• En nee, niet dat lied van Guus Meeuwis.

    Maar laatst zag ik zo'n tekst waar onder andere instaat "Zie je die jongen waar iedereen naar toe gaat voor advies. Zelf wil hij ook advies, maar niemand kan het hem geven."
    Of zoiets, enfin, daar gaat het me nu niet om.
    In dat stukje tekst stond ook zoiets als "Zie je dat meisje dat daar heel hard lacht? Als ze thuis is, moet ze de hele tijd huilen."
    Ik weet de tekst niet meer precies, maar zoiets was het in ieder geval, ik denk dat als jullie het topic daarover hebben gezien, dat jullie dan ook snappen wat ik bedoel.

    Maar ik voel me de laatste tijd echt dat meisje. Ik moet bij toneel (als onderdeel van musical) altijd het hardst lachen van iedereen, echt dat ik tranen krijg in mijn ogen. En ik haat het echt, want ik zit nu niet lekker in mijn vel met mezelf. Ik ben gewoon de structuur in mijn leven kwijt. En ik heb echt geen idee hoe dit komt, en ik heb echt geen idee wat ik eraan kan doen.
    En ik zeg het eerlijk, een paar weken terug heb ik mezelf gesneden, die paar keer waren de eerste en de enigste keren. Daar ben ik nu mee gestopt. Maar de reden waarom ik dit doe, is omdat ik dingen doe die ik niet wíl doen. En ik ga nu niet zeggen wat het is, ik heb het nog tegen niemand anders dan mezelf gezegd, en ik ben ook niet van plan het te zeggen, want ik schaam me ervoor. (En nee, het is niet zoiets als stelen of drugs. Lol nee, het is ook nog niet eens zo erg. Maar ik vind het zelf echt irritant, want mijn hersenen zien het onderbewust als een verslaving.)
    En ik kan er ook niet meer tegen. Ik bedoel, dat is niet het enigste. Ik heb nu proefwerkweek, en ik doe niet eens mijn best om te leren. Ik geraakt veel te snel afgeleid door van alles.
    Bovendien ben ik vrij onzeker over mijn sociaal leven. (Ook een beetje op Q.)

    Maar ik vind het gewoon irritant dat ik niet naar mezelf luister. En ik ben vrij geduldig, maar nu vind ik toch echt dat ik er iets aan wil doen. En daarom maak ik dit topic.
    En ik zal maar eerlijk bekennen, het is de eerste keer dat ik hier over praat.

    Maar ik vroeg me gewoon af wat jullie hiervan vinden, en of jullie nog tips hebben.
    En wat jullie van me vinden, gewoon hier op Q.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Waarom verdwijnt dit topic nu?
    Ik heb echt hulp nodig. En bedankt als je het een beetje licht opneemt.
    Neemt direct een abo


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    hmm klinkt niet gezellig :(
    Ik zal je in ieder geval adviseren om écht niet meer te snijden. Het haalt de mentale pijn maar eventjes weg en je blijft met littekens zitten. Als tip zou ik geven om met een vertrouwenspersoon te gaan praten, misschien iemand van je school? Want je kunt je hierdoor ook niet concentreren op je proefwerkweek en iemand op school heeft dan misschien goede tips wat je moet doen om toch redelijke cijfers te halen.

    Sterkte


    Here & Now

    Ik ken het. Meestal probeer ik te ontsnappen door muziek of boeken. Maar ja, ik ben ook escapistisch. Dus ik denk niet dat je veel aan me hebt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Manon, mijn pb staat altijd open voor je, dat weet je!(flower)
    Maar OT:
    Dwing jezelf om het niet te doen!
    Ik weet het, het is makkelijker gezegt dan gedaan. Maar probeer het!
    Ik weet zeker dat je het kunt ;)
    En je hebt verder ook geen enkele reden om onzeker te zijn! Er zijn talloze mensen die met jou om willen gaan, dat weet ik zeker! En waarom weet ik dat zeker? Omdat je een TOP MEID bent!
    Echt waar!
    En ook hier op Quizlet, weet ik zeker dat er mensen zijn die jou mogen! Natuurlijk kan niet de hele wereld jou mogen, dat zou erg onwaarschijnlijk zijn voor iedereen. Maar er zijn een heleboel mensen die jou aardig vinden, daar ben ik van overtuigd!

    En probeer jezelf tot andere dingen te doen dan wat je doet. Of vraag aan bijv. je ouders om je ermee te helpen.
    Zoals je zegt dat je er moeite mee hebt om je hw te gaan leren. Vraag je ouders om je om een bepaalt tijdstip te zeggen dat je moet studeren, als je het niet uit jezelf doet.
    En uiteindelijk komt het ritme erin ;)
    Het is irritant, echt waar. Maar het is ook stukken handiger.
    (flower)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Alles komt goed. Eh bah, ja, een cliché. Maar je zit nu in je puberteit, je hebt moodswings, maar uiteindelijk komt je leven weer met twee benen op de grond, en kun je weer verder. En serieus, stoppen met snijden; Ik heb een aantal jaren peuken uitgedrukt op mijn lichaam/gesneden, en da's nog goed te zien. Verdwijnt uiteindelijk ook wel, hoor, alleen nu word je er scheef op aangekeken. :Y) De huisarts denkt ook dat ik niet goed snik ben als hij m'n benen en voeten ziet. (cat)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    welcome to puberty.

    en anders, het kan zijn dat bepaalde trauma's uit je verleden nu naar boven komen, en je dat nu pas kan verwerken? als dat zo is, pb me ff, ik kan helpen


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Hmm. Het zou kunnen dat dat toneelspelen je op één of andere manier niet goed ligt.
    Ik heb hier al een beetje het gevoel dat je jezelf vergelijkt met het personage dat je speelt, en dat mag je als acteur eigenlijk nooit doen. Ik weet niet of het alles verklaart, maar het speelt zeker wel mee.
    En trouwens, het is echt heel goed dat je stopt met snijden. Proficiat. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik vind je hartstikke leuk op Q, eerlijk waar niet om je op te vrolijken ofzo. Ken je verder niet zo goed ofzo, maar voor hoever ik je tegen kom in topics, vind ik je goed (:


    Don't dream your life, but live your dream!

    Wat jij dus geprobeerd hebt is mentale pijn vervangen door fysieke pijn, dat heb ik ook een tijdje gedaan, niet door mezelf te snijden maar op een andere rare manier en het geeft aan dat je met iets zit zoals jezelf ook al zegt. Eigenlijk is het beste om met iemand die je vertrouwt of je probleem/het gene waar je mee zit op te schrijven (niet hier op quizlet) want dan ben je het al voor een deel kwijt


    Physics is awesome