• bij mijn schrijfwedstrijd :9~


    Uitleg


    Jury
    Defensive
    Square
    Zazu
    Ik heb géén juryleden meer nodig!

    Deelnemers
    Ik wil vijftien deelnemers, max. Denk er wel goed over na - het zou fijn zijn als er zo min mogelijk mensen zich uitschreven. Geen deelnemers meer nodig!
    1. Counterpoise -uitstel tot de 28ste-
    2. Jonsu -ingeleverd-
    3. Yoda -uitstel tot de 28ste-
    4. Aiku -ingeleverd-
    5. MissSharp -ingeleverd-



    Uitstel e.d.
    Ik doe daar niet al te moeilijk over, maar zou het zeer op prijs stellen als je het tijdig meldde. Ik heb ook een hart, dus zal niet zeuren, maar zou het liever niet al te lang laten uitlopen. Wel met een goede reden! NIET: 'Ik was het vergeten...' 'Ik had geen inspiratie...' en dergelijke!

    Hoe lever ik mijn opdracht in?
    Je maakt een story aan, en zet de opdracht in een hoofdstuk. Het linkje naar het hoofdstuk zet je in het topic, en dan zullen wij het beoordelen. Beoordelingen komen in deze story te staan, samen met de ingeleverde opdrachten en de uiteindelijke cijfers/tussenstand. Als iedereen heeft ingeleverd komt de uitslag zo snel mogelijk erop.

    Rondes
    In alle rondes zal er niemand afvallen. Je krijgt gewoon een cijfer voor je opdracht, en degene die aan het eind van de competitie het hoogste gemiddelde heeft, wint. Elke ronde heeft een duur van twee weken, om de kans van uitschrijvers tot een minimum te pushen.

    De beoordeling
    Wij zullen natuurlijk letten op spellingsfouten, juiste interpunctie, en grammaticafoutjes, maar ook op je schrijfstijl en verhaal zelf. 'Slim doen' en een bèta-aanvraag doen zal je niet verder helpen: In mijn wedstrijd mag dit niet, en het zal meteen opgemerkt worden (met dank aan de supergave bèta-juryleden).
    Overigens moeten alle opdrachten voor deze wedstrijd geschreven zijn, en geen stand-alones die je nog ergens hebt liggen. Probeer je volledig op de opdracht te focussen en daar wat voor te schrijven, ipv iets erin voegen 'wat er een beetje op lijkt'.

    De prijs
    De eer :Y)

    Opdracht van deze twee weken:

    OPDRACHT 2

    In deze opdracht laat ik jullie een deel van jullie eigen jeugd ruïneren. Vroeger heb je vast wel eens een sprookje voorgelezen gekregen, of een Disneyfilm gezien van Assepoester, of Doornroosje. Nou, jullie mogen ook een sprookje gaan schrijven/herschrijven! Maar er is één groot verschil: het moet een soort "horror-sprookje" worden. Het mag dus ook niet goed aflopen. Je mag een bestaand sprookje herschrijven, of er zelf één bedenken. Denk bij bestaande sprookjes aan:
    - Doornroosje (bezet)
    - Rapunzel (bezet)
    - Assepoester (bezet)
    - Sneeuwwitje (bezet)
    - Vrouw Holle (bezet)
    - Roodkapje (bezet)
    - De wolf en de zeven geitjes (bezet)
    - De Indische Waterlelies (bezet)
    - Belle en het Beest (bezet), enz.

    Het is overigens niet toegestaan een sprookje van de heer Andersen (Hans Christiaan Andersen) uit te kiezen. De meeste van zijn sprookjes lopen namelijk al niet goed af.
    Hij moet niet alleen niet goed aflopen, maar ook duidelijke "enge" elementen bevatten. Zo mag de prinses bijvoorbeeld best een bitch zijn, of een duistere blik op het leven hebben. Het sprookje moderniseren met drugs, alcohol en/of wapens is allemaal toegestaan.
    Het hele sprookje wil ik dat je dicht bij je karakter schrijft, en het niet beschrijft alsof je in een wolk boven het hele land hangt. Je mag hij/zij doen, maar focus je dan wel op dat karakter, en niet op het plaatje opzich. Daarvoor heb je die duizend woorden denk ik wel nodig, want je moet het óók nog eens HELEMAAL herschrijven. Niet alleen het einde.
    Als je één van de voorbeelden kiest, zet het even in het topic. Ik zou namelijk liever niet twee dezelfde sprookjes willen.
    INLEVERDATUM: 26 november
    WOORDENLIMIET: min. 1000 woorden, max. 5000 (:


