• Ruby is een jong meisje dat al heel haar leven lang de gedachten van de mensen rondom haar hoort. Ze schrijft brieven naar Cadance, een meisje waar ze van houdt en dat ze bewondert. Ze vertelt over haar dag, haar gevoelens en wat ze hoort in de hoofden van anderen.
    “Ik weet niet hoe ik het boven moet brengen, dus doe ik het maar zonder verdere inleiding.
    Ik zat vandaag op de bus en ik hoorde hoe een meisje naast mij zeer donkere gedachten had. Ik bedoel niet donkere gedachten zoals die gekke terroristen hebben. Ze wilde niet dat heel de wereld vernield werd en dat het tijd werd voor een genocide. Ze vond dat het genoeg geweest was voor haarzelf. Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik moest doen. Ik kon moeilijk tegen haar zeggen dat het leven zoveel te bieden heeft en dat ze met de verkeerde gedachten in haar hoofd rondloopt, want dan zou ik evengoed kunnen toegegeven hebben dat ik anderen hun gedachten hoor.
    Soms zit ik in zo'n lastig parket dat ik niet weet hoe ik mezelf er op een veilige manier uit kan loodsen.
    Uiteindelijk ben ik weggegaan zonder iets te zeggen. Ik vraag me constant af of ze nog leeft of niet. Het knaagt aan me, want ik voel me schuldig. Haar leven heeft voor enkele kleine seconden in mijn handen gelegen en ik weet niet of ik van die kans gebruik had moeten maken om haar te redden of niet. Ik heb gekozen om het niet te doen en als ik nu haar dood op mijn geweten heb, zal het me voor de rest van mijn leven bijblijven.”



    [ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 21:29 ]


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    ik ga het lezen, klinkt leuk!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Edhelia schreef:
    ik ga het lezen, klinkt leuk!

    Bedankt. (flower)


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    Je schrijft in verleden en tegenwoordige tijd door elkaar, amar het klinkt wel interessant.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Klinkt leuk, ik ga lezen!


    Alleen maar tranen van geluk

    Endure schreef:
    Je schrijft in verleden en tegenwoordige tijd door elkaar, amar het klinkt wel interessant.

    Dat is toch logisch. Als je een brief schrijft, schrijf je toch ook in de tegenwoordige tijd? En als je iets uit het verleden aanhaalt, dan zet je dat in de verleden tijd?


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    Retrograde schreef:
    (...)
    Dat is toch logisch. Als je een brief schrijft, schrijf je toch ook in de tegenwoordige tijd? En als je iets uit het verleden aanhaalt, dan zet je dat in de verleden tijd?


    (Zag nog een fout, hoe kan je op de bus zitten? Kinda akward)

    Maar zij doet het op de verkeerde manier:

    “Ik weet niet hoe ik het boven moet brengen, dus doe ik het maar zonder verdere inleiding.
    Ik zat vandaag op de bus en ik hoorde hoe een meisje naast mij zeer donkere gedachten had. Ik bedoel niet donkere gedachten zoals die gekke terroristen hebben. Ze wilde niet dat heel de wereld vernield werd en dat het tijd werd voor een genocide. Ze vond dat het genoeg geweest was voor haarzelf. Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik moest doen. Ik kon moeilijk tegen haar zeggen dat het leven zoveel te bieden heeft en dat ze met de verkeerde gedachten in haar hoofd rondloopt (rondliep), want dan zou ik evengoed kunnen toegegeven hebben dat ik anderen hun gedachten hoorde.
    Soms zit ik in zo'n lastig parket dat ik niet weet hoe ik mezelf er op een veilige manier uit kan loodsen.
    Uiteindelijk ben was (nog steeds gebeurtenis uit 't verleden) ik weggegaan zonder iets te zeggen. Ik vraag me nu (terug naar het heden) constant af of ze nog leeft of niet. Het knaagt aan me, want ik voel me schuldig. Haar leven heeft voor enkele kleine seconden in mijn handen gelegen en ik weet niet of ik van die kans gebruik had moeten maken om haar te redden of niet. Ik heb gekozen om het niet te doen en als ik nu haar dood op mijn geweten heb, zal het me voor de rest van mijn leven bijblijven.”


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    (Zag nog een fout, hoe kan je op de bus zitten? Kinda akward)

    Maar zij doet het op de verkeerde manier:

    “Ik weet niet hoe ik het boven moet brengen, dus doe ik het maar zonder verdere inleiding.
    Ik zat vandaag op de bus en ik hoorde hoe een meisje naast mij zeer donkere gedachten had. Ik bedoel niet donkere gedachten zoals die gekke terroristen hebben. Ze wilde niet dat heel de wereld vernield werd en dat het tijd werd voor een genocide. Ze vond dat het genoeg geweest was voor haarzelf. Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik moest doen. Ik kon moeilijk tegen haar zeggen dat het leven zoveel te bieden heeft en dat ze met de verkeerde gedachten in haar hoofd rondloopt (rondliep), want dan zou ik evengoed kunnen toegegeven hebben dat ik anderen hun gedachten hoorde.
    Soms zit ik in zo'n lastig parket dat ik niet weet hoe ik mezelf er op een veilige manier uit kan loodsen.
    Uiteindelijk ben was (nog steeds gebeurtenis uit 't verleden) ik weggegaan zonder iets te zeggen. Ik vraag me nu (terug naar het heden) constant af of ze nog leeft of niet. Het knaagt aan me, want ik voel me schuldig. Haar leven heeft voor enkele kleine seconden in mijn handen gelegen en ik weet niet of ik van die kans gebruik had moeten maken om haar te redden of niet. Ik heb gekozen om het niet te doen en als ik nu haar dood op mijn geweten heb, zal het me voor de rest van mijn leven bijblijven.”


    http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1427/
    En ok, ik zie het, ja.


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    Ooh, het is belgisch :x


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Ooh, het is belgisch :x

    Ja er zitten hier en daar toch wel verschillen in :-) Dan kan je de zo'n/zulke kwestie ook weer boven halen. ;-)


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    En wat de rest betreft, ik vind ze hoort anderen hun gedachten nog steeds. Als ik hoorde zet, zou dat overkomen alsof dat in het verleden zo was, maar nu niet meer. Als ik rondloop, verander door rondliep, dan kan ik aannemen dat die donkere gedachten verdwenen zijn en ze dus nu niet meer heeft.
    Zo zie ik het, ik weet niet of dat juist is of niet maar ok (;


    Before you ask which way to go, remember where you've been