• Welkom bij Dudley's schrijfwedstrijd!


    Krullebol schreef op 11 sep 2011 - 17:52:

    Toestemming!

    Hallo Dudley, je mag beginnen met je schrijfwedstrijd!
    Hiervoor krijg je 1 week de tijd.
    Groetjes,


    Eindelijk, ik mag beginnen met mijn schrijfwedstrijd.

    De bedoeling
    Het is de bedoeling dat jullie elke twee weken een verhaal schrijven, aan de hand van de opdracht die ik jullie geef. Ik wil minimaal 15 deelnemers en maximaal 25 deelnemers.

    Hoe zit het met uitstel?
    Natuurlijk ben ik geen slecht persoon, en zal ik jullie heus wel uitstel geven als de deadline niet gehaald kan worden. Hiervoor wil ik wel een geldige reden hebben, zoals overlijden, (ernstige) ziektes en de drukte van school, maar ik wil geen slappe smoesjes hebben. Vraag op tijd uitstel aan, anders lig je uit de wedstrijd. De uitstel kan via een privé bericht worden aangevraagd.

    De duur van de rondes
    Er zijn vijf rondes, en elke ronde duurt twee weken, dus er is genoeg tijd om te schrijven. Na deze twee weken zullen mijn jury-leden en ik alles nakijken en professioneel beoordelen.

    De beoordeling
    Misschien hebben jullie het wel gemerkt, maar ik let ontzettend goed op spellings- en taalfouten! Hiervoor moet je je teksten dus goed nakijken zodat er geen onnodige fouten in zitten.
    Let hier dus goed op! Er staat trouwens een verbod op het insturen van je verhaal naar een beta-reader. Als je het wel doet, merk ik dat meteen!
    Interpunctie, spelling en originaliteit zijn dus ontzettend belangrijk.

    De prijzen!
    De winnaar krijgt:
    - Vijftien credits.
    - De eer, natuurlijk.
    - En een maand lang reclame op mijn profiel.

    De tweede plaats krijgt:
    - Tien credits.
    - Twee weken lang reclame op mijn profiel.

    De derde plaats krijgt:
    - Vijf credits.
    - Eén week lang reclame op mijn profiel.

    Jury
    Zonder jury ben ik helemaal niets, dus met trots stel ik jullie voor aan mijn lieftallige jury!
    - Dudley
    - Dursley
    - StoryBelle

    Deelnemers
    - Hel
    - Kuyt
    - RoseCullen
    - SweetieBelle
    - Arlene
    - xKennedyx
    - Inu
    - BRAINWITCH
    - Sasja4u
    - Feorge
    - Obliviatum
    - AppleJack
    - Joyable
    - Blueprint
    - Fidem
    - Roodkapje


    De derde opdracht


    Jullie gaan terug in de tijd, en beschrijven een belangrijke gebeurtenis. Let op, sommige woorden kunnen niet gebruikt worden in de ene eeuw, maar wel in de andere eeuw.
    Je mag uit de volgende landen kiezen:
    - [VOL] Engeland - Kuyt & Feorge & Roodkapje
    - Duitsland - BRAINWITCH & Inu & RoseCullen
    - Noord-Amerika - Sasja4u
    - [VOL]China - Hel & Blueprint & xKennedyx
    - Australië - Obliviatum &
    - [VOL] Schotland - Applejack & Everdeen & Joyable
    - Spanje
    - Wiarda &
    Per land mogen er twee à drie deelnemers zijn die dit land kiezen! Er zijn géén uitzonderingen!
    Dan nu de tijd waarin jullie gaan schrijven; jullie mogen vanaf het jaar 1000 schrijven, tot en met het jaar 1800.

    Jullie kunnen uit de volgende hoofdpersonen kiezen:
    - Een ridder (mannelijk of vrouwelijk) - Sasja4u &
    - [VOL]Hofdame - Feorge & Inu & xKennedyx
    - Arbeider - Blueprint &
    - Koning/ koningin
    - [VOL] Spion/ huurmoordenaar - Applejack & Roodkapje & Obliviatum
    - [VOL] Bediende - Everdeen & Wiarda & RoseCullen
    - Piraat - Kuyt &
    - [VOL] Heks
    - Hel & BRAINWITCH & Joyable
    Ook hier geldt weer; twee à drie deelnemers per hoofdpersoon.
    Er geldt hier een woordenlimiet van 2500 woorden, en het minimum is 800 woorden.


    Deadline: 29 oktober 23.00 uur


    Veel succes en plezier toegewenst!

    Je levert bij mij in. Je maakt een aparte story en de link zet je in dit topic.


    Hier is de story waar alle inzendingen, opdrachten en uitslagen komen te staan. Neem hier een abonnement op!

    [ bericht aangepast op 18 okt 2011 - 16:11 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wiarda schreef:
    (...)
    Oppervlakkigheid hoeft niet persé negatief te zijn. Het zorgt er alleen voor dat je er niet in verstrikt raakt (: (heb een hele story superoppervlakkig geschreven, maar het was daarintegen wel de eerste story die ik helemaal heb afgekregen)


    Nou, het is nu nog oppervlakkig en in de rest van het verhaal, ga ik nog de diepte in over verschillende belangrijke dingen 8D Geeft ongeveer aan hoe lang het gaat worden, maar ik wil niet dat het te lang wordt, want dat vind ik zielig x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Applejack schreef:
    (...)

