• Dyscalculie is een soort Dyslexie alleen dan met cijfers.

    Ik moest vroeger altijd al in aparte rekenklasjes want ik kon het gewoon weg niet. Op de middelbare school kwam Wiskunde waardoor ik van de TL naar de KB moest en uiteindelijk na een jaar Wiskunde heb moeten laten vallen omdat ik het niet kon. En nu doe ik al 3 jaar een studie en hebben we hoofdrekenen, je raad het al... DRAMA'S!

    Twee jaar geleden heeft mijn leraar ooit eens gezegd dat ik me moet laten testen op Dyscalculie, mijn coach zei toen elke keer dat ze het zou regelen maar het is nooit gebeurt. Ik vroeg er elke maand wel naar en elke keer zei ze ohja zou ik zo doen. Nu eindelijk na de zomervakantie heeft ze het geregeld hoor! En guess wie er zo meteen lekker dyscalculie testjes mag gaan maken? :')

    IK! x'D


    Hebben jullie dyscalculie?


    dream, dare, fly!

    Ik heb wel dat als iemand zegt: Schrijf eens 53 op, dat ik dan meestal 35 opschrijf of vraag: Hoe schrijf je dat? want daar zit ik echt mee in de knoei.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Moffeltje schreef:
    Ik hoef geen testen te doen om te weten dat ik dyscalculie heb!


    Maar school wel


    dream, dare, fly!

    Euh, dat klinkt eigenlijk echt alsof je er trots op bent.
    Nee, ik heb geen dyscalculie, maar ik ben wel heel slecht in wiskunde.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Sneasel schreef:
    Euh, dat klinkt eigenlijk echt alsof je er trots op bent.
    Nee, ik heb geen dyscalculie, maar ik ben wel heel slecht in wiskunde.


    Ik ben er niet trots op ofzo maar ik zit er ook totaal niet mee :]


    dream, dare, fly!

    Blameniall schreef:
    Ik ben waarschijnlijk te slim voor Dyscalculie, maar ik kan geen barst van rekenen en hoofdrekenen. Net zoals ik eigenlijk in een dovenklas moest, terwijl ik daar te slim voor was :'D


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Nope, maar ben wel Dyslexies .
    Ik heb echt problemen met spelling een ramp gewoon D:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nope,ik wist niet eens wat dat was :'D


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Aguamenti schreef:
    Nope, maar ben wel Dyslexies .
    Ik heb echt problemen met spelling een ramp gewoon D:

    Ik ook. En wiskunde is ook geen pretje door mijn dyslexie.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb geen dyscalculie maar bijvoorbeeld ik wil 65 zeggen en dat getal heb ik ook in mijn hoofd maar dan zeg ik 56


    Physics is awesome

    Storytime schreef:
    (...)
    Ik ook. En wiskunde is ook geen pretje door mijn dyslexie.

    Daar heb ik dan weer geen problemen mee :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    I (H) wiskunde & rekenen
    Dus ik heb hier geen last van. Ik heb wel dyslexie en als ik een verhaal schrijf moet ik erg passen op spelfouten, ik ben daardoor altijd onzeker en denk dat ik minder serieus overkom.


    Here & Now

    Blameniall schreef:
    Ik ben waarschijnlijk te slim voor Dyscalculie, maar ik kan geen barst van rekenen en hoofdrekenen. Net zoals ik eigenlijk in een dovenklas moest, terwijl ik daar te slim voor was :'D

    Dyscalculie betekent niet dat je dom bent of dommer dan de mensen die wel goed zijn in rekenen -_-
    Het is net als dyslexie maar dan inderdaad met getallen. En er is een mogelijkheid dat Albert Einstein dyslexie had. Dus...

    [ bericht aangepast op 4 okt 2011 - 19:02 ]


    Here & Now

    Ja, ik. Als ik ergens gefrustreerd en gestrest van raak dan is het wel van getalletjes :x


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ik kan me het echt niet voorstellen hoe het voelt om zoiets te hebben..
    een vriendin van mij heeft dislexie en ziet de eerste en laaatste letter van een woord niet, dat is toch ontzettend vreemd! En bovendien ook erg voor diegenen die het hebben!


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Joachim schreef:
    (...)
    Dyscalculie betekent niet dat je dom bent of dommer dan de mensen die wel goed zijn in rekenen -_-
    Het is net als dyslexie maar dan inderdaad met getallen. En er is een mogelijkheid dat Albert Einstein dyslexie had. Dus...

    Geen mogelijkheid, hij had het. Net als Walt disney bv. De meest slimme mensen hebben vaak een uhm... 'afwijking'.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall