• Dit forum gaat over een Proana storie, hiermee wil ik niemand aan zetten tot verkeerde ideeën. Pro ana is een vreselijke ziekte met vaak de dood als gevolg. Wees gewaarschuwd!


    My dream is to be thin, thin like a feather. /Pro ana/
    Kate Monsieur
    Ik was 12 jaar, een normale meid met fantastische vriendinnen. Ik voelde me fijn, perfect zelfs. De basisschool was eindelijk voorbij, het échte leven kon beginnen. Maar toen dat leven eenmaal begon, wenste ik dat het zo snel mogelijk weer voorbij zou zijn. Al die meiden, ze zagen er zó goed uit! Ze waren beeldschoon met mooie slanke benen en een strakke buik. En daar was ik, dik en mollig. Eten was mijn leven, niet wetend dat andere mensen achter mijn rug om me uitlachen voor hoe ik eruit zag. Mijn moeder leerde me op te komen voor mezelf, om te zeggen dat ik perfect ben hoe ik nu ben. Maar vanbinnen wilde ik net zoals die beeldschone meiden zijn en niet meer bang zijn om gepest te worden als ik in een bikini op het strand lig. Ik zocht op het internet naar de gezondste manier om in een korte tijd veel af te vallen. Maar ik was zó hopeloos dat ik om tips vroeg bij één van de populairste meisjes van de school. Dat is waar het allemaal begon…


    1. Is de titel goed?
    2. Moet ik er nog een stukje bij zetten over het heden, waar het verhaal echt begint zeg maar, om duidelijkheid te geven?
    3. Door deze inleiding kom je niet echt goed te weten waar het verhaallijn echt omgaat.. Als ik dat zou veranderen, kan ik dan eerder lezers aan trekken?
    4.- Dit is meer een melding: Dit stukje schreef ik ongeveer een jaar geleden, de rest van het verhaal heb ik pas geleden geschreven dus de manier van schrijven is wel verbeterd, hopelijk (:

    Bedankt als je wilt reageren <3

    [ bericht aangepast op 21 okt 2011 - 19:20 ]


    Believe in yourself.

    Colibre schreef:
    Nee. Waarom altijd pro-ana? Ik ga binnenkort echt een verhaal schrijven waarin een veel te dun meisje ontevreden is met haar dunheid en vol wil worden. I. Fucking. Swear. To. God.

    I beg you to do that, I would love to read :3


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    (...)
    I beg you to do that, I would love to read :3

    Ik schrijf wel een one-shot erover. c:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Countenance schreef:
    Let me think...
          First of all, Pro-Ana stories vind ik niet bepaald meer 'origineel', behalve die van Vanty, maar die "begon" de rage, maar Anorexia is nu niet echt its waarbij je denkt: 'Ik ben dik, ik van af.' Die mensen hebben vroeger iets mee gemaakt, wat ze laat hongeren naar controle, échte haat heeft gegeven aan hun lichaam, óf ze willen zichzelf bewijzen. Its not like: 'Oh, I want to be thin, so I'm trying to die' or 'The girl said I had to trowh up, so lets do it!'. :'D

    Ik weet dat het niet echt origineel is, maar Quizlet is wel de enigste die het toelaat op de site en waar ook echt mensen op zitten die het lezen...
    En ik weet hoe mensen Anorexia krijgen, maar moest ik heel de situatie uitleggen in de inleiding was ik wel even bezig. Het is meer een samenvatting van wat er is gebeurd in haar leven. Maar ik begrijp je mening volkomen!


    Believe in yourself.

    Colibre schreef:
    Nee. Waarom altijd pro-ana? Ik ga binnenkort echt een verhaal schrijven waarin een veel te dun meisje ontevreden is met haar dunheid en vol wil worden. I. Fucking. Swear. To. God.

    Dat zou nu eens een story zijn die ik zou lezen.


    Ex astris, sciencia

    Colibre schreef:
    Nee. Waarom altijd pro-ana? Ik ga binnenkort echt een verhaal schrijven waarin een veel te dun meisje ontevreden is met haar dunheid en vol wil worden. I. Fucking. Swear. To. God.

