• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 18:42 ]

    Jackal schreef:
    (...)
    Dressuur is mentaal uitputtend, maar alsnog, dan is het een denksport eh. Haha. 8 jaar K1 achter de rug, en ik ga binnenkort weer terug om wedstrijden te doen. Ik weet gewoon niet wat er zo sportief aan paardrijden is, ondanks de ervaring. Ik vind 't gewoon saai.
    *O*


    Ik niet. Ik had een geweldige band met mijn paard, het was een paard dat bijna niemand kon berijden, de grootste van de manege. Ik kwam en was meteen verliefd. Ik heb úren geoefend, en uiteindelijk lukte het mij als enige om hem te berijden. Hij was al wel zadelmak, maar verkocht en niemand had er eigenlijk iets mee gedaan. Ik heb hem leren springen, en ben er uiteindelijk wedstrijden mee gaan doen, en ik had zo'n ongelofelijk goede band met hem, ik vertrouwde hem meer dan dat ik de meeste mensen vertrouw, want ik vertrouw niet snel mensen. Hij werd alleen verkocht, naar fucking Tsjechie of hoe je dat ook wilt schrijven. Iedereen waarschuwde de man dat niemand hem zomaar kon berijden, maar toch wilde hij hem. Ik kreeg een nieuwe, een merrie. Ze was nog jong en nog niet zadelmak. Ik had haar zadelmak gemaakt, ik hield ook heel veel van haar, en ik had ook een geweldige band met haar, toen werd ze ook verkocht. Al die paarden zijn nooit écht van mij geweest, maar ik kwam er bijna elke dag. Ik ben vaak geblesseerd geweest, ik ben er duizenden keren vanaf geflikkerd, van allebei, ze vertrouwden me nog niet. Maar nu wel, en nu zijn ze er niet meer. Wanneer ik bij hun was, voelde ik me veilig. Ik ben nooit bang geweest voor paarden, ondanks alles wat ze met me hebben gedaan.

    Wow, lang stukje :'D

    Dat zwarte lettertype is echt slecht leesbaar. :'D
    Hoe dan ook, ik weet bijna niets van paardrijden en persoonlijk heb ik er ook helemaal niets mee, maar ik zie het wel als een sport. Ik bedoel, als mensen schaken een sport kunnen noemen...


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben het echt 100% eens met het filmpje. Nu kan ik een heel verhaal op gaan hangen over dat het wel een sport is, maar dat vind ik verspilde moeite en zonde van mijn tijd.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Starkiller schreef:
    Sommigen van jullie kunnen dit herkennen :'D



    Ik vind het wel mooi gemaakt, en ik vind het zeker kloppen :'D


    het is echt zo waar!!


    -

    Britsanity schreef:
    Meerdere mensen zouden dit moeten zien, aangezien het niet alleen een sport is...maar een passie. En niemand heeft het recht om iemands andere passie belachelijk te maken of te doen alsof diegene er geen energie, tijd en liefde instopt.

    Met vriendelijke groet,
    een amazone die al 10 jaar dressuur rijdt.



    Helemaal gelijk, ik rij nu al 8 jaar en vind het dus wél een sport!

    Ik ben nu momenteel bezig met springen en ik kan je wel vertellen dat het uitputtend is. En het is niet zo dat het paard alles doet want je doet het samen. Het is niet alleen maar op je kont zitten, je paard aansporen en gaan met die banaan. Nee. Paardrijden is een gevaarlijke sport. Ik ben laatst nog gevallen en kwam ervan af met een zware hersenschudding, waarmee ik volgens de dokters erg veel geluk had. Het paard had gelukkig niks.

    En wat je ook doet met een paard; springen, dressuur, mengen western etc. Het vergt wel veel energie als je per dag twee uur bezig bent.

    Ik kan nu nog wel een langer verhaal neerzetten, maar daar verspil ik mijn tijd mee. Ik ben blij dat er ook veel mensen zijn die er hetzelfde over denken als mij, maarja ieder zijn mening.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 18:52 ]


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.

    Cumberbatch schreef:
    Ze hebben wel een punt, maar ik vind 't een tikje overdreven.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    uh, dat beest waar je met je dikke ass op zit doet al het werk.


    I live for the applause, you will die for it.

    Joker schreef:
    uh, dat beest waar je met je dikke ass op zit doet al het werk.

    LOL.
    +1. *O*


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik vind het echt heel erg waar.
    Paardrijden is niet op je luie gat zitten, paarden dénken en ze dóen.
    Ik heb zelf een paard, en het is zoooooo fijn om te zien dat ze steeds een stukje meer voor me doet :')


    Don't forget to b.r.e.a.t.h.e

    -

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 18:53 ]


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Joker schreef:
    uh, dat beest waar je met je dikke ass op zit doet al het werk.

    &
    Ik vind het meer een hobby, niet een sport.


    ars moriendi

    de vraag is, wat is een sport?
    is een bal in door een vierkant van een ander trappen namelijk een sport?
    of een balletje overslaan?

    persoonlijk niks tegen tennis of voetbal maar alle sporten zijn raar, dus waarom dressuur dan niet?


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Het is niet zozeer een sport als echt lichamelijke sporten, maar dat neemt niet weg dat het behoorlijk zwaar kan zijn. Toch noem ik het niet echt een sport.
    En dat filmpje vind ik nogal overdreven.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik heb zelf op paardrijden gezeten en ik kan met recht zeggen dat het gevaarlijk is, omdat ik bijna mijn ruggengraat had gebroken. Dat is ook de reden dat ik ben gestopt, mijn vertrouwen was weg en ik durfde niks meer. Ik vond paardrijden daarentegen niet fysiek uitputtend. Ik hockey namelijk ook en ik vind dat hockey uitputtend is en dus een sport. Paardrijden reken ik nog steeds niet echt als een sport.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Ik heb zelf op paardrijden gezeten en ik kan met recht zeggen dat het gevaarlijk is, omdat ik bijna mijn ruggengraat had gebroken. Dat is ook de reden dat ik ben gestopt, mijn vertrouwen was weg en ik durfde niks meer. Ik vond paardrijden daarentegen niet fysiek uitputtend. Ik hockey namelijk ook en ik vind dat hockey uitputtend is en dus een sport. Paardrijden reken ik nog steeds niet echt als een sport.


    Ik moest ook stoppen met freeriden omdat ik gewoon te bang was dat ik van allerlei hindernissen af zou vallen, ik heb een man bijna voor me dood zien gaan omdat hij van een 30 cm brede plank van 2 meter hoog af viel en de halve berg naar beneden flikkeren, en dan denk je dat hetzelfde met jou kan gebeuren. Dan ga je voorzichtig doen, en je word bij alles bang, dat is niet leuk meer. Ik vind paardrijden wel gewoon een sport, het is misschien niet altijd uitputtend, maar je moet het wel een beetje kunnen.