    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 20:00 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Of, of, mag de Indische Waterlelies ook? Het is officieel een sprookje en geschreven door ene 'Koningin Fabiola van België' en is verschenen in het sprookjesboek: 'De Twaalf Wonderlijke Sprookjes'
    Of loopt die ook een beetje slecht af? D:


    Let it come and let it be

    Counterpoise schreef:
    Muh, het lelijke eendje is ook door heb geschreven D:
    Waarom schrijft die vent zo goed? Euh, euh, ik denk dat ik Vrouw Holle of Raponsje wil (beiden Gebroeders Grimm). Of de waternimf, wegens het 'nimf' gedeelte, maar het verhaal zelf vind ik best lelijk:W

    *gaat weer moeilijk doen* Ik kan je Vrouw Holle noch Raponsje geven, gezien Saepe Vrouw Holle ook niet mocht, en Raponsje (aka Rapunzel) al bezet is. Net even gecheckt wat de waternimf is... ik twijfel. Ik wijs wel erg veel af, ik weet het. Misschien zouden sprookjes als Vrouw Holle wel kunnen, denk ik... maar het zijn niet precies de sprookjes die ik het liefste zie. Het liefst een honingzoet sprookje, zoals Assepoester, om helemaal te ruïneren. Hoe groter het contrast, hoe beter, naar mijn smaak. Als je denkt dat je dat bij verhalen als de waternimf of vrouw Holle kan doen, vind ik het... goed. Maar ik zet er mijn vraagtekens bij.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Zazu schreef:
    (...)
    *gaat weer moeilijk doen* Ik kan je Vrouw Holle noch Raponsje geven, gezien Saepe Vrouw Holle ook niet mocht, en Raponsje (aka Rapunzel) al bezet is. Net even gecheckt wat de waternimf is... ik twijfel. Ik wijs wel erg veel af, ik weet het. Misschien zouden sprookjes als Vrouw Holle wel kunnen, denk ik... maar het zijn niet precies de sprookjes die ik het liefste zie. Het liefst een honingzoet sprookje, zoals Assepoester, om helemaal te ruïneren. Hoe groter het contrast, hoe beter, naar mijn smaak. Als je denkt dat je dat bij verhalen als de waternimf of vrouw Holle kan doen, vind ik het... goed. Maar ik zet er mijn vraagtekens bij.

    Haha, stiekem houd ik wel van zulke uitdaginen hoor. Het feit dat ik mijn zinnen anders moet plaatsen dan bedoelt maakt het voor mij enkel beter, ik geniet stiekem van die moeilijkheid die je er in brengt. Ik ga nog eventjes kijken :Y)


    Let it come and let it be

    Zazu schreef:
    (...)
    *gaat weer moeilijk doen* Ik kan je Vrouw Holle noch Raponsje geven, gezien Saepe Vrouw Holle ook niet mocht, en Raponsje (aka Rapunzel) al bezet is. Net even gecheckt wat de waternimf is... ik twijfel. Ik wijs wel erg veel af, ik weet het. Misschien zouden sprookjes als Vrouw Holle wel kunnen, denk ik... maar het zijn niet precies de sprookjes die ik het liefste zie. Het liefst een honingzoet sprookje, zoals Assepoester, om helemaal te ruïneren. Hoe groter het contrast, hoe beter, naar mijn smaak. Als je denkt dat je dat bij verhalen als de waternimf of vrouw Holle kan doen, vind ik het... goed. Maar ik zet er mijn vraagtekens bij.