    Je mening snap ik, maar dat is haast met alle onderwerpen dat er veel meer zijn. En als ik dan eens een leuk onderwerp heb gevonden dat origineel is, dan leest niemand het. Dan probeer ik eens mee te gaan in de rage en dan krijg ik altijd zulke reactie's. Niks persoonlijks, echt niet. (Nu praat ik vooral over mijn andere account.)


    Believe in yourself.

    Countenance schreef:
    (...)
    Ik onderbreek je even, hoewel ik er het zelfde overdenk, is daar niets in vastgesteld. Anorexia Nervosa/Boulimia ís een ziekte. Maar Pro Ana is beiden :3


    Pro-ana refers to the promotion of the eating disorder anorexia nervosa. It is often referred to simply as "ana" and is sometimes affectionately personified by anorexics as a girl named Ana.[1] The lesser-used term pro-mia refers likewise to bulimia nervosa[2] and is sometimes used interchangeably with pro-ana.

    Van wikipedia.

    Pro ana is geen ziekte, het is het aanmoedigen en verheerlijken en aanzetten tot anorexia nervosa. Pro mia is hetzelfde voor boulimia.

    Waar het verhaal over gaat is dus anorexia en niet proana. Proana is hier per definitie verboden gezien het feit dat je mensen niet mag aanzetten tot anorexia. Helaas wordt dat nogal vaak door elkaar gebruikt, en noemen mensen hun stories over anorexia proana stories waardoor mensen gaan denken dat proana een ziekte is <_<


    quidquid excusatio prandium pro

    Pro-ana verhalen zijn inderdaad verboden, want het zet aan. Pro ana, is pro (dus voor) anorexia. Pro-ana is zelf dus geen ziekte. Ik hoop dat je dat door hebt, of niet?


    To infinity and beyond •

    En over punt 4: het is niet echt reclame voor jezelf om een 'slecht' stukje online te zetten, herschrijf het dan tot je het goed vindt, dan weten mensen ook waar ze écht aan toe zijn.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Sorry, ik hou niet zo van pro-ana verhalen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    1107 schreef:
    En over punt 4: het is niet echt reclame voor jezelf om een 'slecht' stukje online te zetten, herschrijf het dan tot je het goed vindt, dan weten mensen ook waar ze écht aan toe zijn.

    Ik heb nooit gezegd dat het 'slecht' is. Mijn schrijfstijl is verbeterd, maar dat veranderd niet mijn mening over dat ik persoonlijk de inleiding nog best goed vind. Anyway, ik denk dat ik maar verder schrijf aan mijn vampier-verhaal, dit zal hem toch niet worden (:

    Bedankt voor de meningen, zo weet ik tenminste waar ik aan toe ben mocht ik tóch nog besluiten het verhaal online te zetten. Voor nu ga ik het verhaal gewoon afschrijven voor mezelf (:


    Believe in yourself.

    Godess schreef:
    (...)
    Ten eerste, dat weet ik alleen haal ik het telkens door elkaar. Sorry, I guess? Ten tweede, Pro ana wordt gezien als een ziekte en omdat je vanwege de regels mensen er niet toe aan mag zetten, zet ik dat er bij. En ik weet er meer van dan jij denkt, iets waar je niet over kan oordelen lijkt me. Ten derde, dat kan gebeuren, niet veel aan te veranderen. (:

    ~

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Pro-ana refers to the promotion of the eating disorder anorexia nervosa. It is often referred to simply as "ana" and is sometimes affectionately personified by anorexics as a girl named Ana.[1] The lesser-used term pro-mia refers likewise to bulimia nervosa[2] and is sometimes used interchangeably with pro-ana.

    Van wikipedia.

    Pro ana is geen ziekte, het is het aanmoedigen en verheerlijken en aanzetten tot anorexia nervosa. Pro mia is hetzelfde voor boulimia.

    Waar het verhaal over gaat is dus anorexia en niet proana. Proana is hier per definitie verboden gezien het feit dat je mensen niet mag aanzetten tot anorexia. Helaas wordt dat nogal vaak door elkaar gebruikt, en noemen mensen hun stories over anorexia proana stories waardoor mensen gaan denken dat proana een ziekte is <_<

    Bedankt voor het uitleggen terwijl ik even afwezig was, lololol.

