• Ik heb de quiz uit het boek Fantasia III op Quizlet gezet. Het heet 'Ben jij een fee, kabouter, reus, elf of draak?
    In de huisregels staat:

    Plagiaat
    Verboden:
    -Het letterlijk overnemen van verhalen uit boeken (dit mag ook niet als erbij vermeldt staat om welk boek het gaat. Alleen met toestemming van de schrijver zelf.)

    Dit gaat niet om een verhaal, maar om een quiz. Ik heb de naam van het boek vermeldt. Er staat te weinig informatie in het boek over de schrijver om die te kunnen contacteren, en ik weet trouwens niet of het boek vertaald is uit een andere taal of niet. Kan iemand mij vertellen of ik dit mag doen of of ik de quiz moet verwijderen?

    Als het met een verhaal niet mag, mag het met een quiz ook niet denk ik. Maar ik zie wel vaker quizzen die letterlijk uit tijdschriften etc worden overgenomen (;


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Pas je vragen en antwoorden een ietsiepietsie aan?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Heeft het nu echt een meerwaarde dat je die Quiz op Quizlet zet? Haal hem er gewoon af en je weet zeker dat er niets ernstigs gebeurd.


    I'm not even on drugs, I'm just weird. - Alex Gaskarth

    Anitaaa schreef:
    Je moet vooraan in het boek kijken naar de rechten. Dit staat meestal op de eerste pagina, links. Er staat hoogstwaarschijnlijk dat je geen recht hebt om ook maar iets uit het boek te publiceren. In dat geval moet je eerst de uitgeverij contacteren en pas als zij je toestemming hebben gegeven, mag je het op Q zetten. (Je krijgt die toestemming waarschijnlijk niet) D.w.z. je mag de quiz ook niet op Q zetten als je er het boek, de auteur en de uitgeverij bij vermeld. Niet.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Anitaaa schreef:
    Je moet vooraan in het boek kijken naar de rechten. Dit staat meestal op de eerste pagina, links. Er staat hoogstwaarschijnlijk dat je geen recht hebt om ook maar iets uit het boek te publiceren. In dat geval moet je eerst de uitgeverij contacteren en pas als zij je toestemming hebben gegeven, mag je het op Q zetten. (Je krijgt die toestemming waarschijnlijk niet) D.w.z. je mag de quiz ook niet op Q zetten als je er het boek, de auteur en de uitgeverij bij vermeld. Niet.

    Lang leve auteursrechten


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.