarte elven als eerst vooruit gestuurd.
    De sweer tussen de elven in Alvalea is onder spanning. Velen elven uit verschillende groepen kunnen niet goed met elkaar omgaan door de verschillen in karaktereigenschappen. Je kan meestal goed omgaan met de mensen uit je eigen ‘stam’, maar anderen willen de meesten niks van hebben. De meesten zijn bang dat de elven uit Alvalea zich tegen elkaar gaan keren en dat ze zwarte elven op dat moment zitten te wachten.
    De zwarte elven –ook wel de Moredhals genoemd- zijn elven die op alles wat kwaad is uitzijn. Snode plannetjes en geheimzinnig in de gaten houden waar de goede elven mee bezig zijn. Ze proberen al jaren Alvalea te overheersen, maar zijn elke keer zijn de andere elven ze een klein beetje te slim af. Deze elven hebben meestal een donkerdere huidskleur dan de andere elven en hebben vaak zwart of donkerrood haar. Ze dragen zwarte gewaden als kleding.
    De elven van het licht zijn de elven met de bovennatuurlijke schoonheid en de felblauwe ogen. Ze hebben lichtgekleurde vleugels, vaak met glitters. De elven van het licht bestaat voor zo’n vijfzesde deel uit vrouwen. Ze hebben als taak de elvendorpen van licht te voorzien en andere weersomstandigheden tegen te gaan.
    De elven van het water zijn de elven met de meeste krachten en talenten. Water is sterk en je moet de perfecte karaktereigenschappen hebben om in deze groep ingedeeld te worden. Sluw, slim en trouw zijn de eigenschappen voor de elven van het water. Dit is de kleinste groep uit het elvenrijk en heeft ook een kleine functie.
    De elven van de aarde zijn de elven die proberen de aanvallen van de Moredhals af te slaan. Ze bedenken snode plannetjes en zijn hele slimme knullen. Het grootste gedeelte van deze groep is man, maar er zitten ook geweldig slimme vrouwen bij. Erg typerend voor deze groep is hun groene kledij die erg gemakkelijk zit, niet zoals de andere elven –die hebben erg gedetailleerde kleren-.
    De elven van het vuur zijn de elven die bij geen enkele andere groep passen. Ze hebben geen enkele taken en de meeste kinderen die geen talenten hebben of hun eigen kracht niet onder controle krijgen worden bij deze groep geplaatst. Deze groep bouwt meestal de elvenhuisjes, gebouwd van klei en stro. Ze hebben vaak blond tot rood haar en dragen witte kledij.
    De laatste groep, de elven van de sterren, zijn degene die een erg creatief talent hebben. Vaak zijn ze ook heel spiritueel en geloven in het lot. De karaktereigenschappen voor de elven van de sterren zijn vooral stil, creatief en dromerig. Ze dragen vaak donkerblauwe kleding en dragen vaak hun lange, vaak donkerbruine haar graag opgestoken.


    Hihi, dit bedoelde ik dus niet. Maar oké. Ik bedoelde eigenlijk in een story en dan de link naar hier, :P.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Katnip schreef:
    (...)

    Hihi, dit bedoelde ik dus niet. Maar oké. Ik bedoelde eigenlijk in een story en dan de link naar hier, :P.


    Haha! Ik snapte 'm al niet. Maar link komt eraan.
    Even story aanmaken.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    KLIK!


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    vuurmezen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ehm, gezien ik een nieuw soort bedacht heb, mag ik er een extra kopje aan toevoegen met 'ras'? Anders snap je er namelijk niks meer van.

    Ik wil sowieso wat extra dingen er extra in verwerken, ik neem aan dat dat gewoon mag..? Want bij de dingen die namelijk nu in het lijstje staan, past het allemaal niet.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 15:51 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Ehm, gezien ik een nieuw soort bedacht heb, mag ik er een extra kopje aan toevoegen met 'ras'? Anders snap je er namelijk niks meer van.

    Ik wil sowieso wat extra dingen er extra in verwerken, ik neem aan dat dat gewoon mag..? Want bij de dingen die namelijk nu in het lijstje staan, past het allemaal niet.


    Dat mag hoor, je mag eigenlijk zo veel extra's verzinnen als je zelf wil ;).


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    ok ik doe ook mee
    (met een beetje zoeken ben ik er toch gekomen :3)


    i just tank god cow's don't fly

    Katnip schreef:
    (...)

    Dat mag hoor, je mag eigenlijk zo veel extra's verzinnen als je zelf wil ;).


    Oeh! Ik heb ook een nieuw ras bedacht, maar het staat in de naam en een beschrijving van dat ras staat overal in verweven, maar ik denk dat het wel begrijpelijk is ^^


    quidquid excusatio prandium pro