• hoe worden electronen aangetrokken door een kern??

    en ik kan niks vinden op google enzo


    -

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Meh, dat moet genoeg zijn om je te helpen de antwoorden te vinden :Y)

    Maar serieus, heb je die vragen doorgelezen voordat je ze hier zette? Iedereen weet toch wel wat wind is?


    hartstikke bedankt!!


    -

    nou NASK is niet echt mijn sterkste punt xD


    -

    Elektronen zijn negatief.
    In de kern zitten neutronen (=neutraal) en positief geladen dingen (oké, woord ontsnapt me)
    Positief en negatief trekken elkaar aan. (denk: batterij)
    mocht je nog geen antwoord hebben


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Natuurkunde, tweede klas, toch? Zelfs toen faalde ik al, dus dit gaat 'm niet worden.(joehoe)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Die vragen over wind, kan je echt wel makkelijk op het internet vinden. Die van die kern trouwens ook.
    Een kern bevat neutronen en protonen. Neutronen zijn neutraal en protonen zijn postief geladen deeltjes. Een elektron in een negatief geladen deeltje en bevind zich in de elektronenwolk. Nu kan je het eigenlijk zien als magneten. Als je een positieve pool naar een negatief pool brengt, zullen de magneten elkaar aantrekken. Dat is net hetzelfde wat de protonen en de elektronen doen. De elektronen worden door de kern aangetrokken omdat deze positief geladen is. Hoe dichter ze bij de kern liggen op de buitenste schil is wel afhankelijk van hoe het atoom geladen is, maar dat staat niet in je vraag, dus laat ik het maar zo.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dit is toch makkelijk? Of ligt het aan mij?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Dit is toch makkelijk? Of ligt het aan mij?
    Sommige mensen snappen nu eenmaal niks van Chemie en dat kan je hun niet kwalijk nemen. Dingen over Chemie op het internet zoeken is trouwens ook niet zo geweldig, want meestal kan je links daarvan niet zien.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    DracosGirl schreef:
    en dit snap ik al helemaal niet :(

    Vr. 2 Hoe stroomt het hoge luchtdrukgebied weer terug naar het lage luchtdrukgebied?


    Vr. 3 Als lucht stroomt, hoe noem je dat? luchtstroming

    Vr. 4 Is het op 2 tot 5 km. Hoogte al koud? Ja
    Geeft hiervan een bewijs: kijk maar naar de sneeuw op de bergen
    Vr. 5 Wat gebeurt met de waterdamp die opstijgt vanuit de oceanen en in de koude lucht boven terecht komt? Het vormt wolken

    Opdr. Teken de kringloop van het water

    zoek maar op op google


    zoiets had ik xD
    Maardan met veeeeeel meer uitleg en gedoe


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.