    Nou, het is nu nog oppervlakkig en in de rest van het verhaal, ga ik nog de diepte in over verschillende belangrijke dingen 8D Geeft ongeveer aan hoe lang het gaat worden, maar ik wil niet dat het te lang wordt, want dat vind ik zielig x'D

    Ik ben blij dat er tenminste iemand wat rekening houdt met de arme jury-leden. (wbw)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dudley schreef:
    (...)
    Ik ben blij dat er tenminste iemand wat rekening houdt met de arme jury-leden. (wbw)

    Dus... als ik het goed begrijp... ben je er blij mee dat Applejack rekening met jullie houdt, maar ben je ook stiekem ontzettend blij met Hel's 8000 woorden? :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Dus... als ik het goed begrijp... ben je er blij mee dat Applejack rekening met jullie houdt, maar ben je ook stiekem ontzettend blij met Hel's 8000 woorden? :'D

    Believe me, I'm not happy with thát. (no_chears)
    I had to! ;(


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dudley schreef:
    (...)
    Believe me, I'm not happy with thát. (no_chears)
    I had to! ;(

    Ahhhhw.... Ik heb medelijden met de jury. :'3
    *heeft zoals bijna altijd een stukje van amper 900 woorden* I feel very kind now.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ahhhhw.... Ik heb medelijden met de jury. :'3
    *heeft zoals bijna altijd een stukje van amper 900 woorden* I feel very kind now.


    Ik heb nu 900 woorden, moet nog 3 rassen uitleggen, de gehele planeet nog uitleggen, het godenstelsel uitleggen en alle dieren nog o.o Imma die o.o Or worse, the judges will die! I don't want that o.o ANNABETH, LIZZ, DURSLEY, LIIIIIIVE!

    En nu kan ik weer verder gaan.. never mind this..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Wiarda schreef:
    (...)
    ... heb ik wat gemist? Waarom zo onaardig? ):


    Ik ben niet onaardig, maar eerlijk, en erger me dood aan mensen die opdrachten verdraaien of gewoon niet doen wat er gevraagd wordt.. Niet alleen in deze opdracht maar algemeen

    Dudley schreef:
    (...)
    Believe me, I'm not happy with thát. (no_chears)
    I had to! ;(


    Jij moet je niet aanstellen, ik begon nog met 6000, jij maakte er 8000 van xD

    Hel schreef:
    (...)

    Ik ben niet onaardig, maar eerlijk, en erger me dood aan mensen die opdrachten verdraaien of gewoon niet doen wat er gevraagd wordt.. Niet alleen in deze opdracht maar algemeen

    Stay nice, my dear Dominique. (bloos)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Hel schreef:
    (...)

    Ik ben niet onaardig, maar eerlijk, en erger me dood aan mensen die opdrachten verdraaien of gewoon niet doen wat er gevraagd wordt.. Niet alleen in deze opdracht maar algemeen

    Wie ben jij om daar kritiek op te geven? Je bent geen jurylid ofzo?


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    (...)
    Wie ben jij om daar kritiek op te geven? Je bent geen jurylid ofzo?


    Ze mag het toch wel opmerken? Jurylid of niet, je mag toch wel iets over het verhaal van een ander zeggen? x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Applejack schreef:
    (...)

    Ze mag het toch wel opmerken? Jurylid of niet, je mag toch wel iets over het verhaal van een ander zeggen? x]

    Natuurlijk mag dat, maar ik het lijkt me niet zo leuk dat als je na veel moeite eindelijk iets hebt afgeschreven, je meteen over je heen krijgt dat het niet goed is.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Applejack schreef:
    (...)

    Ze mag het toch wel opmerken? Jurylid of niet, je mag toch wel iets over het verhaal van een ander zeggen? x]

    Waarom zou je dat doen? Iemand heeft toch ook gewoon zijn best gedaan op dat verhaal en er zijn tijd ingestoken. Niet echt respectvol om dan zo'n neerbuigende opmerking te maken, vooral niet omdat Hel zelf ook gewoon deelneemster is en dus helemaal niks heeft te beoordelen. Ik vind dat gewoon een beetje sneu om anderen dan naar beneden te halen in zo'n topic waarin de juryleden ook kijken. Alsof je zo iemand dan wil benadelen bij de juryleden. Ik snap niet waarom je dat zou doen; je wordt er zelf iig niet beter van.

    Nja, nevermind, kan daar gewoon niet zo goed tegen =P.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2011 - 19:41 ]


    ars moriendi

    Scheiße, twee keer een bericht.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2011 - 20:01 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Like I said, stay NICE.
    Wat Dominique ook zegt, dat heeft van geen enkele waarde bij het jureren, en ik wil ook niet dat jullie dat suggereren!
    Ik laat me door niets of niemand me de wet voorschrijven, dat weten de meeste mensen van jullie nu hopelijk wel.

    And now; stay nice, or I will get my weapons.


    "Well, well. Look who we've got here!"