• Ik heb steeds ideeën voor een story. Ik wil die dan echt graag maken, maar ik weet dat ik die dan toch niet afmaak. Maar ik maak die dan wel aan en laat het daar bij. Ik vind dat echt vervelend.

    En ik heb ook de neiging om te schrijven, vele hoofdstukken. Maar als ik dan een nieuw hoofdstuk aanmaak, dan lukt het niet. Of het hoofdstuk faalt. Ik krijg gewoon met moeite een hoofdstuk geschreven. Maar ik wíl een hoofdstuk schrijven. Echt, ik haat het.

    Heeft iemand anders ook dit probleem? Of weet iemand wat ik hier tegen moet doen?

    Veel ideeën, weinig tijd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb ook héél veel ideeën waarvan er maar een paar overleven. Ik maak dus pas een story aan als het idee al een tijdje in mijn hoofd zit en als ik het al wat verder heb uitgedacht.
    Dat tweede snap ik niet. Bedoel je dat als het verhaal al opgestart is dat je dan geen hoofdstuk meer kan schrijven?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik zou blijven schrijven, als ik jou was. Gewoon, hoe crappy het ook is, niet opgeven en doorgaan. En later, wanneer je al een serieus stuk verder zit, kan je misschien aanpassingen zodat het wat beter wordt.
    Je hoeft niet persé direct vanaf je een idee hebt het op Quizlet plaatsen hé. Je kan evengoed er even aan werken op word en daarna aan de users voorstellen.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    véél ideeën -voor 1 story-, weinig tijd, geen zin om te schrijven maar toch willen schrijven,...
    Vandaar dat ik meestal schrijf op papier. Ik kan altijd een papier en balpen vinden en beginnen schrijven. Later kan ik dat dan overtypen en is het meteen gecontroleerd... Is ook makkelijker voor me qua snelheid, bij typen: ik typ zo dat ik op het einde van mijn zin mijn verhaallijn niet meer weet- bij schrijven heb ik dat niet.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Je moet je richten op één idee, op één story, zodat je niet afgeleid kan worden door andere verhalen. En ga er gewoon voor zitten, begin met schrijven, zelfs als het niet wil. Herschrijf hetzelfde hoofdstuk desnoods steeds tot je er tevreden mee bent!


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik heb PRECIES hetzelfde :'D


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik ken het wel. Ik heb echt enorm veel ideeën, maar veel te weinig tijd om alles uit te werken, en soms zit ik met een geweldig idee maar kan ik het gewoon niet goed in woorden overbrengen. It sucks, maar daarom kijk ik ook altijd eerst of ik een verhaal wel kán schrijven voor ik het hier op Q zet. En als ik eenmaal begonnen ben, dwing ik mezelf gewoon om door te gaan, want ik heb een hekel aan dingen die onafgemaakt blijven.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Altijd. Ik heb een idee, schrijf een stukje op Word, wil er een heel verhaal van maken, probeer af en toe een hoofdstuk te schrijven en dan loop ik vast. Ik weet wat ik wil hebben, hoe ik het wil hebben, maar ik kan het niet uitschrijven.(Dan bedoel ik niet dat ik niet weet wat ik wil schrijven of dat ik niet weet welke zinnen in wil typen, dat weet ik wel, ik loop dan gewoon vast.) Ik kom dan meestal niet verder dan één tot vijf zinnen. Daarom zijn de hoofdstukjes bij mijn verhaal ook altijd maar 200 tot 400 woorden. Ik kan er dan niks meer bij zetten. En soms heb ik gewoon een mooi einde voor een hoofdstuk. Maar ik ken het probleem en het is heel irritant.(cat)


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Ik begin er niet meer aan omdat ik weet dat ik het toch niet afmaak :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Zoals een schrijver laatst tegen mij zei, heel veel ideeën belanden in de prullen bak en ik kan daar niet zo goed tegen want het zijn toch ideeën maar ik heb ook dat ik soms geen hoofdstuk kan schrijven. Maar misschien moet je eens iemand anders vragen of diegene je wilt helpen met je idee?


    Physics is awesome

    Kyou schreef:
    Ik heb PRECIES hetzelfde :'D


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Ik schrijf altijd alles op wat in me opkomt, om er daarna mijn idee in te verwerken. Als ik denk aan een bakker, begint mijn verhaal met iemand die een broodje koopt ofzo. Misschien werkt dat ook bij jou? -vaag-


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...