• Hoi. :3 Ik heb dus net GIMP geïnstalleerd op mijn computer, en probeer zeker nu al een uur om twee plaatjes te blenden en er een tekst op te zetten, maar het lukt me gewoon niet. Ik heb al tutorials gegoogled, en ik snap er niets van. Dus zou iemand me kort wat handige dingen kunnen uitleggen? (krul) O ja, ik had eerst ook zo naast die 'Gereedschapskist' zo'n ander ding, maar ik heb dat per ongeluk gesloten en nu weet ik niet meer hoe ik dat terug krijg. ): Help?

    Edit: O ja, ik wou ook fonts van dafont.com op mijn computer zetten om te gebruiken, maar dat lukt dus ook niet. D:

    [ bericht aangepast op 18 nov 2011 - 21:03 ]


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Gimp heeft een story met tutorials.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Ashmore schreef:
    Gimp heeft een story met tutorials.

    Haha, oh, dankje! (:


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Voor het tweede probleem moet je naar vensters gaan (vanboven inde menubalk) en dan onlangs gesloten dokken daar staat er normaal maar een in de lijst. >Daar moet je op klikken


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    Voor het tweede probleem moet je naar vensters gaan (vanboven inde menubalk) en dan onlangs gesloten dokken daar staat er normaal maar een in de lijst. >Daar moet je op klikken

    JA! Dankje! _O_ Weet iemand hoe het moet met die fonts? (:


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Sheeran schreef:
    (...)
    JA! Dankje! _O_ Weet iemand hoe het moet met die fonts? (:

    Welk bestuurssysteem heb je?


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    (...)
    Welk bestuurssysteem heb je?

    Windows Vista


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ik kan je niet helpen met Gimp, wel met Dafont ^^

    Kies een font die je wilt downloaden en klik op de knop downloaden [ oeeff, onverwachts.. ] Dan klik je op "openen" ( niet op opslaan!) Er wordt een nieuw scherm geopend en ergens links staat "alle bestanden uitpakken" klik daarop. Er wordt weer een nieuw scherm geoepend, of het scherm wordt vernieuwd en dan zie je meerdere bestanden staan, kopieer het "True-typeletterbestand". Ga vervolgens naar "configuratiescherm" en zoek de map "lettertypen" op. Dit kun je doen door links de weergave op klassiek te zetten of in de zoekbalk de map in te typen, wanneer je de lettertypemap hebt geopend plak je het lettertype en dan kun je het lettertype gebruiken ^^ Als je al een programma open had staan, moet je deze eerst afsluiten en dan weer opnieuw openen als je het nieuwe lettertype wilt gebruiken.

    Ik hoop dat dit helpt c:

    [ bericht aangepast op 18 nov 2011 - 21:18 ]


    ~ KONNICHIWA.

    En hoe verplaats je je foto's? ik ben echt dom, lol.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    WINDSONG schreef:
    Ik kan je niet helpen met Gimp, wel met Dafont ^^

    Kies een font die je wilt downloaden en klik op de knop downloaden [ oeeff, onverwachts.. ] Dan klik je op "openen" ( niet op opslaan!) Er wordt een nieuw scherm geopend en ergens links staat "alle bestanden uitpakken" klik daarop. Er wordt weer een nieuw scherm geoepend, of het scherm wordt vernieuwd en dan zie je meerdere bestanden staan, kopieer het "True-typeletterbestand". Ga vervolgens naar "configuaratiescherm" en zoek de map "lettertypen" op. Dit kun je doen door links de weergave op klassiek te zetten, wanneer je de lettertypemap hebt geopend plak je het lettertype en dan kun je het lettertype gebruiken ^^ Als je al een programma open had staan, moet je deze eerst afsluiten en dan weer opnieuw openen als je het nieuwe lettertype wilt gebruiken.

    Ik hoop dat dit helpt c:

    You are an angel. _O_


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."