    Wacht. Vrouw Holle mag nu opeens wel? O.o
    Dan begin ik met vrouw Holle!
    Ik kijk later dan nog wel of ik de ganzenhoedster doe om je tevreden te stellen. ;P


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Saepe schreef:
    (...)
    Wacht. Vrouw Holle mag nu opeens wel? O.o
    Dan begin ik met vrouw Holle!
    Ik kijk later dan nog wel of ik de ganzenhoedster doe om je tevreden te stellen. ;P

    Note my words, honey. Het mag dus wel, maar ik heb er grote twijfels bij. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    *offtopic* Kom er net achter dat die nieuwe Twilight-film op dezelfde dag uitkomt als HP7 deel 2 op DVD komt. Volgens mij gaat iedereen voor die DVD hoor :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Counterpoise schreef:
    Of, of, mag de Indische Waterlelies ook? Het is officieel een sprookje en geschreven door ene 'Koningin Fabiola van België' en is verschenen in het sprookjesboek: 'De Twaalf Wonderlijke Sprookjes'
    Of loopt die ook een beetje slecht af? D:

    Maareh, mag deze wel of niet? :'D


    Let it come and let it be

    Zazu schreef:
    *offtopic* Kom er net achter dat die nieuwe Twilight-film op dezelfde dag uitkomt als HP7 deel 2 op DVD komt. Volgens mij gaat iedereen voor die DVD hoor :'D

    Wait. Eerst stelen ze het idee van 2 films voor het laatste boek en daarna gaan ze ook nog eens dezelfde datum uitkiezen? Die Twilight-producers schatten het echt veel te hoog in. Als ze denken dat ze met HP kunnen concurreren, zijn ze echt niet goed snik.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Maareh, mag deze wel of niet? :'D

    Ik ken hem niet zo goed, maar als jij denkt er iets leuks van de kunnen maken, vind ik het best *heeft haar gezeur opgegeven*

    [ bericht aangepast op 13 nov 2011 - 12:01 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Zazu schreef:
    (...)
    Ik ken hem niet zo goed, maar als jij denkt er iets leuks van de kunnen maken, vind ik het best *heeft haar gezeur opgegeven*

    ILOVEYOU! Dan neem ik die:9~


    Let it come and let it be

    Zazu schreef:
    (...)
    Ik ken hem niet zo goed, maar als jij denkt er iets leuks van de kunnen maken, vind ik het best *heeft haar gezeur opgegeven*

    Kip, je weet dat je dus nu een verhaal met een bad ending hebt goedgekeurd? XD
    Hier heb je er wat over, maar in feite worden er gewoon 7 sterrenfeetjes veranderd in waterlelies door de heks omdat ze tijdens zonsopgang niet terug gingen en moesten ze elke avond weer voor de heks dansen tot in de eeuwigheid. XD
    Misschien moet je Andersen nu ook goedkeuren...

    [ bericht aangepast op 13 nov 2011 - 12:07 ]


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Dude, ik ging net voor de lol even mijn Anderson sprookjesboek doorbladeren en 'rode schoentjes om te dansen' lezen x'D Gruesome stuff right there.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Saepe schreef:
    (...)
    Kip, je weet dat je dus nu een verhaal met een bad ending hebt goedgekeurd? XD
    Hier heb je er wat over, maar in feite worden er gewoon 7 sterrenfeetjes veranderd in waterlelies door de heks omdat ze tijdens zonsopgang niet terug gingen en moesten ze elke avond weer voor de heks dansen tot in de eeuwigheid. XD
    Misschien moet je Andersen nu ook goedkeuren...

    DD, je weet dat ik ontzettend moe ben van alle sprookjes nachecken, en het daarom maar heb goedgekeurd? Op Wikipedia kon ik niets over een slecht einde vinden. En nu ga ik ook niet meer zeggen: 'Ohnee toch niet.' Beetje lullig.
    Maar Andersen komt er nogsteeds niet in. *gromt chagrijnig*

    Wow, ik ben echt in een verschrikkelijke kutbui, plots. Geen idee waarom, maar ik ben echt al de hele tijd ontzettend kattig tegen iedereen. Vreemd...


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Saepe schreef:
    (...)
    Kip, je weet dat je dus nu een verhaal met een bad ending hebt goedgekeurd? XD
    Hier heb je er wat over, maar in feite worden er gewoon 7 sterrenfeetjes veranderd in waterlelies door de heks omdat ze tijdens zonsopgang niet terug gingen en moesten ze elke avond weer voor de heks dansen tot in de eeuwigheid. XD
    Misschien moet je Andersen nu ook goedkeuren...

    Maar het verhaal eindigt met dat ze Feeën mogen dansen in het maanlicht met de Heks die op ze toekijkt, terwijl alle bosdieren hun dans begeleiden *O*


    Let it come and let it be

    Hum, ik ben nog niet eens echt begonnen aan het verhaal en ik ben al over de 1200 woorden (cat)


    -