• Ik ga het allemaal niet uitleggen waarom en hoe en wat, maar het komt er dus op neer dat ik waarschijnlijk één of andere klote-opleiding moet gaan doen op een klote school hier in het dorp omdat mijn ouders het geld er niet voor hebben (De opleiding die ik wil). Ik dacht echt bij mezelf: Misschien moet je eens stoppen met zo freaking egoistisch willen doen. Echt, ze denken alleen maar aan hun zelf en zijn nu aan het sparen voor de zoveelste 2e handse auto van het jaar. 2e hands, maar toch duur. En weet ik veel niet hoeveel onuttige dure vogelsoorten voor mijn pa's hobby. Maar sparen voor mijn toekomst, zodat ik een goede opleiding kan hebben, nee. "Je moet zelf maar gaan werken zodat je voor je zelf kan zorgen." Ik ben vorige maand 15 geworden? Like, ik verdien geen duizenden euro's in de maand hoor? Ben het echt ff zat.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 18:53 ]


    Believe in yourself.

    Minato schreef:
    (...)

    Bijbaantje zoeken? In de supermarkten zoeken ze altijd jonge mensen voor 's avonds/'s weekends. En dan gewoon balanceren voor zover je kunt. Zolang je prestaties er maar niet onder gaan lijden.

    En ik zou zelf ook rond gaan bellen naar scholen om informatie te vragen.

    Ik wacht nog heel even af want ik heb gesolliciteerd bij de Hema, de baas kent me en weet dus dat ik volwassen genoeg ben om al te werken (ja, als je volwassen genoeg ben op je 15e willen ze wel eens aannemen). En nu vertelde me zus, die daar fulltime werkt, dat er mensen in de shop weggaan en dat ik er misschien mocht gaan werken. Dat verdient toch wel wat beter dan de supermarkt lijkt me (:


    Believe in yourself.

    Devote schreef:
    (...)
    Ik wacht nog heel even af want ik heb gesolliciteerd bij de Hema, de baas kent me en weet dus dat ik volwassen genoeg ben om al te werken (ja, als je volwassen genoeg ben op je 15e willen ze wel eens aannemen). En nu vertelde me zus, die daar fulltime werkt, dat er mensen in de shop weggaan en dat ik er misschien mocht gaan werken. Dat verdient toch wel wat beter dan de supermarkt lijkt me (:


    De Hema schijnt ook een heel laag loon uit te geven hoor, maar je moet gewoon opzoeken op het internet wat voor jouw leeftijd het minimum is dat je hoort te verdienen per uur.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Minato schreef:
    (...)

    De Hema schijnt ook een heel laag loon uit te geven hoor, maar je moet gewoon opzoeken op het internet wat voor jouw leeftijd het minimum is dat je hoort te verdienen per uur.

    Hmm mn zus woont samen en is getrouwd en ze houden het prima vol met het loon van haar en haar man die ook niet zoveel verdient..

    Maar dat moet ik inderdaad meer eens gaan doen, en gewoon kijken waar ze nog mensen zoeken.. Al is er niet zoveel werkgelegenheid hier.
    Wat me doet denken aan dat ik ook nog moet zien te zorgen dat ik de bus kan betalen mocht ik de opleiding gaan doen die ik wil :|


    Believe in yourself.

    Devote schreef:
    (...)
    Hmm mn zus woont samen en is getrouwd en ze houden het prima vol met het loon van haar en haar man die ook niet zoveel verdient..

    Maar dat moet ik inderdaad meer eens gaan doen, en gewoon kijken waar ze nog mensen zoeken.. Al is er niet zoveel werkgelegenheid hier.
    Wat me doet denken aan dat ik ook nog moet zien te zorgen dat ik de bus kan betalen mocht ik de opleiding gaan doen die ik wil :|


    Je bent Nederlandse? Of Belg?
    Want je hebt hier ook reisvergoeding vaak hoor. Na je 18e studenten ov en daarvoor kan het soms door scholen vergoed worden als je meer dan 6/7km van de school vandaan woont. Kun je ook navragen. :]
    En anders is fietsen ook al tijd een optie, tenzij er ijs is of zware regenval ofzo. Dat scheelt ook al in de kosten.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Minato schreef:
    (...)

    Je bent Nederlandse? Of Belg?
    Want je hebt hier ook reisvergoeding vaak hoor. Na je 18e studenten ov en daarvoor kan het soms door scholen vergoed worden als je meer dan 6/7km van de school vandaan woont. Kun je ook navragen. :]
    En anders is fietsen ook al tijd een optie, tenzij er ijs is of zware regenval ofzo. Dat scheelt ook al in de kosten.

    Nederlander..
    Zoiezo ben ik voorlopig nog geen 18, jammer genoeg, en ik weet niet of het Zadkine reisvergoeding geeft, moet ik maar eens opzoeken.. En op de fiets lijkt me niet zo'n goed idee. Ik woon op één van de Zuid-Hollandse eilanden en om bij het Zadkine te komen, moet ik het eiland af, een behoorlijk eind dus, haha!


    Believe in yourself.

    Minato schreef:
    (...)

    De Hema schijnt ook een heel laag loon uit te geven hoor, maar je moet gewoon opzoeken op het internet wat voor jouw leeftijd het minimum is dat je hoort te verdienen per uur.
    Je krijgt inderdaad minimumloon, maar als je op zondag werkt krijg je het dubbele, en na 6 uur + zaterdag krijg je ook een toeslag. Ik verdiende op zich wel ok bij de HEMA.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Je krijgt inderdaad minimumloon, maar als je op zondag werkt krijg je het dubbele, en na 6 uur + zaterdag krijg je ook een toeslag. Ik verdiende op zich wel ok bij de HEMA.

    Krijg je serieus meer op zondag? Omg, waarom moet ik nou weer in een Christelijk dorp wonen waar alles dicht is op zondag? D:


    Believe in yourself.

    Devote schreef:
    (...)
    Krijg je serieus meer op zondag? Omg, waarom moet ik nou weer in een Christelijk dorp wonen waar alles dicht is op zondag? D:
    Jep, je krijgt echt lekker betaald op zondag :P


    Life is hard and then we die

    Devote schreef:
    (...)
    Nederlander..
    Zoiezo ben ik voorlopig nog geen 18, jammer genoeg, en ik weet niet of het Zadkine reisvergoeding geeft, moet ik maar eens opzoeken.. En op de fiets lijkt me niet zo'n goed idee. Ik woon op één van de Zuid-Hollandse eilanden en om bij het Zadkine te komen, moet ik het eiland af, een behoorlijk eind dus, haha!


    Meteen goed voor de conditie! ;]
    Ik zou wel zoveel mogelijk dingen overwegen om kosten te besparen als dat je helpt om je doel te bereiken. Zolang je het aan kan moet je ook zover mogelijk pushen ervoor! Dan komt het zeker weten goed uiteindelijk. :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Minato schreef:
    (...)

    Meteen goed voor de conditie! ;]
    Ik zou wel zoveel mogelijk dingen overwegen om kosten te besparen als dat je helpt om je doel te bereiken. Zolang je het aan kan moet je ook zover mogelijk pushen ervoor! Dan komt het zeker weten goed uiteindelijk. :]

    Ik zou er echt alles voor doen, maar ik ga niet eerst het hele eiland overcrossen, de brug over om vervolgens nog weet ik veel hoeveel kilometer te moeten fietsen.. Waarschijnlijk ben ik dan een halve dag bezig om er te komen, haha!


    Believe in yourself.

    Kun je je collegegeld niet per maand betalen? Dat doe ik ook en met mijn salaris heb ik per maand genoeg (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle