• Stel nou, je zit langs iemand in je klas, en je ziet dat ze luizen heeft. Wat moet je doen? Afstand nemen of het zeggen? We zijn niet zo heel close, maar we kunnen wel goed lachen samen. Maar toch, ik denk niet dat ík diegene ben die het haar moet vertellen. Wat moet ik doen? Het irriteert me wel, want de kans is dan groot dat ik dat ook kan krijgen. Omg. -.-

    Zeg dat ze zich beter even kan laten controleren, de kans op een uitbraak is groot en dat is echt niet fijn.


    Your make-up is terrible

    Moet ik dan een anonieme twitter maken en het haar DM'en? Want ik durf het echt niet recht in haar gezicht te zeggen.. ze is nogal, tja, grof.

    Je kan het beter maar wel zeggen, voor de hele school luizen heeft D:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Hoe kan je zien dat iemand luizen heeft? Die dingen zijn miniscuul


    Today will be Girl's Day party with you~

    ShanghaiLove schreef:
    Hoe kan je zien dat iemand luizen heeft? Die dingen zijn miniscuul


    Nou (niet lezen als je iets aan het eten bent), maar ik zit langs haar en ze heeft lang bruin haar. En dan zie je heel veel witte puntjes, en ik dacht eerst 'oh dat is gewoon roos,' maar toen bewogen ze. En niet veel later zag ik zwarte/bruine beestjes (zo groot als een minivliegje) door haar haarlokken kruipen en ik dacht van; wtf! Oh, misschien gewoon vliegje dat erin is gegaan tijdens het fietsen maar ik kan het niet meer ontkennen. Het zijn er meer, en ze heeft duidelijk luizen. -.- ik heb gewoon goede ogen.

    Beter zeg je het.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Gilbert schreef:
    (...)

    Nou (niet lezen als je iets aan het eten bent), maar ik zit langs haar en ze heeft lang bruin haar. En dan zie je heel veel witte puntjes, en ik dacht eerst 'oh dat is gewoon roos,' maar toen bewogen ze. En niet veel later zag ik zwarte/bruine beestjes (zo groot als een minivliegje) door haar haarlokken kruipen en ik dacht van; wtf! Oh, misschien gewoon vliegje dat erin is gegaan tijdens het fietsen maar ik kan het niet meer ontkennen. Het zijn er meer, en ze heeft duidelijk luizen. -.- ik heb gewoon goede ogen.
    Ai... ik zou gewoon tegen haar zeggen van: "Hee! Er zit een beestje in je haar." En dan zal ze zelf wel een beetje moeten nadenken.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ja maar als je een persoon niet zo heel goed kent, dan kun je dat toch niet 1, 2, 3 zeggen? En áls ik het zou zeggen.. hoe zou ik dat dan moeten overbrengen.

    ShanghaiLove schreef:
    (...)Ai... ik zou gewoon tegen haar zeggen van: "Hee! Er zit een beestje in je haar." En dan zal ze zelf wel een beetje moeten nadenken.


    dat deed ik dus ook, de eerste keer. Maar toen begon ze hysterisch haar haren alle kanten op te zwaaien en nu, meer dan vijf weken later, zitten er nog steeds dingen in haar haar.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2011 - 21:41 ]

    tjaaa ik ken dit wel. ik heb een hkele aan luizen en flip helemaal wanneer die er weeer zijn, ik had ze twee jaar geleden ook heel erg. toen kon ik nie eens naar de kapper omdat ze me niet mocht knippen. ik zou gewoon zeggen. wat loopt er in je haar? en dan een beetje heftig reageren, dan komt ze er wel achter hhihi


    believe in your dreams, and follow them, in bad times stay strong. and find the power in yourself.

    Als ze er al zoveel heeft dat je ze gewoon kunt zien lopen, wordt het hoog tijd dat je eens met haar gaat praten. Breng het onderwerp voorzichtig aan, op een moment dat jullie alleen zijn. (;


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Gilbert schreef:
    Moet ik dan een anonieme twitter maken en het haar DM'en? Want ik durf het echt niet recht in haar gezicht te zeggen.. ze is nogal, tja, grof.


    Ja, als je het maar op een of andere manier zegt.


    Your make-up is terrible

    Ik vind het wel lastig voor je, want stel je voor dat ze overspringen, dan ben je de sjaak.


    Today will be Girl's Day party with you~

    ShanghaiLove schreef:
    Ik vind het wel lastig voor je, want stel je voor dat ze overspringen, dan ben je de sjaak.


    je maakt me bang schat.