• Voor school moet ik een boek aanraden (of afraden) in een stukej van 180-220 woorden. Ik heb de Hongerspelen gekozen, maar ben niet goed in korte, gevatte 'reviews'. Commentaar, verbeteringen, hulp? ;]


    De hongerspelen, titel van een bekende trilogie en ook meteen de titel van het eerst boek waar ook ik me aan heb gewaagd. Het verhaal gaat over het 16-jarige meisje genaamd Katniss, wie heel moedig de plaats inneemt van haar zusje in een strijd op leven en dood, omdat ze er zeker van is dat haar zusje het niet zal overleven. Het zijn de jaarlijkse hongerspelen waar ze zichzelf instort, een strijd die plaats vind in een onbekende arena waar de spelers, die overigens willekeurig worden getrokken, continu gefilmd worden. Een vreselijke strijd waarin alleen de sterkste of slimste in kan overleven en dus winnen.

    Veel mensen hadden hun lof al uitgesproken over dit boek en ik kan ze niet anders dan gelijk geven. Vanaf de eerste bladzijde is het boek al spannend door de boeiende manier van schrijven en de verrassende wendingen in het verhaal en bij de personages die er elke keer ingegooid worden. Ik moest elke bladzijde weer weten wat er op de volgende zou gebeuren, zoals wie er zou sterven of juist winnen. Ik kan niks anders dan iedereen die van spannende verhalen houdt dit boek aanraden! Suzanne Collins heeft me namelijk met dit geweldige boek bewezen dat ze een waardige schrijfster is!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 20 sep 2011 - 16:38 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Haha, zal ik het dan maar insturen? Ik vertrouw echt volledig op jullie nu dat het inderdaad goed is 'xD


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    ken het boek niet :X

    Daystar schreef:
    ken het boek niet :X


    Des te beter, lijkt het je wel leuk door deze review? =D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    De hongerspelen, titel van een bekende trilogie en ook meteen de titel van het eerst boek
    Volgens mij mist hier een 'e', toch?
    Maar verder goede review!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SweetieBelle schreef:
    De hongerspelen, titel van een bekende trilogie en ook meteen de titel van het eerst boek
    Volgens mij mist hier een 'e', toch?
    Maar verder goede review!


    Wat een sufkonijn ben ik toch ook, je hebt gelijk. Spellingscontrole keurt dat goed en ik lees er overheen ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Haha, ik bedoelde het ook niet als "God, wat ben je toch een dom kind.", want k heb het zelf ook altijd :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SweetieBelle schreef:
    Haha, ik bedoelde het ook niet als "God, wat ben je toch een dom kind.", want k heb het zelf ook altijd :'D


    haha snap ik, maar ik vond mezelf wel dom xD


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.