• Mijn ouders willen niet dat ik een vriendje heb. Ze zeggen ook van elke vriend waar ik naar toe wil, dat ik er geen verkering mee mag nemen. Een tijdje geleden heb ik wat afgesproken met een vriend van me, met veel gezeur mocht het uiteindelijk, en toen ben ik een film bij hem gaan kijken. Het is iets tussen ons geworden en ik heb het niet aan mijn ouders vertelt. Simpelweg omdat ik dat niet meer durf. Ze kunnen ongelooflijk kwaad worden en ik wil niet weer ruzie met ze. Volgende week wil ik weer met die vriend afspreken, maar ze weten niet dat ik wat met hem heb. Ik heb het al aan mijn vader gevraagd en die zei gelijk 'Geen verkering' en 'Er zwaait wat als je me voor de gek houdt'. Ik moet het nu ook nog aan mijn moeder vragen en ik ben nu echt bang!

    [ bericht aangepast op 21 sep 2011 - 15:16 ]


    26 - 02 - '16

    Wat heb jij achterlijke ouders zeg :S Ik weet niet echt wat je daartegen moet doen... Je ouders lijken wat bruut om te gaan met hun wil om je te beschermen. Misschien kun je er eens met een leraar of vertrouwenspersoon over te praten?
    Nogmaals, ik vind het echt achterlijk van je ouders.


    Life is hard and then we die

    Het is toch jou keuzen?


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    PUKKELxDING schreef:
    Wat heb jij achterlijke ouders zeg :S Ik weet niet echt wat je daartegen moet doen... Je ouders lijken wat bruut om te gaan met hun wil om je te beschermen. Misschien kun je er eens met een leraar of vertrouwenspersoon over te praten?
    Nogmaals, ik vind het echt achterlijk van je ouders.


    Dan is er nog een probleem: Mijn leerkrachten lullen alles door aan mijn ouders en dan zit ik nog steeds met de shit..


    26 - 02 - '16

    Clefairy schreef:
    Het is toch jou keuzen?


    Zo denken mijn ouders daar dus niet over...


    26 - 02 - '16

    POM schreef:
    (...)

    Dan is er nog een probleem: Mijn leerkrachten lullen alles door aan mijn ouders en dan zit ik nog steeds met de shit..
    Je kunt ook weet ik veel een geheime afspraak met de dokter maken of op internet hulp zoeken bij de kindertelefoon ofzo? Wat een gedoe om niks zeg :S


    Life is hard and then we die

    is er ook maar éen goede reden om geen verkering met iemand te hebben waarvan je houd?... jeesh.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    'Willen jullie alstjeblieft even naar me luisteren, ik wil graag jullie mening weten en dat gaat niet als er geschreeuwd word. Mams, paps, ik ben hardstikke verliefd en ik weet dat jullie me willen beschremen, maar liefde laat zich niet onderdrukken. Jullie weten hoe het voelt, om verliefd te zijn, waarom willen jullie mij dat gevoel ontnemen? Ik wil je gerust álles vertellen, jullie mogen hem ontmoeten en alles, maar ik wil dit gewoon echt graag. Ik wil niet stiekem doen, ik wil jullie kunnen vertrouwen en ik wil ook dat jullie mij vertrouwen. Maar dat gaat niet, als jullie de hormonen in mijn lijf negeren en mij liefde ontzeggen. Hoe hard jullie me ook willen beschermen, uit eindelijk moet ik toch zelf keuzes leren maken.'


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    'Willen jullie alstjeblieft even naar me luisteren, ik wil graag jullie mening weten en dat gaat niet als er geschreeuwd word. Mams, paps, ik ben hardstikke verliefd en ik weet dat jullie me willen beschremen, maar liefde laat zich niet onderdrukken. Jullie weten hoe het voelt, om verliefd te zijn, waarom willen jullie mij dat gevoel ontnemen? Ik wil je gerust álles vertellen, jullie mogen hem ontmoeten en alles, maar ik wil dit gewoon echt graag. Ik wil niet stiekem doen, ik wil jullie kunnen vertrouwen en ik wil ook dat jullie mij vertrouwen. Maar dat gaat niet, als jullie de hormonen in mijn lijf negeren en mij liefde ontzeggen. Hoe hard jullie me ook willen beschermen, uit eindelijk moet ik toch zelf keuzes leren maken.'