    Pro ana is geen ziekte. Het is een levensstijl die vaak uitmond in de ziekte (Anorexia). Doe je huiswerk voor je zoiets typt. Volgens mij weet je er niet veel over, absoluut niet. Zoals Countenance schreef, je hebt niet van de ene op de andere dag Anorexia.
    ut, anyway.
    1. Is de titel goed? Hij klopt niet. Het spreekwoord is 'As light as a feather'.
    2. Moet ik er nog een stukje bij zetten over het heden, waar het verhaal echt begint zeg maar, om duidelijkheid te geven?
    Neen.
    3. Door deze inleiding kom je niet echt goed te weten waar het verhaallijn echt omgaat.. Als ik dat zou veranderen, kan ik dan eerder lezers aan trekken? Ik weet niet. Ik denk niet dat je echt lezers zal aantrekken. Sorry.
    4. Herschrijf het gewoon als je schrijfstijl toen bagger was.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2011 - 19:46 ]


    comfort in c h a o s

    Godess schreef:
    (...)
    Ik heb nooit gezegd dat het 'slecht' is. Mijn schrijfstijl is verbeterd, maar dat veranderd niet mijn mening over dat ik persoonlijk de inleiding nog best goed vind. Anyway, ik denk dat ik maar verder schrijf aan mijn vampier-verhaal, dit zal hem toch niet worden (:

    Bedankt voor de meningen, zo weet ik tenminste waar ik aan toe ben mocht ik tóch nog besluiten het verhaal online te zetten. Voor nu ga ik het verhaal gewoon afschrijven voor mezelf (:


    Je negeert het wijzen op je foute terminologie >:C


    quidquid excusatio prandium pro

    Om te beginnen weet ik niet over welke site je het gaat hebben, maar op de meeste sites zitten goede leeftijdscontroles. Vroeger was het vrij gemakkelijk om als twaalfjarige om op het forum te komen, maar tegenwoordig word je dan meestal niet meer toegelaten (ze vragen eerst om je leeftijd en melden daarna pas dat er een minimumleeftijd is). Als ze dus überhaupt op het forum wil komen, moet ze zonder te weten dat het echt nodig is, al een valse leeftijd opgeven.
    Ook wil ik nog even inhaken bij de discussie over of pro-ana een ziekte is of niet. Naar mijn mening is pro-ana geen ziekte maar een levensstijl. Het kan wel overvloeien in een ziekte, daar is zelfs een grote kans op.

    Verder wil ik nog zeggen dat ik de reacties snap van degene die liever geen verhalen over pro-ana lezen, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je je verhaal niet moet schrijven.
    Als jij dit verhaal wilt schrijven, moet je het vooral doen.

    1. Is de titel goed?
    Ik vind de titel persoonlijke vrij lang. Ik hou meer van korte, krachtige titels.
    Bovendien bedoel je waarschijnlijk even licht als een veer, niet even dun als een veer.
    2. Moet ik er nog een stukje bij zetten over het heden, waar het verhaal echt begint zeg maar, om duidelijkheid te geven?
    Na deze inleiding gelezen te hebben, verwacht ik dat het verhaal begint wanneer de hoofdpersoon twaalf is. Als dat niet het geval is, zou ik in ieder geval vanaf het begin van het eerste hoofdstuk duidelijk maken in welke tijd het zich dan wel afspeelt.
    3. Door deze inleiding kom je niet echt goed te weten waar het verhaallijn echt omgaat.. Als ik dat zou veranderen, kan ik dan eerder lezers aan trekken?
    Ik vind eerlijk gezegd dat je juist best veel prijsgeeft. In ieder geval, dat idee geeft de inleiding mij. Ik weet het natuurlijk niet zeker aangezien ik het verhaal niet heb gelezen en niet weet hoeveel het overlapt met de inleiding.
    Ik zou niet meer vertellen dan je nu doet, een verhaal is leuker als je niet al te veel weet.
    Bovendien: "Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self."
    Ik heb het idee dat je je veel te veel aan wilt passen aan de wens van de lezer. Het is goed om naar commentaar te luisteren en om om tips te vragen, maar doe wel alleen dingen waar jij het mee eens bent.


    Carry me away, I hope that you don't break.