    Dat durf ik echt niet te proberen. Ik heb al een keer iets gezegd dat daar een beetje op lijkt, en toen werden ze heel erg boos enz... Damn... Ben echt bang nu..


    26 - 02 - '16

    POM schreef:
    (...)

    Dat durf ik echt niet te proberen. Ik heb al een keer iets gezegd dat daar een beetje op lijkt, en toen werden ze heel erg boos enz... Damn... Ben echt bang nu..

    Apart spreken wil ook nog wel eens helpen, de druk van elkaar speelt hier waarschijnlijk een rol in. Ze willen beiden beschermend overkomen tegenover elkaar :3


    Let it come and let it be

    Weet je ook waarom het niet mag? Misschien dat je daarop in kan spelen.
    Ik vind namelijk wel dat je een leeftijd hebt waarop zoiets mag. En met duidelijke afspraken, moet dat te doen zijn.

    Waarom zegt je vader eigenlijk bij iedere vriend met wie je afspreekt dat je geen verkering mag? Dat is een beetje paranoïde, denk ik ^^

    [ bericht aangepast op 21 sep 2011 - 15:27 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Apart spreken wil ook nog wel eens helpen, de druk van elkaar speelt hier waarschijnlijk een rol in. Ze willen beiden beschermend overkomen tegenover elkaar :3


    Maar ze zeggen allebei hetzelfde! Zelfs als ik ze apart van elkaar vraag of ik dat mag. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Ik denk dat ik maar een vertrouwenspersoon ga zoeken...


    26 - 02 - '16

    Bandicoot schreef:
    Weet je ook waarom het niet mag? Misschien dat je daarop in kan spelen.
    Ik vind namelijk wel dat je een leeftijd hebt waarop zoiets mag. En met duidelijke afspraken, moet dat te doen zijn. [/purple


    Dat heb ik al vaker geprobeerd, maar ik denk dat mijn ouders er moeite mee hebben dat ik dan liefdesverdriet krijg of zo. Ik heb namelijk wel eerder vriendjes gehad en 2 keer daarvan mocht het niet. Maar ik bedoel, ze zouden toch ook trots op me kunnen zijn of op z'n minst blij?


    26 - 02 - '16

    POM schreef:
    (...)

    Maar ze zeggen allebei hetzelfde! Zelfs als ik ze apart van elkaar vraag of ik dat mag. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Ik denk dat ik maar een vertrouwenspersoon ga zoeken...

    'Waarom mag ik van jullie eigenlijk geen vriendje, als ik vragen mag?'
    '...'
    'Ik vind het héel lief dat jullie me willen beschermen en ik vind het geweldig dat jullie zo veel van me houden maar, mam, pap. Ik wil me graag kunnen verdiepen in het gevoel wat jullie hebben, liefde. Uiteindelijk word ik toch eens verliefd en als je die liefde niet mag uiten doet dat pijn, je wilt van de daken schreeuwen dat je verliefd bent maar je kan het niet. Het is een opkropping die ik wil verkomen. Ik hoef écht geen direct antwoord, maar zouden jullie eens samen willen praten over mij en de liefde? Desnoods maken we afspraken.'


    Let it come and let it be

    Je kunt ook met een familielid gaan praten en desnoods besluiten om daar een tijdje te gaan wonen als je ouders niet redelijk worden.


    Life is hard and then we die

    wat een achterlijke ouders heb jij zeg

    doet me denken aan mn beste vriendin
    die mag ook geen vriendje, ze mag niet eens met jongens omgaan, gwn als vrienden, en als ze wil afspreken met vriendinnen, dan moet ze het eerst vragen aan haar moeder

    ze is Hindoestaans
    maar volgensmij ben jij dat niet